Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hur har ni valt era användarnamn? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=9033)

laika 2007-04-25 06:48

Det är ett hundnamn
 
Hej!
Det är svärmors gamla samojed som hette så.
Laika

Linblomman 2007-04-25 06:59

Mitt användarnamn har hängt med sen början av mitt "internetande"

Lin från mitt namn Linnea och Blomman från mitt dåvarande yrke (jobbade med växter då) plus att Linnea är ju en blomma.

Rutis 2007-04-25 09:38

Mitt är bildat av mitt tidigare efternamn... Nu förtiden brukar jag dock oftast heta xRutis på forum, eftersom jag inte är en Rutis sedan jag gifte mig.

virkvarns 2007-04-25 09:57

Inte så mycket till fantasi, men jag bor där.

avsl0203 2007-04-25 10:01

Citat:

virkvarns skrev:
Inte så mycket till fantasi, men jag bor där.
Finns det ett ställe som heter så? Va trevligt :)

Avslut0801 2007-04-25 10:04

Jag trodde att bara användarnamnet skulle visas, så jag tog Filippa.M eftersom jag inte ville vara så anonym. Hade jag vetat att hela namnet ändå skulle stå med så skulle jag ha varit något mer fantasifull.

millsing 2007-04-25 10:05

Åååhh, vad kul att ni har berättat hur det gick till!! Det var precis så här jag hoppades att det skulle bli.

Det är alltid lika kul med bakgrundshistorier - MERA, MERA....:p

bandykullan 2007-04-25 10:17

bandykullan är numera det namn jag brukar registrera mig med. Mitt orginalnamn på nätet var Obi Anne, men det är ju inte så många sidor som tillåter mellanrum och till slut kom jag aldrig ihåg hur jag skrev namnet när jag tog bort mellanrum så då började jag med bandykullan istället. Ganska logiskt eftersom jag är från Dalarna och spelar bandy, jag har också alltid hejat på Falu BS och deras supporterklubb heter bandymasarna, som kvinnlig supporter tyckte jag bandykulla var mer naturligt. Jag har istort sett gått över till bara bandykullan nu.

myggorna 2007-04-25 10:19

Jag har alltid kallats för myggan av min pappa, men det brukar alltid vara upptaget så därför har det blivit myggorna istället :) om inte annat så har man ju numera blivit flera så.....

ankan 2007-04-25 12:17

Annika - ankan helt enkelt.

Odette 2007-04-25 12:22

Jag ville egentligen ha ett namn som påminde om mitt eget men alla namn som jag försökte med var upptagna. När min dotter var yngre så gillade hon filmen "Svanprinsessan" så jag slog på Odette och det var ledigt och då fick det bli det!

Baggin 2007-04-25 14:34

är jag skulle registrera mig på lunarstorm när jag var typ 12 ville jag hetta Maggis, Mitt smeknamn. Det var upptaget och provade då med Maggi som ochså var upptaget. Maggin samma visa och så blev det Baggin tillslut.
Och Baggin har hängt med mig sedan dess.

Många tror att det har med sagan om ringen och Bilbo Baggins att göra. Men som sagt är det itne så. Jag visste ensingång inte vad Bilbo hette i efternamn när jag valde mitt namn.

Dew 2007-04-25 15:38

Mitt kommer från mitt finska andra-namn som betyder daggpärla. O så gillar jag dagg, det är så härligt. Det fick bli "dagg" på engelska, för dew låter finare än dagg. Plus att jag tänker och pratar mycket på engelska.

axyzvslut 2007-04-25 16:12

Jag har försökt beskriva mig själv. Valde Teknikfreek för jag är teknisk och gillar maskiner till allt.

Winberg 2007-04-25 18:39

Ja varför just Winberg ja de bara blev så efter som jag heter de i efternamn och alla känner mig som Winberg hade jag skrivit Christensson så hade ingen känt till mig så därför har jag fortsatt med detta. Kram Karin


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.