Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Disktrase-Swap (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=16393)

Krumelur 2009-01-14 22:53

åhh... det här hänger jag nog med på!!:D

Jossie 2009-01-15 15:03

Citat:

Fiffi_S skrev: (Inlägg 107187)
Jag vill också vara med!

Förutsatt att jag får. Bor nämligen i Finland, så jag har ingen möjlighet att skicka med ett färdigt frankerat kuvert.
Men kanske jag kan stoppa med nåt annat i kuvertet, med motsvarande värde för vad frimärken kostar????

Såg att det fanns länkar med massa olika mönster på trasor. Men råkar nån ha ett svenskt mönster?

Det här blir nog ganska små paket så det ordnar sig med portot mot en liten "ersättning".
Det behöver inte vara så avancerade mönster stickningar.. En rät- eller moss-stickad trasa fungerar alldeles utmärkt. Men man kan ju variera mycket med färger. :)
Jätte kul att vi blir fler och fler!
Bra att jag har stor brevlåda! /Jossie

Helena_B 2009-01-15 17:41

Lägg inte ner allt för mycket arbete med mönsterstickning etc. Åtminstone jag tänker använda och slita på min trasa, och tycker då att färgen och funktionen är viktigast.;)

dolov 2009-01-20 14:14

Har börjat sticka på en "trasa" men jag tycker den verkar
"sladdrig", hur "sladdrig" eller kraftig får den vara, kan
någon som gjort disktrasor förut och vet att de funkar lägga ut en bild bara så man kan se "fastheten"på den. Har stickor enl
banderollen.
Kramizz/Doris L

Rivka 2009-01-20 16:34

Hellre sladdrig än fast säger jag. Är den för fast så tar det sån tid innan den torkar...

Helena_B 2009-01-20 18:16

Jag har köpt stickad disktrasa. Den är rätstickad och inte alltför fast - lite åt "sladdrig"hållet. Den ska gå lätt att vrida ur och knöla ihop, dessutom torkar den fortare om den inte är för tjock. Har du rätt sticknr enl banderollen funkar det nog. Bomullsgarn är ju svårare att sträcka när man stickar, eftersom det är stumt. Men din trasa blir säkert bra! Lycka till!:p

traktor 2009-01-21 13:49

i sista minuten kanske men det här med swap är nåt alldeles nytt för mig så därav tvekan=okunskap!!!
Hänger på om jag nu får till någon.
Ann:confused:

Rivka 2009-01-21 13:56

Vad roligt, Välkommen!
Det är klart att du får till någon trasa, det är ju ganska exakt en månad tills att de ska vara klara och inskickade!
Hur går det för alla?

Eva-Helene 2009-01-21 21:28

Jag har gjort en liten hög som jag ska tvätta tillsammans med med handdukar imorgon. Har inte bestämt mig för hur många jag "swappar"...

Fiffi_S 2009-01-22 06:54

Ojdå! Redan färdiga trasor! Jag har inte ens fått hem garn :) Men jag har ju ännu rätt god tid på mig.

Beställde hem lite garn i tisdags som kanske kommer idag *jippiii*
Eftersom det är frågan om återanvändbara trasor så är det ju lite miljövänligt. Tänkte jag skulle fortsätta på det spåret så jag beställde hem garn av ekologiskt odlad bomull :D

Jossie 2009-01-22 22:31

Vad duktiga ni är! Och att vissa är klara redan.
Men det är ju trots allt ett tag kvar så ni som inte har hunnit sticka hinner ju gott och väl.:)
Jag har snart gjort klart två stycken!
vad kul att så många vill vara med!
/Swapmoster Jossie ;)

Fiffi_S 2009-01-23 06:45

Fick mitt garn igår :)

Började sticka lite på kvällen och har kommit ca 4 cm på första trasan nu. I helgen blir det säkert massor stickat!

Fiffi_S 2009-02-02 09:49

Nu har jag stickat klart två trasor. Fattas bara att virka en liten kant runt dom så är de färdiga :)

Hur går det för er andra?

Ska vi lägga upp bilder på de färdiga trasorna, eller ska vi låta dom vara "hemliga" så att det blir en roligare överraskning när man får tillbaka swap-trasorna?

GLa 2009-02-02 15:02

Har oxå stickat 2 kanske det blir fler, så jag kan välja vilken eller vilka jag skall skicka. Tycker vi skall vänta med bilderna, så det blir överraskning. :rolleyes:
När var det dom skall vara färdiga?

Rivka 2009-02-02 15:03

Citat:

Gullvie skrev: (Inlägg 108986)
Har oxå stickat 2 kanske det blir fler, så jag kan välja vilken eller vilka jag skall skicka. Tycker vi skall vänta med bilderna, så det blir överraskning. :rolleyes:
När var det dom skall vara färdiga?

