Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Allt om handarbete (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=19097)

myway 2009-11-14 21:27

Citat:

AnnLindahl skrev: (Inlägg 127232)
Jag har sagt upp min prenumeration, blir så jävla förbannad på att inte kunna maila dem, försökte ringa dem men det var bara upptaget eller vem har tid och råd att sitta i telefonkö (mobiltelefon) hur länge som helst mellan kl.10 och 14.Jag bojkottar dem.....

Kom du in på sidan för uppsägning av "Sömnadsmagasinet"? Jag försökte men det var stört omöjligt, däremot gick det att logga in på sidan för "Stickmagasin", där sade jag upp min prenumeration på den tidningen. Upptäckte också att det är olika pren.nr på tidningarna.Men, som jag brukar säga, "varför göra något enkelt när man kan krångla till det". Det är banne mej skandalöst av de som sköter tidningen att agera som de gör.

ankan 2009-11-18 18:03

I måndags ringde jag dem ang att ja inte fått nr 11 av sömnadsmagasinet. En trevlig dam lovade att skicka det saknade numret och bekräftade även via mail!

Idag låg ett kuvert i hallen innehållande stickmagasinet! jag blir så trött!

Jag har mailat tillbaka till henne nu ikväll. Suck

aaaaaa 2009-11-18 19:38

Man sitter ju här och gläds åt att man sa av tidningen precis innan de gjorde om den !!!! Usch så tråkigt för er.

solingnes 2009-11-18 20:18

Jag har under närmare en vecka försökt komma fram på telefon för att reda ut varför jag fått stickmagasinet och med följande räkning på ett helårsabonnemang....
Idag kom jag fram!!
Fick till svar att det varit ovanligt mycket samtal pga att det tydligen blivit mycket felleveranser....avbokningen av endera tidningen har visst inte funkat....
Men nåt svar på varför det inte går att kontakta via mail fick jag inte, bara att det inte brukar vara sånt tryck på telefon...
Jag skall ge dom en chans till och se om Sömnads magasinet blir bättre, annars säger jag upp min prenumeration.
(Puh....vad skönt att kunna skriva av sig lite frustration.....;))

Karlastrid 2009-11-18 21:16

Jag har fått stickmagasinet i förra veckan fast jag har sagt ifrån att jag inte skulle ha den. jag har retunerat den med en kostnad på 44 kr Sista tidningen kändes som ett skämt Skitdälig. Känner mej faktisk lite lurad eftersom jag har en prenumerationoch Den var tunn som ett löv och visst fanns det mönster i den men men...........

ankan 2009-11-19 10:04

Svar på mail idag.

"Det är så att dessa båda tidningar utkommer inte samtidigt, som jag skrev till dig tidigare har jag skickat nr 11 av din sömnadstidning den 17/11. Vi har vårt kontor och lager i Danmark så du skall nog få din tidning i dag eller imorgon. I fortsättningen kommer Sömnadstidningen varje månad omkring den 20-25:e.

Du blir inte debiterad för stickmagasinet."

Sticktidningen jag fick igår låg i ett vitt kuvert med avsändaradress Danmark. Inte inplastad som de ordinarie leveranserna brukar vara.

Fortsättning följer...

snowfrog 2009-11-19 11:44

Jag är verkligen glad att jag sa upp min prenumeration innan detta strulande började. Hade jag råkat ut för det som många av er här beskriver hade jag kontaktat Sverker och Plus. Så här ska det ju verkligen inte få gå till.

Zentibir 2009-11-19 12:37

äntligen....................

