Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snodd novell (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=14829)

Delfintua 2008-09-22 09:37

Blockad.... självklart, fick en härdsmälta här :D

Kan undra hu de andra medlemmarna lyckats regga sig...hmmm. Jag kommer nog på det och ger mig på den som har novellen. Känner mig taggad idag pga förkylning så nu är jag inte go att tas med för hugade spekulanter :D

Delfintua 2008-09-23 07:04

Ha ha, hittade novellen i en blogg på Aftonbladet också. Den försvann fort efter jag undrat varför hon hade den utan mitt tillstånd och en anmälan. Fick svar från Spray abuse också och med min orginalfil som bevis att den var min så skulle dom hjälpa mig radera hennes sida. Nu återstår den där skumma communityn..

Pysseltant 2008-09-23 07:45

Så bra, det tar sig. Att de agerar när du lägger in dina protester. Du ska se att det ordnar sig med den skumma communityn... oxå. Kram från Ingrid.

Gidget 2008-09-23 08:10

Skönt att höra att det inte lönar sig alltid att vara oärlig och sakna moral. Väntar på kommande rapporter. Härligt att du orkar stå på dig och jobba med detta.

Banshee 2008-09-23 11:03

Usch, så irriterande det är med copycats i alla former. Smickrande, men inte tillräckligt.

En tanke om att försvåra för folk är att kanske använda sig av skrivskyddade pdf-dokument istället, med tydligt namn och svårbortklippt copright-märkning? Inte lika snyggt och lättpublicerat för dig, och det känns trist att ens behöva fundera över förebyggande åtgärder - de borde ju inte behövas. Men då får folk åtmindstone göra sig åbäket att faktiskt _skriva_ av allt och inte bara copy-pastea.

tittix785 2008-09-23 11:32

Jag lider med dig, du har verkligen blivit utsatt för ett fruktansvärt brott. Vart är Sverige på väg?

FNiX 2008-09-28 22:43

Citat:

Delfintua skrev:
Jo jag har ett dokument i datorn från 2002 på min mininovell. Trodde hon hade anständighet nog att åtminstonde höra av sig på mitt mail.

Att polisanmäla känns lite väl starkt för jag är ju trots allt inte författare, bara hobbyskribent. Men man kan ju alltid hota med det, det kanske hjälper. Ska fundera på saken!

Senaste erfarenheten av polisen var ingen hit kan jag säga och då var jag mordhotad. Nu gäller det bara en liten ynka text så det skiter dom i. Sist jag var i kontakt med polisen så tyckte dom jag skulle kolla upp vem jag handlade av (systugan). Till saken hör att jag inte har tillgång till deras brottsregister och hade jag haft det så skulle jag kanske funderat om ....

Du kanske kan höra med en jurist hur du kan göra. Kanske kan de stämma henne enligt upphovsrätten?
Lycka till!

dunderlina 2008-10-02 10:16

Läste Det är helt sanslöst att folk ine kan skriva egna Alster.Jag har varit med på en annan sajt man lyssnar på musik skriver dagböcker o signerar gästböcker Gillar att skriva dikter o döm om min förvåning när en karl bara hade kopierat min text o klistrat in i andras gästböcker Texten finns under dikter o tankar sid 17-20 www.123minsida.se/dunderlina Då blev jag förb.....d Efter det så skriver jag alltid coopright årtal o namn.
Hoppas hon plockar bort den.Bums

HeleneB 2008-10-04 08:32

Undrar hur det gått med din novell har hon lyckats få bort den än?

