Prismärkning är sant. Jag gjorde det för att slippa en massa frågor (pga min dövhet) och det var det värt.
|
Ordentliga priser och matsäck är nog dagens viktigare lärdomar för min del.
För övrigt somnade jag som en stock efter en välbehövd smörgås så fort jag kom hem! |
Jag tog med:
Block med papper Pennor Tejp Knappnålar Sax Måttband Post-it-tejp Jag är glad över att jag tog båda med nålar och post-it-tejpen för att post-it-tejpen inte fäste väl nog på tyger men det var perfekt för hårda ytor som böcker då man kan lyfta bort utan att skada godset. Sedan klippte jag ut papperslappar och nålade på tyger. Nästa gång tar jag med miniräknaren och lite fler 20- och 50-lappar. Koncenterade mig på mynt och det var inte så praktiskt att ge mynt i växel på 100 kr vid köp av 10 kr. Nästa gång kommer jag inte heller mäta tyger eftersom kunder gärna vill se själv och veckla ut tyget. Bara pris räcker, spar tid!! Kan ju låna ut måttband vid behov.... Och kanske mer än 1 sax om man har metervaror, min försvann vid ett tillfälle och jag fick panikleta medan en kund väntade länge.. haha. Bra tips är också att ha en bestämd låda märkt med 1 kr eller 5 kr eller vad du nu vill ha, där du kan lägga i "skräp" (enligt dig) det var populärt att rota i. |
Grattis till er lyckade dag och tack för tipsen. Jag har precis dragit igång ett ämne om en liknande i Stockholm. Hoppas den blir lika lyckad som er. Ska nu börja leta lokal.
//Nettan |
:p
tygloppis kan rekommenderas till alla ! ser att s-holm är på G nu oxå ... jättekul att tjöta, sälja av lite, köpa lite mer, träffa alla TREVLIGA försäljare o kunderna men som sagt, vi lärde oss en del och kommer väl igen med nya krafter kram |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14. |