Jo nu var jag på den andra... min ena står på 2.8 min andra 4.0 ... nu ska vi se.. blir det rätt om jag säger övertråd 2.8 och undertråd 4.0 eller? :confused:
*Harkel* ... är så lessen för mina dåliga kunskaper. |
Sorry stumpan, jag rörde nog till det för dig. Hade broderibågen på och då är övertrådspänningen 2,8. För vanlig sömnad 4,0
Undertråd har ingen siffra för spänning. Den regleras i spolhuset vad jag vet. Korkad fråga :) men har du lagt i spolen åt rätt håll? |
Ja ...jo H.et är uppåt går väl inte att göra fel med dessa... ? eller går det?
Ja just de.... detta är ju för broderi och sömnad hihi... ja du behöver inte oroa dig för att du rör till det... jag är så rörig ändå... ti hi... är så glad i detta forum... utan det skull jag inte kommit så här långt ... ! Tack alla!! Än en gång. Hoppas verkigen kunna ge tillbaka någongång. Eliza |
Undrar varför du har klickat dit lite olja? Det ska man väl inte, Försök att torka bort oljan så kanske spolen lugnar sig
|
ja det är så olika man säger... vara eller ikke var olja... jag har aldrig smörjt den innan .. jag testade detta bara för att kolla av om det blev bättre.
Innan jag smörjde så krånglade den med. i manualen står att den inte Behöver smörjas. Eliza |
Hoppas det ordnar sig utan ;doktorn; det är så tråkigt att vara utan sin kära maskin. Kram och Glad Påsk, från Helena
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:00. |