Tror jag att jag fått slut på allt strul, hoppas i alla fall...
Hade betalt i förskott för ett kvartal nummer 9-10-11.
Blev först sur när dom gjorde två tidningar av en och skulle ha dubbelt (nästan i alla fall) betalt för två tunna ex. Fult, tycker jag!
Men jag hade bara nr 11 kvar, så jag tog det.
Sa upp symagasinet på nätet, vilket fungerade. Har förstått att andra haft problem. I dag kom en räkning på tidningen + 15 kronor i avgift. Nu blev jag inte bara sur utan arg och fick sitta i telefonen med hemsk musik i örat jag vet inte hur länge.Till slut kom jag fram och dom påstår att det är rätt! Sen påstår dom att jag inte alls betalt för de tre senaste numren???
Efter mycket väntade och tjafs hit och dit så fick jag kasta räkningen, Förvissade mig om att prenumerationen är uppsagd.
Stickmagasinet nr 11 har också kommit. Den ska jag betala extra för, vilket sätt! Kunde inte säga upp den på nätet, gick inte att logga in så den sa jag upp med ett vykort. Förvissade mig om att även den är upsagd!
För övrigt så tycker jag dessa tidningar är enkelspåriga och det finns sällan något nytänkande. Hoppas slippa mer strul nu, vill ha lugn och ro inför julen! //BiZen

ankan 2009-11-20 10:25

Igår kom äntligen sömnadsmagasinet nr 11. Jag kände mig besviken på innehållet och tänker ta emot nr 12 också innan jag bestämmer hur jag skall göra.

AoH är den enda tidningen som har mönster till både barn och vuxna. Alternativen Burda eller Ottobre har separerat barn och vuxen numren.

Finns det fler? Jag köpte några nr av Kreativa Kvinnor men tyckte inte den var så kul.

Jag är mycket en humörsömmerska och behöver ibland lite push för att sätta igång.

Jo_1 2009-11-20 19:56

Citat:

ankan skrev: (Inlägg 127542)
Igår kom äntligen sömnadsmagasinet nr 11. Jag kände mig besviken på innehållet och tänker ta emot nr 12 också innan jag bestämmer hur jag skall göra.

AoH är den enda tidningen som har mönster till både barn och vuxna. Alternativen Burda eller Ottobre har separerat barn och vuxen numren.

Finns det fler? Jag köpte några nr av Kreativa Kvinnor men tyckte inte den var så kul.

Jag är mycket en humörsömmerska och behöver ibland lite push för att sätta igång.

Burda har inte separerat mönstren? Så sent som i sista numret var det med mönster för barnkläder (bla morgonrockar). De har dock inte bebismönster så ofta.

AnnLindahl 2009-11-20 20:43

Citat:

myself skrev: (Inlägg 127249)
Kom du in på sidan för uppsägning av "Sömnadsmagasinet"? Jag försökte men det var stört omöjligt, däremot gick det att logga in på sidan för "Stickmagasin", där sade jag upp min prenumeration på den tidningen. Upptäckte också att det är olika pren.nr på tidningarna.Men, som jag brukar säga, "varför göra något enkelt när man kan krångla till det". Det är banne mej skandalöst av de som sköter tidningen att agera som de gör.

Jag kom tydligen in på sidan för stickmagasinet för idag fick jag bekräftelse på uppsägningen oc en räkning på 54,50 kr.

AnnLindahl 2009-11-21 05:46

Citat:

myself skrev: (Inlägg 127249)

Nu har jag sagt upp sömnadstidningen också.....Det gick bra på deras hemsida..

FannyN 2009-11-24 19:45

Citat:

AnnLindahl skrev: (Inlägg 127590)
Nu har jag sagt upp sömnadstidningen också.....Det gick bra på deras hemsida..

KL

Jag har nu tittat i tidningen efter att lånat massor av gamla nummer. Det är ju typ samma mönster i alla! Och en del ideer och tips är så fula och töntiga så de skulle passa i en skämtfilm.
Jag skulle aldrig prenumerarera på den. De borde byta ut sina designers till den typen som stoff och stil har!

Sen stör det mig gruvligt att den är så sexistisk. Sticka den här tröjan till man och han kommer att bli så glad.. kräääk
Han får väl sticka själv eftersom det aldrig står sticka den här till din kvinna..

