Sätta på en kontakt på en sladd fick jag lära mig i slöjden i 5:an när vi gjorde lampor. Mycket enkelt men var noggrann med att plasten skyddar så mycket av trådarna som möjligt.
|
Tack för era svar!
Framförallt tack Alice för att du bemödat dig att ta fram bilder på hur man gör. Jag har tittat på sladden nu och det ska inte vara några problem att byta själv. Det är bara två ledningar och den saknar jord kabel alltså borde man inte kunna ta fel. Bara jag är nogrann med att sätta fast de oskyddade ledningarna ordentligt så ska det nog gå bra. |
Och så dragskyddet! Ja, jag vet att jag tjatar, men det är superviktigt!
Det är där för att minska risken att de skalade ledninagrna ska dras loss. Sitter det inte över sladdens allra yttersta lager (det svarta) gör det inte värst stor nytta! |
:) Det är bra att du tjatar! Jag har sett dragskyddet och ska vara extra nogrann när jag monterar stickproppen. Tack!
|
Vad bra att du vågar prova själv! :)
/Alice |
Ja, det tycker jag också! Jag tror att du gör ett bättre jobb än många nonchiga karlar!!
|
Apropo ingenting Gullum: När jag "trär om" maskinen, så binder jag endast ihop gamla och nya färgen, klipper rätt näre intill knuten, och fortsätter att sy till nya färgan kommer. Ibland går knuten upp när den passerer nålen men det är lätt fixat. Så slipper man at träda om maskinen.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26. |