Jag brukar låta ovankanterna gå lite omlott så håller den bättre ihop.
|
Jag klipper fodret lite längre än utsidans tyg, då blir det som ett kantband i öppningen. Syr också av hörnen så att formen blir mer "box-aktig".
/Merja |
Jag vill också vara med :D
|
Näsduksfodralsswap!
Hej Alla nu är det dags för anmälan!
Vi gör 2 st fodral som skall skickas till 2 olika personer. (Du blir tilldelad mottagare av mej) Du kan använda dej av vilket mönster du vill så länge det går att lägga i ett paket näsdukar i den när den är färdig. Brainstorma!!!! Kategorierna är som följer Modern/Tuff Romantisk Enfärgad Randig/Rutig Vad som helst Om du har en färg som du bara inte står ut med så skriv det i anmlälan. Anmälningstiden är från och med nu (du behöver inte anmäla igen om du redan gjort det) fram till nästa måndag den 8/9. En vecka senare den måndagen den 15/9 skall alla skicka sina till respektive mottagare. Dvs man har två veckor på sig att sy om du anmäler dej idag. Mönster, om du vill ha det, finns i början av denna tråden. Märk dina alster (båda) med namn eller mailadress så att dina mottagare kan bekräfta att de kommit fram. Anmäl till mej via min sida här. Fullständigt namn och hemadress Välj någon av kategorierna samt om du har någon färg som du inte gillar. Mailadressen kommer ju automatiskt när du skickar till mej. TÄNK PÅ ATT KOLLA AV DINA FODRAL INNAN DU SKICKAR DEM OCH SE TILL SÅ ATT TRÅDAR ÄR AVKLIPPTA DET GÖR SÅ MYCKET PÅ SLUTRESULTATET. KRAM OCH LYCKA TILL ANNETTE om du undrar något kontakta mej via min sida så skall jag försöka svara snabbt. |
Redan
har tio st anmält sig!
|
En liten fråga...
Har jag anmält mig? Vet inte om jag skickade på rätt sätt och om det kom fram...
|
Sitter å funderar på detsamma. Kommer det någon bekräftelse på att man blivit anmäld? Eller lista här så man vet att anmälan kommit fram?
Jag tror jag råkade skicka anmälan två gånger men första gången innan adressen blev färdigskriven. Är lite förvirrad idag, har mest haft strul med datorn hemma. |
Hej
Samma här. Vet att jag sagt att jag vill vara med, men vet inte om den räknas som anmälan. |
Tillis du är anmäld
Monika W du är anmäld Albasmormor är anmäld Anmälan gör genom att gå in på min sida på sysidan och skicka personligt meddelande till mej eller via denna adressen Ann1e58(snabela)hotmail.com De som vill ha en bekräftelse på att anmälan kommit fram skriv gärna det i mailet så fixar jag det, inga problem. Jättkul att så många vill vara med. Annette |
Nu är vi 18 st som är med massor mer finns det plats för!!
|
Ett annat litet tips:
Låt näsdukarna vara kvar i sitt plastomslag. Klipp upp en skåra mitt på ovansidan, i längdriktningen (blir alltså precis under fodralets öppna kanter). Då blir paketet stadigare. /Merja |
Måste den vara i textilt material???? Det finns ju annat, typ skinn.
|
Citat:
Annette ps skall inte du anmäla dej? ds |
:) Yes, om materialvalet är fritt. Jag missade ju väskswappen som det Arbogaöl jag är.
|
Citat:
|
Re: Näsduksfodralsswap!