Överhuvudtaget är texterna så fjantiga och töntiga så man blir illamåående.

Gidget 2009-11-26 10:24

Jag är en av dem som tycker om Allt om handarbete (sömnadsmagasin) och använt många av deras mönster både rakt av och lite omgjorda och är glad över att de delat upp dem. Jag fick nr 12 för ett par dagar sedan och blev inspirerad och glad. Det första jag sydde var en jumpsuit till mig själv och sedan håller jag på med en "tomtedräkt" till mitt ena barnbarn nu. Det var roligt att de hade mönster för flickor upp till 14 år i detta nummer.
Tyvärr så har jag på dessa 4 plagg hittat små felaktigheter när jag skulle rita av mönstren. Jag lyckades lösa det ändå men tänkte tala om det för dem.
Det enda sättet var att vänta i telefonkö ca 30 minuter, men de blev mycket tacksama för att jag påpekade detta. Jag sa att eftersom jag bara gjort dessa 4 plagg så kan det ju finnas fel även på andra plagg också och jag tycker att det vore bra om de kunde ordna en e-mail så man snabbt kan meddela dem detta och annat också, och det var på gång sa de. Vi får väl se om det kommer någon snart.

AnnicaW 2009-11-26 10:45

Jag har också vid ett tidigare tillfälle pratat med Allt om handarbete när det var ett fel på ett mönster att dom kunde skriva det i nästa nummer eller via mail men det har inte kommit ännu så hoppas de kommer till skott om det nu.

solingnes 2009-12-07 17:55

Nu är det färdigt igen!!!

Nu måste man gå och irritera sig över Allt om Handarbete....igen!
Jag sa ju ifrån mig sticktidningen i oktober, får en sticktidning i november med en räkning på 474 kr för ett helår, kommer fram på kundtjänst efter en vecka, får veta att det var deras fel och att allt var fixat.
Idag kommer "betalningspåminnelse 1" på sticktidningen: 39.50 plus en påminnelse avgift på 65 kr!!
Vad i all världen håller dom på med?
Är det nån fler som råkat ut för samma sak...?
Tror jag att jag säger upp bekantskapen med dom...!

Gidget 2010-06-03 12:28

Nu kan vi sluta irretera oss på dem

Jag har inte fått nr 6/2010 så idag ringde jag för att höra varför och det enda svar jag fick var av telesvar som sa "Jag beklagar men företaget har stängt" så var det med det och de pengar man redan betalat för prenumerationen lär man nog inte se röken av.

ulindh 2010-06-03 12:32

På hemsidan står det att tidningen är försenad men de kanske har andra problem så det kanske dröjer ännu längre vem vet: http://www.somnadsmagasin.se/

Katy 2010-06-03 12:34

Helt otroligt om inte företaget finns mer. Har haft problem med dem i flera år. Betalt abonnemang för halvår, men de skickar räknar på 37:50, 48:50. Olika summor varje gång. När man ringer säger de att det skall jag inte betala. Varför då skicka ut en räkning. När jag nu äntligen fått rätt på detta så finns inte företaget. Måste kolla detta, verkar int klokt.

Mysungar 2010-06-03 13:02

Fick Stickmagasinet nr 5 idag, med en räkning på helårsabonnemang. Grejen är att jag sa upp min prenumeration när de delade upp tidningen och alltså inte haft den på ett bra tag!! När jag ringde för att fråga vad de sysslar med är det bara en telefonsvarare som meddelar att företaget är stängt... Känns som de är ute efter att lura till sig pengar!!

ulindh 2010-06-03 13:18

Det står på hemsidan att alla deras tidningar är försenade även Burda, Stickmagasinet. Jag tittade på "Alla bolag" och där står förlaget i alla fall som aktivt fortfarande, men det verkar ju inte så, jag ringde också för att kolla och de svarade precis som Gidget skrev att; "de tyvärr var tvungna att meddela att företaget stängt". Så några tidningar är nog inte att vänta.

