Elisabeth....har av misstag raderat ditt mail med din adress..skulle du kunna vara snäll och skicka ett nytt mail till mig?
tackar på förhand. Tack oxå för all inspiration som alla har bidragit med. :) |
kanske någon annan som har adressen vill maila den till mig skulle vilja sända mina block i morgon.....:)
|
-Asilas, Jag har skickat mail med min adress till dig.
|
är det för sent att hänga med på höstswapen?Jag är ny här på denna sida och har inte läst om swapen förut.
|
är det för sent att hänga med på höstswapen
Nej då, det är inte försent. Häng på bara. Det som gäller är att blocken skall skickas till mig senast den 30 september. Jag mailar över reglerna till HöstSwapen. Där står också min adress. |
Hej Elisabeth, och alla andra swappare.
Är nu klar med mina set blev två st. Syns på swapsidan. Skickar iväg dem på måndag. Kramar från Ingrid. |
Hvor er de fine, Elisabeth!
|
Hej! Jag bestämt mig sent om sider att jag vill också vara med...har skickat en mail till dig Elisabeth men inte fått reglarna än...fick du mitt mail?
Rae:confused: |
Hvor hygeligt, Rae!
Hilsen fra Hanne |
Vilka fina block du har gjort, Ingrid! Jag har inte gjort mina ännu, får lite prestationsångest... ;-)
|
Jag håller med dig Anjan vilka fina block du gjort Ingird. Men Anjan du behöver inte ha prestantions ångest..än iaf. Jag har bestämt tyger men velar mellan olika block. Snacka om bakvänd ordning!!. Men jag tror alla block blir fina för det har det ju varit förut iaf.:D
Åsa S |
Tack för all uppmuntran för mina block, inte behöver du ha prestationsångest heller Anja,
Det har alltid varit fina block och det roliga är ju att alla är olika,skapar ju mångfald och mer inspiration. /Ingrid:) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Asilas, dina block kom i fredags. Så fint jobb du gjort. |
man tackar och bockar...
helt otroligt vad alla gör fina saker.... jag önskar att det fanns mer tid |
Elisabeth, jag skrivar, at jag tyckar dine block er vakra! Så kan man säga på svensk, er det rätt?
Hilsen Hanne |
Citat:
Ok, då förstår jag :) Ja, man kan säga så på svenska. Min sambo är skåning så jag brukar fråga honom om det är något som jag inte förstår. De har tydligen inga problem alls att förstå danska. Jag tackar för berömmet. |
Din mail kom...så jag hämtar min nya symaskin idag och sätter igång. Det ska bli kul!
Rae :D |
Hej, min symaskin är på reparation :( så jag har fått ta fram min gamla. Men nu har jag i alla fall börjat och sytt ett block! :) Det ska bli så kul att se allas block!
|
Vilken tur att du har din gamla maskin Anja,Skall bli kul att se dina block, LYCKA TILL med resten oxå. kram Ingrid
|
Yay.. jag har fått klart mitt första block :) Bara hoppas att jag får tid att sy alla fem innan den 30:e :)
|
Jeg funderar, mens jeg ser på block-möjligheterna - hvorfor skal block-målet være 14 cm (15 incl sömrum) ? Selvklart er det sådan nu, det er bestemt. Men 14 cm passer ikke til klassiske blokke!!??
Jeg skal nok få det rätt, men jeg undrar mig. Hilsen, Hanne |
Jag tror att jag kan svara på det...när vi började med en av de första utbyte tog jag block mått på 14 cm och ½ cm sömsmån...Nu vet jag att man skulle någ ha haft 1 cm sömsmån....Kanske kan vi ändra block storlek o sömsmånen nästa gång vi startar upp en ny blockutbyte.
Rae |
Ja, det hade varit bra med lite annan storlek, det är många block som inte passar in nu.
Som sagt- to the next swap ;) |
Nybörjare på det här med om alla block är lika stora hur kommer det sig att de inte passar in?
|
Citat:
Det kan også være 5 eller 8 dele, men 14 cm? Det er kun 7, der går op i 14! Til applikationer er målet underordnet. Men jeg skal bare regne på det. Til dig som nybörjar: brug noget tid på denne hemsida, hvor der er utallige blocke til gratis brug. http://www.quilterscache.com/QuiltBlocksGalore.html Jeg håber, du forstår mit danske, når jeg skal forklare sådant som her, kan mit kvart-svenske ikke bruges! Hilsen fra DK, Hanne |
Citat:
Vi kan väl hjälpas åt och påminna när det blir dags för nästa omgång swapar. |
Låter bra!
Rae |
Nu har jag bara ett block kvar att sy och det hoppas jag hinna klart till helgen. Det har varit pilligt och tidskrävande men oj så roligt det är :)
Jag är rädd att skära bort för mycket eller snett när blocken ska renskäras till 15*15 cm. Är det okej om jag låter dem vara oskurna? |
Ingrid (_ESTER_)
Dina block kom igår. Och de broderade var ju ursöta men blocken med lapptekniken var helt klart bäst. Vilka härliga färger du valt. Kanonsnyggt. Min granne skall hjälpa mig med swappandet och hon skall dra lott så att det blir rättvist. Får bara hoppas att jag har turen att få ett av dom blocken. Det är så spännande vad ni andra gör för block. Och det är lite spännande att gå till brevlådan nu också. Det är inte bara räkningar som ligger där i mörkret med tvestjärtarna. Ett o annat trevligt kuvert kan ju ha hamnat där också :) |
Oj Oj Elisabeth vad du berömmer,
Va bra att blocken har kommit fram, undrade just över detta, skall bli så spännande att få se allas block. Kram och Trevlig Helg. |
Elisabeth under nästa vecka så kommer ett brunt kuvert med mina block till dig. Jag lägger brevet på lådan imorgon.
För den som är nyfiken så har jag fotat och lagt in mina block i mina bilder. //Monika |
Måste säga nej!
Jag har gått o velat i flera dagar. Har sytt några block men inte blivit nöjd.
Min ork börjar nu tryta rejält, har en specialgraviditet som tar mycket av orken än jag kunde ana. Så för att slippa känna stress o press, som jag sätter helt själv, så har jag idag beslutat att säga ifrån mig i denna swap. Hoppas ni får lika stort utbyte av den som man brukar. Jag hade sett fram emot den. Lycka till allihop. Annica |
Citat:
|
Re: Måste säga nej!
Citat:
Sköt om dig nu |
Hej Annica,
synd att du inte kan vara med på swappen, men som sagt hälsan kommer först och swappar kommer det säkert massor av. Så sköt om dig och ha det så bra du kan. Du har så mycket att se fram emot när den nya familjemedlemmen anländer. Kramar från Ingrid. |
hej
måste också tyvär dra mig ur swapen har nyss flyttat och börjat på ett nytt jobb och känner att jag inte hinner med swapen denna gång även om jag skulle vilja får hoppa på nästa istället |
om jag skall hinna med denna swap så ber jag er sända mig reglerna.
|
Nu är jag färdig med mina block...bilder finns i min album...de postas idag.
Glad a höst hälsningar, Rae:) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:42. |