Har du en tygaffär där du bor, fråga om inte dom kan beställa. Jag gjorde det där jag bor och hon köpte hem en rulle med mönsterpapper.
|
Så påhittiga ni är!
Så många bra idéer det finns om vad man kan använda som mönsterpapper! Vilen otrolig kreativitet det finns här!
|
Ja vilka bra tips jag har fått, håller på att undesöka hur man får tag i mönsterpapper, ska börja med min tygaffär i Rinkaby. Hoppas de har!
Tack alla för god hjälp!:):):) |
Verkligen många bra tips! Mönster som jag ska använda många gånger har jag ritat inklusive sömsmån 1 cm på baksida av blädderblock. Skarvat kant i kant med maskeringstape vid behov. Sedan är det bara att lägga mönsterdelen på tyget och krita runt, klippa och sy. Jag ställer in nålen så jag har 1 cm till kanten. Sen är det bara att ha pressarfoten kant i kant. Jag gör ett hål i mönsterdelarna, trär i ett band så jag har dem samlade, hänger på lämpligt ställe.
|
Mönsterpapper
Hej igen alla!
Nu har jag varit i tygaffären och det fanns mönsterpapper på rulle, 1 m bred och längd 10 m för 49 kr. Jättebra....blev så glad! TACK för alla tips än en gång! Kramar :) :) :) |
Köp byggplast! Enligt min åsikt det absolut bästa! Lätt att se mönsterdelarna igenom, mycket mer hållbart och lätt att klippa i. Säljs i stora rullar på byggmarknaden.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25. |