Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Träffar (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Träff i Skåne? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=14356)

dunderlina 2008-08-19 19:49

Symadamerna

1 bifogad(e) fil(er)
Nu vet jag hur det fungerar med att få in länk här så jag sätter in bilden på det nybildade sygänget "Symadamerna" igen.

Birgitta1 2008-08-19 20:18

Tack för ditt svar och bild på er det skulle vara roligt att vara med i erat gäng jag syr lappteknik

dunderlina 2008-08-20 09:51

1 bifogad(e) fil(er)
Hej alla syglada vänner

Nu tänkte jag om det finns intresse för att starta en liten grupp i Quilt-Lappteknik så är det nu på gång Då blir det en undergrupp från Madamerna.Så Tjejer!!Hops kanske finns nån kille med *L* Ni som känner för och vara med Skriv här gärna om ni vill ha Dag-Kväll enda dagen i veckan jag inte kan är Fredagar Nu vet jag ju inte vart vi bor alla men inget avstånd är ju förlångt så sett och jag värnar om det går att samåka och att i den mån det går träffas hos varandra Så jag tycker vi börjar här och ser hur intresset utvecklas Se det som något kul att träffa lika sinnade och en god fika sitter aldrig fel Obs Jag är bara nybörjare inom området...*L*

cattarodde 2008-09-11 19:13

Ang träff i skåne

Hej!!
Jag är oxå intresserad av en liten träff med andra skåningar här!! Bor i Veberöd och ser att många som vill med inte har körkort och vissa kan ha svårt att ta sig så långt, men om man kunde ordnat några samlingsställen, kan jag ju hämta upp er, kan nog ordna en buss på jobb om vi blir så många!! Jag kör buss i Sjöbo, och lättast att låna en buss är ju helgen...och då är kanske de flesta lediga!! Får in 55 pers i bussen... Får kanske betala en liten summa för bussen, men det är inte mycket det rör sig om!!
Så det är bara att sätta ett datum och hoppas att så många som möjligt kan!!!
De som vill hålla i det, kanske kan göra en anmälningslista??!!

Mvh
Catta

Ps. Självklart ställer jag upp och kör!!!

Birgitta1 2008-09-11 19:52

Hej det skulle vara roligt att vara med i gruppen jag bor i Alestad Sjöbi jag har körkort har hållit på med lappteknik i många år kommer från Vetlanda i Småland

dunderlina 2008-09-11 20:57

Låter bra kan kanske börja några stycken o sen öka på efter hand....

Birgitta1 2008-09-12 18:11

Ja det skulle vara roligt. Du kan höra av dig till mig antingen tel 070-7410099 eller
email birg.len@3mail.se

dunderlina 2008-11-23 16:42

3 bifogad(e) fil(er)
Symadamerna har haft en liten julavslutnig.Vi har träffats en gång i månaden.Dock har alla inte kunnat vara med men denna sista gång på detta året så kom vi alla Vi träffades hos "Kram Karin" Som bor lite utanför Ystad.Vi fick en liten "läxa att göra ,och det var en liten egen händigt gjord julklapp som vi sedan skulle blanda och byta.Blev en liten rolig grej Jag kan ju bara säga att vi har kul på våra mötem. Och alltid go fika.Nu dröjer det några månader tills vi ses nästa gång dels helger och väder som gör att vi drar det lite längre fram på det nya året.Det som har varit det heta ämnet denna gång är Maskinbreoderi Det finns hur mycket som helst inom området Vi som inte har någon broderimaskin blir riktigt taggade att nån gång när ekonomin tillåter är att köpa en.Bifogar några bilder från träffen.

Winberg 2008-11-24 06:59

Hej och tack alla som var med på denna träffen, visst har vi trevligt när vi träffas. Det är bara ett problem!!!!!
Och de är att tiden bara sticker iväg och vi hinner inte så mycket eller hur!!
Så när det har gått några månader så kanske vi är på hygget igen och vädret är bra. Får önska er alla en härlig vit och kall Jul och mycket ljus och värme. Kram Karin
Ps Visst är jag väl fin i min dushmössa. =)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.