Gidget 2010-06-03 13:27

Ja vi får se nästa vecka då om den kommer.

Tesan.W 2010-06-03 13:39

Jag fick stickmagasinet nr 5 idag. :cool:

Pethra 2010-06-03 15:01

Hej,jag tyckte att det stod på hemsidan att tidningen skulle komma v 23 å nästa nr efter det v 25 eller har jag helt fel?:confused:

Tesan.W 2010-06-03 15:22

Saxat från deras hemsida;
"Stickmagasinet har blivit försenat
De kommande numren av Stickmagasinet kommer dessvärre att bli försenade. Vi räknar med att du som prenumerant kommer att få tidning nr 05 i vecka 22 och tidning nr 06 i vecka 24.
Vi beklagar förseningen."

Men jag tror att det stod v.23 och 25 från första början.

FannyN 2010-06-03 15:38

Det är synd på ett sätt.

Mest synd är det att de inte lyssnat på alla missnöjda. Krångel med fakturor usel rabatt lång leveranstid på tyg och framförallt enormt fula kläder. Liksom hur många mönster behöver man på för korta byxor som enligt dem varit hett i så där 10 år? 10,100 eller 1000? Ord som musthave eller sy en spis så blir flickorna glada och pappan och sonen går ut i skogen fick mig att säga upp skitidningen. En väninnas mamma jobbar som klädrådgivare åt hovet i Norge,hennes uppfattning av vad som synts på den sk catwalken är väldigt annorlunda jämfört med Ingelises uppfattning.
Den kvinnan som älskar mode och att sy avskyr tidningen verkligen.

Jag är ärligt förvånad att det gick så länge som det gjorde. Språket var vidrigt också med syftningsfel och satsfel hela tiden.

Tack snälla tidning för att ni försvann. Nu kanske en ny aktör vågar sig fram. Någon som kan något om mode vore ju helkul.

Jo_1 2010-06-03 15:49

Häromdagen fick jag ett halsband som tydligen skulle vara en slags prenumerationspremie. Det är bara det att jag inte har prenumererat på den tidningen alls och Burda började jag prenumerera på för en sisådär fem år sedan.

De skrev visserligen att de var ledsna för att premien var sen, men fem år? :D Det stod att det var för AoH, så jag fattar inte riktigt hur de tänkte.

De verkar med andra ord inte ha någon som helst koll, vare sig på mode eller kundregister ;)

troback 2010-06-03 16:02

och framförallt enormt fula kläder. Liksom hur många mönster behöver man på för korta byxor som enligt dem varit hett i så där 10 år? 10,100 eller 1000? Ord som musthave eller sy en spis så blir flickorna glada och pappan och sonen går ut i skogen fick mig att säga upp skitidningen.

Jag håller verkligen med dig om fula kläder det här med för korta byxor - hur många behöver man? Jag sa också upp min prenumeration förra månaden just av den anledningen. Har annars varit prenumerant i många år men nu tyckte jag att det fick räcka med korta långbyxor och volangtunikor.

AnnLindahl 2010-06-03 16:55

Knäppa är dem i alla fall för jag prenumererar på sytidningen och jag såg att den var förenad att juninumret skulle komma vecka 23 och julinumret vecka 25.....Men jag förstår inte att dem skickar majnumret av sticktidningen till mig med ett inbetalningskort på 118kr. Jag har aldrig prenumererat på den. Vad håller dem på med. Och vad ska jag göra med den?

FannyN 2010-06-03 17:08

Citat:

AnnLindahl skrev: (Inlägg 138882)
Knäppa är dem i alla fall för jag prenumererar på sytidningen och jag såg att den var förenad att juninumret skulle komma vecka 23 och julinumret vecka 25.....Men jag förstår inte att dem skickar majnumret av sticktidningen till mig med ett inbetalningskort på 118kr. Jag har aldrig prenumererat på den. Vad håller dem på med. Och vad ska jag göra med den?

