Stoff&Stil .... :rolleyes:
Jag undrade också över det. |
Stoff&Stil som Sveriges svar på Mood? Jag tror jag börjar gråta! De har ju inte så mycket tyger som är "dyra" (dvs till utseendet)
Om det vore i Göteborg så skulle jag rösta för Gårda textilier (dyrt tyvärr men de har mkt "exklusiva" tyger som skulle passa för couture) och i Stockholm har jag inte mkt koll men kanske Sundbybergs ställe där jag var inne på lagret nån gång på 90-talet. Stoff&stil fyller sin funktion och jag gillar stället, men det andas inte direkt couture! EDIT: Bör tilläggas att ett besök hos S&S skulle fungera för någon avsnitt där det handlar om "prisvärda vardagskläder" eller något ditåt.. Nackdelen med S&S är att de har begränsat med tyger och att du inte kan hitta udda roliga tyger, utan allt är säsongbetonat, mycket "kedja" om man säger det så. Ungefär tygaffärers svar på IKEA eller H&M. Jovisst har de stort utbud, men som sagt, säsongbetonat. |
Jag skojade.
Jag kan inte minnas om det fanns en stor och välsorterad tygaffär i Stockholm. Minns att jag var inne i en affär vid Odenplan någon gång och köpte en otroligt midnattsblå sammet. |
Oj ok, då missförstod jag dig. Sorry.
Vi får hoppas de går till något bättre ställe. :) |
De har suttit skyltar vid Textilcentrum i Sundbyberg att det var stängt ibland pga tv-inspelning. De de var nog inne där på grossen.
|
Ok då var det ju bättre val än t.ex. S&S ;)
|
Citat:
Ok. klockan är 09:47 söndag morgon, då lägger du upp dina bilder här på ditt färdiga plagg ikväll? ;) |
Citat:
|
Håller med Leningrad på alla punkter.
Ett absolut bottenbetyg av sällan skådat slag på det här programmet. Ett uselt försök att kopiera USA - som vanligt. Programmet är ej värdigt Rhodi Heinz med tanke på den kaliber han innehar. |
Jag kommer ändå fortsätta titta och då ska jag följa upp i den här tråden och säga vad jag tycker. :) Då kan ni som inte tittar läsa den här tråden. ;)
(och jo det är pajigare än USA-versionen helt klart, frågan är bara om det blir bättre eller om det fortsätter i samma stil) |
I USA har de sänt kring 135 avsnitt av Project Runway. Så kanske man inte ska dömma ut den svenska varianten efter bara något avsnitt.
|
Ja det är därför jag kommer fortsätta titta. :)
|
Fast det blir svårare och svårare för mig att bänka mig framför amerikanska originalet. Det händer just inget nytt. Och vad jag tycker om den svenska, har jag redan meddelat.
|
Härliga I-landsproblem. Knappen på eller av. :)
Alla har utvecklingspotential, bara olika stora och olika behov av den. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09. |