Jag får göra det
|
Synd att dom bara skickar till sverige (furlundskatalog) även mitt tel.nr. är för långt
|
Hej igen!
Nu är jag igång med mönstret. Tyckte jag kunde behöva ett sånt ;-) Men då dök det upp en fundering. Finns det något tunt vindtätt mellanlägg? Behöver inte vara ett sånt man kan stryka på men det skulle ju underlätta... |
:confused: Det vet jag faktiskt inte!
Vanligt wliseline är väl knappast vindtätt. Men manchester i sig är ju tätt och bör hålla värmen, Ett "lager" med taftfoder i upptill, kan det vara en idè? det är ju relativt tättvävt. I kombination med det Du ska ha som foder. Det får ju inte bli för tjockt och klumpigt. Jag har aldrig satt i nåt extra som vindskydd, så egentligen vet jag inte, det har räckt till med yttertyget och det foder jag satt i. |
taftfoder Sånt där sladdrigt tyg?
Säljer stoff och stil det, vet du? |
Ja, "sladder", sånt som är i kavajer, kjolar och sommar kläder.
Stoff och Stil vet jag inte, men det bör de göra. Jag har köpt fodertyg från Jonic textilimport, billigt ocg bra, där heter det: fodertyg |
Nu blev det krångligt...kollade runt på priserna på sånt där monster tyg som jag vill ha som foder...och det kostar närmare 200 kr/meter nästan överallt...det är mer än vad själva yttertyget kostar...*deppig*
|
:) En prioritering,,,,köp ett billigare yttertyg, och lägg pengen på fodertyget, monstertyget, du kanske kan hitta en rejäl stuvbit av manschester. Finns det inget billigt mnschestertyg hos Jonic?
|
Nje...inte om man räknade med momsen. Furulundstyger hade ett för 36 kr, men det var 90 cm brett.
Kollade i Stoff och stil katalogen och där kostade det 60 kr/meter 140cm brett. Jag räknade på att jag behöver ca 2 meter (den ska gå stra ovanför knäet) Men det är fodret som kostar... |
Det för 60,-/m är ju ett hyfsat pris.
Kan du inte göra foderärmarna i ett annat tyg? Då går det mindre av monstertyget, göra den i t ex vaddstickat foder eller i taftfoder! |
Kollade bredden på Monstertyget (som för övrigt var väldigt pälslik =)
Nåväl, den är 10 cm bredare än det andra tyget...kanske finns en lösning trotts allt, ska måte och se om jag kan trockla ihop dem på ngt sätt... fortsättning föjer... |
Citat:
90% av 100 kr = 90 kr. 25% moms på 90 kr = 112,50. |
Blir tight, men jag tror det ska gå
|
;) Det låter bra, då kan det bli en kappa då?
|
Ja och jag hade ju inte tänkt ha den förrän nästa vinter så...
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36. |