Vad kul att så många ville vara med!
Jag kan ta på mig att samla in alla trasor.
Det behövs ingen anmälan utan alla som skickar en/fler disktrasa/disktrasor till mig får lika många tillbaka.
Senast den 20februari(fredag) vill jag ha alla disktrasor.
En disktrasa ska vara en kvadrat mellan 20cm och 25cm i bomull (lin?)
Valfri färg och mönster.
Skicka med ett kuvert med frimärken och din adress så att jag kan skicka disktrasor till dig.
Glöm inte att märka disktrasorna med en liten lapp med ditt namn så att man vet vem som gjort den så att man kan tacka.
Man får om man vill lägga en lapp i kuvertet till mig om man har nått önskemål. Te.x "Rött passar i mitt kök." "Jag skulle inte kunna tänka mig en grön disktrasa."
Så ska jag försöka att få så att alla blir nöjda Men jag kan dock inte lova någonting.

Adress:
Josefin Lindberg
Västgranvåg 104
88191 Sollefteå

Tycker ni andra att detta är okej?
/Swapmoster Josefin

jader 2009-02-05 13:04

Ska man tvätta trasorna innan man skickar in dom? Eller vad är brukligt?

Helena_B 2009-02-06 08:36

Nej, jag tycker inte att det är nödvändigt. Den blir ju "tvättad" i första disken. / Helena

Jossie 2009-02-06 15:31

Eva i Nordmaling! dina tre jätte fina disktrasor har anlänt i dag. De ser ut som godis... :)

Lugn ni andra,ni hinner. Det är prick 2 veckor kvar!

Hälsningar/ Swapmoster Jossie ;)

Jossie 2009-02-12 21:25

Idag trillade det ner en fin disktrasa i brevlådan från Annika i Jönåker! :)

Ingen panik, nu är det ca. 1vecka kvar tills sista datumet.;)
/Jossie

Rivka 2009-02-12 22:22

Jag är snart klar med den första och en andra är på väg. Blir två för mig sis...

Fiffi_S 2009-02-13 06:33

Å jag har två stycken halvfärdiga... borde abra komma mig för att virka en fin kant på dom så är de klara för avfärd :)
Men jag tror nog jag hinner göra det så dom kommer fram i tid.

Fiffi_S 2009-02-17 08:29

Bråttom, bråttom!

Fick lite panik nu, har haft så mycket annat att göra. Har ännu en trasa (av två) ofärdig! Måste hinna virka kanten på den ikväll/imorgon, så ska jag posta dem på onsdag.

Kan ev. hända att dom blir lite sena, men de är på kommande *lovar*
Vill inte missa hela swapen bara för att jag var slö i starten! :)

Jossie 2009-02-17 15:54

Gullvie, Ystad. Dina trasor har kommit! Fina!:)

Fiffi_S 2009-02-17 19:02

Nåja!

Nu är mina trasor färdiga :)
Måste bara fästa EN tråd på vardera trasa. Så imrogon ska jag gå till posten och skicka iväg dom.

Rivka 2009-02-17 21:36

Citat:

Jossie skrev: (Inlägg 110775)
Gullvie, Ystad. Dina trasor har kommit! Fina!:)

Hur många trasor har trillat in?

Fiffi_S 2009-02-18 15:39

Jag igen! :)

Tänkte bara meddela att jag skickat iväg trasorna nu. Tanten på posten sa att det tar 2-3 dagar innan de kommer fram. Så förhoppningsvis är de i Sollefteå på fredag :)

/F

Syofta 2009-02-19 14:56

Skickat idag!

Hej alla glada disktraseswappare!
Idag har jag skickat en disktrasa till Josefin. jag hoppas verkligen att den kommer fram till dig imorgon, när jag läser inlägget ovanför blir jag lite fundersam... Jag trodde att A-post kommer fram nästa dag, gör det inte det längre??? Ja, inget är ju som förut, på gamla Postverkets tid funkade det bra, nu är det väl bara lönsamheten som gäller...
I vilket fall som helst är brevet inlämnat och stämplat på Postens företagscenter!
Det var verkligen kul att vara med. Jag har aldrig gjort en disktrasa förut, men en ny värld uppenbarade sig för mig när jag googlade lite. Nu kommer nyfikenheten att vara stor när jag gluttar i brevlådan!
Tack Jossie för att du startade detta och trevlig helg till er andra!
Åsa

Rivka 2009-02-19 15:20

Citat:

Syofta skrev: (Inlägg 110903)
Hej alla glada disktraseswappare!
Idag har jag skickat en disktrasa till Josefin. jag hoppas verkligen att den kommer fram till dig imorgon, när jag läser inlägget ovanför blir jag lite fundersam... Jag trodde att A-post kommer fram nästa dag, gör det inte det längre??? Ja, inget är ju som förut, på gamla Postverkets tid funkade det bra, nu är det väl bara lönsamheten som gäller...
I vilket fall som helst är brevet inlämnat och stämplat på Postens företagscenter!
Det var verkligen kul att vara med. Jag har aldrig gjort en disktrasa förut, men en ny värld uppenbarade sig för mig när jag googlade lite. Nu kommer nyfikenheten att vara stor när jag gluttar i brevlådan!
Tack Jossie för att du startade detta och trevlig helg till er andra!
Åsa

Nej posten är verkligen inte som den var förr... Mamma skickade ett privat brev till mig och gjorde en eftersändning, samma dag. Postade samtidigt i samma brevlåda. Det privata kom fram en dag senare än eftersändning. Hurra för posten!

