Thaisiden eller dupionsiden
Tror kanske att begreppen blandats ihop lite grand. Dupionsiden kallas tyvärr ofta för thaisiden, Detta är två helt olika kvaliteter ,det är en smaksak det ena är inte finare än det andra och det finns olika grovlekar och kvaliteter i båda tygerna. Det finns mkt få återförsäljare på Thaisiden i Sverige, det vanligaste är dupionsiden . Furulund och Stoffo stil har inte Thaisiden utan det är dupionsiden. Lägger du båda tygerna bredvid varandra så kommer du att se skillnaden. Ett företag som säljer Thaisiden i sverige är Distinct det går nog att gooogla på det så kommer ni rätt. Tycker absolut inte att du behöver välja en A linjemodell för att du drar en "större" storlek. Välj tvådelat med olika färg i ex överdel och kjol, ex vinrött/marin, vinrött/m beige osv Att åka till Thailand och handla tyger ,då behövs det många extra väskor....... |
Jag åker INTE till Thailand att köpa tyger!
Det skulle jag aldrig ha råd med! Men du förstår säkert vad jag menade,när man ändå åker till semester så får man passa på. Jo vi åker flera stycken,så blir det en hel del. Varje väska får innehålla 20 kilo per person,(i allafall senast)rätta mig om jag har fel! Man får köpa förstås mera,men då får man ju betala extra för övervikten. Om man åker bara två personer på semester så trillar man hem såsmåningom med 40 kilo siden i yppersta kvalitet! Det är inte så dåligt det,tycker TESS! ;) |
Absolut precis vad jag menade, men jag skrev det lite otydligt, sorry Tess. Åker man till Thailand och är sömnadsintresserad så klart man handlar tyger.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49. |