Jag tror de skickar ut det som finns och sen säljer fakturorna.Skit samma till vem liksom.

Victoria_AB 2010-06-03 19:47

Lite info på danska...

Vi är många som inte är förvånade. Här är en länk där man kan läsa lite (på danska) om vad som hänt:

http://epn.dk/medier/aviser/article2086009.ece

Dom är/var ju även ansvariga för Burda i Sverige, hoppas inte att de lyckas strula till det också... :mad:

Tygtokig 2010-06-03 20:39

Konkurs?

Det jag förstår efter en snabb genomläsning av den danska sidan är att de gått i konkurs? Eller fattar jag helt fel?

Om det är så är man ju inte förvånad, håller med många av föregående kommentarer. Synd att de inte lyssnade på kritiken medan tid var... Skulle senast igår sy en byxa efter ett mönster från deras tidningar och märker att de missat en del i beskrivningen. Tur man kan sy och har läst några beskrivningar i sina dagar, så man kan klura ut själv hur man ska göra! Det är det som är så tråkigt, att de inte tar sig tiden att korrekturläsa och fundera på om det de skriver är begripligt. Visst händer det att jag får problem att förstå både Burda och Ottobre emellanåt också, men då beror det snarare på konstiga översättningar eller väldigt komprimerade beskrivningar (Burda) och inte på andra fel.

Hoppas innerligt att Burdas utgivning i Sverige inte drabbas av detta, Men tidningen Ingelise/Allt om handarbete har nog gjort sitt, det vet ju vi som hängt med ett tag. Sa själv upp min prenumeration förra året.

myway 2010-06-04 10:47

Allt om Handarbete... igen

Jag fick stickmagasinet plus ett inbetalning på en tidigare leverans som jag "inte hade betalat". Ett sätt att få in pengar, eller..? Till saken hör att jag sa upp prenumerationen på bägge tidningarna i början av januari!? Ringde dit och fick då samma svar som ni andra, som försökt kontakta dem."Företaget är stängt". Min första tanke var att de försatts i konkurs, och det är väl i såfall inte så konstigt, med deras så kallade "mode" och invecklade förklaringar. Jag saknar inte tidningen. Tacka vet jag Burda.

Kerstin

solfjäder 2010-06-04 12:14

Fick Stickmagasin igår, som jag inte beställt, och försökte få tag i kundtjänst via telefon idag... Hur kan man skicka ut tidningar och sedan inte svara i kundtjänst, helt otroligt! Nu har jag returnerat tidningen! För ett par månader sedan beställde jag en provprenumeration på Symagasin men har inte fått ett enda nummer, men nu förstår jag varför...

MiaL 2010-06-11 13:26

Vecka 23 har kommit och gått
och bara Sömnadsmagasinet jag fått.
Inte Burda som jag verkligen väntat på.
Hur ska jag nu få den regniga helgen att gå?

/Mia :confused:

ankan 2010-06-11 14:32

Har Sömnadsmagasinet nr 6 kommit? i så fall när kom den?

Jag har inte fått den. I och för sig har jag eftersändning av min post så det tar väl någon dag extra.

sarilundmark 2010-06-11 18:06

Jag fick Sömnadsmagasin nr 6 idag.

ankan 2010-06-11 18:23

Tack då vet jag.

Gidget 2010-06-11 21:51

Då håller jag tummarna att jag får min på måndag

amason 2010-06-14 12:39

Jag fick nummer 6 förra veckan med en räkning som gällde två nummer. Till saken hör att jag haft en prenummeration på tre nummer och har fått nr 2, 3 och 4. När det inte kom någon tidning i maj antog jag att det var slut på prenummerationen, allt var ju betalt och klart. Men nu fick jag nr 6 i brevlådan med räkning för två tidningar fastän jag inte fått nr 5. Har som många andra ringt kundtjänst och fått meddelandet att företaget är stängt. Hur ska man få tag på dem? Någon som lyckats nå dem? Snigelpost är väl enda alternativet...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.