Citat:
|
Du har helt rätt
Monika. Naturligtvis så har du rätt. När jag skrev den meningen så hade "kategorierna" flugit bort:rolleyes:
Anledningen till den relativt korta tiden var att en del tyckte det var för lång tid på kasseswapen och två små fodral tar ju inte så lång tid att göra, tror och hoppas jag. Jag har ju aldrig gjort något fodral tidigare heller. Jag kommer att börja dela ut mottagare i morgon även om anmälningstiden inte gått ut. Så får i alla fall de som redan är anmälda tid på sig att sy fodralen. Annette |
En annan sak jag tänkte på var ingen lägger ut bild på de färdiga fodralen förräns alla fått sina fodral. Även om vi har samma datum som vi skickar så kan ju postutdelningen ibland variera. Blir mite mer spännande då. Eller vad tycker ni andra? På så sätt så slipper även vi syare prestationsånges.
|
Citat:
ÅsaS |
Citat:
|
Finns det någon vänlig själ som kan lägga upp ev. fler länkar till mönster på fodral. Jag är väl korkad men jag fattar inte mönstret som finns i första inlägget.
|
http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=14658
tredje inlägget så finns en hög med länkar till mönster |
Jättetack Monika!
|
Sätter jag in bild på det jag får eller det jag skickar.
Det kanske är en dum fråga men jag är inte van att swapa. Lite kul är det i alla fall Doris |
Citat:
Det brukar vara det som du har gjort som du lägger in bilden på. ÅsaS |
Om någon vill ha så har jag gjort en tutorial med foton på ett näsduksfodral. Det är på pdf fil. Så det är bara att skriva till mig på min sida så skickar jag pdf:n
|
Tycker det låter bra *L*
|
Nu har jag provsytt två enkla näsduksfodral! Hihi, jättekul! I morgon måste jag köpa mer engångsnäsdukar att stoppa i alla andra jag ska sy...
Ååå, det är helt perfekt att göra av alla gamla spillbitar! :p /M Tack, Monika, jag ville åt hörnen! /M |
Kul att kunna vara till hjälp. Är bra att jag får vara lite kreativ på fritiden då jag har ett rätt så statiskt okreativt jobb.
|
Kan/vill någon vänlig människa hjälpa mig...
Kan inte öppna eller ta emot pdf filer längre så jag skulle behöva det i annat format?! Pdf filer får datorn att bara tvärnita :mad: |
Nu e det säkert inte felet men jag var tvungen att uppdatera acrobat reader kunde inte läsa pdf filerna innan .....
|
Heter Adobe Reader *L*
|
Citat:
|
Citat:
Om någon kan öppna pdf så är en skärmbump i .jpg enkel att skicka via mailen till mig. (MonikaW), det är väl onödigt att sponsra posten i onödan *hihi* |
Jag menade skicka på mailen. Annars så har jag inga problem att snigelposta dem heller :) Kan inte bifoga några filer om jag skickar till dig här via din sida på sysidan, behöver då din e-post adress. Jag har skrivit ut dokumentet och scannat det på jobbet.
Det är jag som är lite otydlig när jag skrev tror jag. |
Ja, Monika jag trodde du bara hade det utskrivet :)
Jag mailar dig. |
Vill bara säga
Jätte bra filer....super bra beskrivning...nu syr jag min första.
Tusen tack Monicka |
Nu har jag
börjat dela ut mottagare av fodralen. Du som inte fått något mail från mej kan vara lugn det är så att den som står sist på min lista får vänta tills jag får fler anmälda eller tills anmälningsdatum gått ut.
Anmälda är: Merja Emma Åsa Pia Sofie Matilda Doris Kristina Carina Annette Sj. Annette Se. Eva Mikaela Monica C-P Emilia Lisbeth Monika W Turid Therese (som inte fått mottagare än) Solweig (som inte fått mottagare än) Om du inte finns med på listan men du skickat mail maila mej igen i så fall för dessa är de som kommit fram. Ann1e58(snabela)hotmail.com Det skall bli så kul!!! Flera är välkommna!! |
vilket datum
hej vilket datum var de swappen skall vara klar till ? Jag fick ett ryck igår kväll och knåpade ihop mina så nu är de klara jag skall skicka dom imorgon.
Jag har fotat mina och när sista datumet är skall jag då lägga ut fotot på de två jag sydde ? eller på de två jag har fått. Jag menar man vill ju ha i sitt album på sysidan de två man själv sytt oxå. |
Re: vilket datum
Citat:
Kram Annette |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51. |