Ska bli kul att se alla trasor! Ha en trevlig helg!

tyskland 2009-02-19 15:39

disktrasa

Hej!
Måste tyvärr hoppa av disktraseswapen. Har drabbats av influensa sedan en vecka tillbaka.Så jag ligger till sängs.

Inga-lill (Tyskland)

Fiffi_S 2009-02-20 06:22

Åsa & Rebecka:
Det är nog inget fel på posten, åtminstone inte denhär gången :) Skickar ju mitt brev från Finland, därför tar det längre för det att komma fram :)

Inga-Lill:
Krya på dig!

Jossie 2009-02-20 16:00

Idag låg det fler disktrasor i brevlådan igen! Roligt, och alla disktrasor är så fina!

Jag skriver upp alla som jag har fått ifrån så ni ser ifall din har kommit fram:
Doris Lövgren
Josefin Stolpe
Gullvie Landgren
Helena Baumgarten
Eva Nydahl
Annika König

Om det är någon jag inte har fått av än, hör gärna av er så kan jag vänta någon dag till.:)

Nej, vad tråkgit Inga-Lill.:(
Men det kanske blir fler tillfällen, krya på dig!

Hälsn./Swapmoster Jossie

Jossie 2009-02-23 21:34

Idag kom fler disktrasor från Åsa och Rebecka!
Så nu har jag gjort i ordning och ska skicka iväg dom imorgon.:)

Har försökt gjort så att alla blir nöjda med sina disktrasor dom får. Så jag hoppas på det!
Kramar/ Jossie

Rivka 2009-02-23 21:40

Och sen kan vi ladda upp bilder! Vill se hur alla blev!
Vad duktiga och miljövänliga vi har varit nu =)

Fiffi_S 2009-02-25 16:48

Fått trasorna

Idag fick jag paket! :D

Damp ner två trasor, en från Helena och en från Doris.
Tack för de fina trasorna! Åtminstone en av dem ska komma i användning redan ikväll :)

Antar att ni andra också fått era trasor redan (eller så kanske de kommer imorgon?) så imorgon ska jag lägga upp bilder på de trasor jag gjort i mitt album.

Rivka 2009-02-25 17:41

Härligt! Jag tackar också för trasorna från Eva Nydahl och Doris Lövgen!
Imorgon lägger jag också upp bild =)

GLa 2009-02-25 17:48

Hej!
även jag har fått mina trasor, alla 3 är jättefina, en från Helena med min favoritfärg blå, en från Josefin Lindberg o en från Doris Lövgren. Stort tack o kram till er alla. Gullvie :p

Syofta 2009-02-25 19:33

Fin disktrasa!

Vad kul det var att öppna kuvertet! och ännu roligare att se innehållet! :) En gosig disktrasa i min favoritfärg.
Tack Jossie, den passar jättebra hos mig!
Fiffi_S, du har gjort den så fin, dessutom i ekologisk bomull, det gillar mina ekologiska grönsaker:D

jader 2009-02-26 06:46

Även jag har jag fått min disktrasa, en i glada färger den lyser upp i köket:) Tack Helena!

Jossie 2009-02-26 15:43

Tack till alla som var med! :)

Och tack till Fiffi_S och Jader för dom otroligt fina disktrasorna som blev kvar hos mig!

Vad roligt och vad fina disktrasor som alla gjorde. Hoppas det kommer till nytta och att ni inspirerades er, perfekt
gå-bort-present istället för en blomma. ;)
Kram på er! /Jossie

Helena_B 2009-02-26 16:33

Tack!

4 härliga trasor i olika stil. Jättetack till Doris, Gullvie, Eva och Rebecka! Nu kan jag använda disktrasa efter humör... Idag är jag glad, så jag tar den knallrosa :). Nån dag när jag är mer dämpad blir det kanske den naturbruna osv.
Den här idén är bra, jag ska göra ett litet lager att ha som "värdinnegåva" (i stället för blommor). Bra present att skicka i ett brev är det ju också.
Många tackkramar från Helena. Kram till Jossie med, som hållit i trådarna (eller man kanske ska säga garnet :p )

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:56.