Delfintua 2008-10-04 08:36

Nej den är fortfarande kvar. Bruden måste vara ovanligt korkad och nonchalant. Jag har anmält henne till abuse hos B-one men inget har hänt ändå. Det får nog bli en liten polis ändå :(
Jag har nästan lust att avslöja vem det är så hon blir spammad :p

HeleneB 2008-10-04 08:44

Ja nu har hon ju fått tillräckligt med tid på sej! Dessutom var hon ju så märkvardig när hon väl svarade dej så gör en anmälan du. Det är så tråkigt att behöva lägga sin tid och energi på såna här saker :mad:

Delfintua 2008-10-06 11:00

Citat:

dunderlina skrev: (Inlägg 98576)
Läste Det är helt sanslöst att folk ine kan skriva egna Alster.Jag har varit med på en annan sajt man lyssnar på musik skriver dagböcker o signerar gästböcker Gillar att skriva dikter o döm om min förvåning när en karl bara hade kopierat min text o klistrat in i andras gästböcker Texten finns under dikter o tankar sid 17-20 www.123minsida.se/dunderlina Då blev jag förb.....d Efter det så skriver jag alltid coopright årtal o namn.
Hoppas hon plockar bort den.Bums

Vad trist när det blir så. Dessvärre hjälper det inte hur många rader med copyright men skriver. Det finns alltid dom som är i helt avsaknad av moral där ute.

Har lite kul just nu och klistrar in ett meddelande i hennes gästbok var tionde minut. Hon sitter på andra sidan och raderar som en dåre :)
Vore ju enklare att slippa mig om hon helt sonika raderade min novell från hemsidan men hon är väl för korkad för det :D

dunderlina 2008-10-06 11:32

Ha ha det var en bra ide Ja det hade blivit mindre jobb för henne om hon plockat bort den från sin hemsida men vill man inte fatta så *L*

Delfintua 2008-10-06 11:41

Citat:

dunderlina skrev: (Inlägg 98951)
Ha ha det var en bra ide Ja det hade blivit mindre jobb för henne om hon plockat bort den från sin hemsida men vill man inte fatta så *L*

Den här bruden måste vara ovanligt korkad dessutom. Det sista nu är att hom lagt in ett fält med IP adress i gästboken och tror hon ska stoppa mig den vägen. Nänemensan, mig stoppar man inte hur som helst Ha ha, har skitkul nu :)

vore hon smart så tog hon ju enklast bort novellen, det förstår en ko tror jag :)

dunderlina 2008-10-06 11:46

Jamensan ska vara kul att se NÄR hon ska ge sig *L* Följer med spänning Fortsättningen *L*

Delfintua 2008-10-06 11:49

Ha ha, tror hon är lite matt nu för hon har inte raderat på 10 minuter. :D

Kanske är jag korkad men jag kör med utmattningsmetoden.
Fina dikter du skrivit dunderlina, jag har kikat på dom.

dunderlina 2008-10-06 12:22

Ja det var ju en bra metod den ska jag sno HaHa Tack för att du gillade mina dikter Jag har läst på din hemsida oxå ska in o läsa mer sen .....Ska bli några stygn vid maskinen oxå tänkte jag *L*

Delfintua 2008-10-06 21:51

Nu är hon definitivt utmattad. Hon la ner gästboken helt och hållet :D Ett slag vunnet nu återstår nästa. Jag hade några robotar så vi bombade gästboken och det blev väl för mycket för det lilla livet. Nä, än har hon inte segrat och om det så ska bli det sista jag gör så ska hon ta bort min novell om sommarkatten. Om inte skickar jag faktura på royalty :)

FNiX 2008-10-06 22:15

Citat:

Delfintua skrev: (Inlägg 99025)
Nu är hon definitivt utmattad. Hon la ner gästboken helt och hållet :D Ett slag vunnet nu återstår nästa. Jag hade några robotar så vi bombade gästboken och det blev väl för mycket för det lilla livet. Nä, än har hon inte segrat och om det så ska bli det sista jag gör så ska hon ta bort min novell om sommarkatten. Om inte skickar jag faktura på royalty :)

Synd bara att du ska behöva trötta ut henne. Att hon inte bara tar bort den. Det hade ju varit så mtycket enklare. SUCK!

Ida-Maria_L 2008-10-12 09:28

Hur har det gått? har hon tagit bort den än?

Delfintua 2008-10-16 07:23

Det verkar som hon börjat röra om bland sidorna. I skrivandes stund finns den inte kvar men jag håller koll på henne ett tag till.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:07.