Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Broderierna syns inte på USB:n (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=25851)

gunnsan 2011-12-17 11:14

åäö

I natt (via chatt på Facebook) hjälpde jag en dam med att hitta en jef-fil på usb-sticka som hon hade försökt få fram i symaskinen (Janome). Filen fanns där, men syntes inte i symaskinen. Hon mailade då filen till mig, och jag fick upp den i mitt program utan problem. Men jag såg då att filnamnet innehöll ett "ä" och jag anade ugglor i mossen... Kanske den inte gick att se i symaskinen pga det. Jag föreslog att hon skulle döpa om filen. Sagt och gjort, och DÅ FUNGERADE DET :).

MalinLo 2011-12-28 09:26

Problem med usb

Hej
Jag har oxå fått ett problem med en fil som jag fått.
En logga som jag skulle brodera ut.
Jag har en Janome 350E, fick den som JEF fil.
Den syns när jag lägger in den på USBn på datorn men när jag flyttar usb:t till symaskinen så finns den inte.
Har provat att göra om, tömma usb:t så det bara finns den filen, dom som gjorde loggan har sparat om & mailat, jag har sparat om den oxå, men det funkar inte ändå.

Jag blir så ledsen, för jag skulle äntligen få brodera ut min logga :(
Kan någon hjälpa mig?

bila 2011-12-28 10:13

Har du formaterat det nya usb minnet i symaskinen.
Sätt det i symaskinen så att det läggs upp de mappar som behövs innan du lägger in något på minnet.
Filerna ska ligga i mappen emb.

Är filen gjord för din symaskin. Öppna annars filen i ett broderiprogram, välj din symaskin och den ram du tänker använda och skriv det till kort och välj usb-minnet.

gunnsan 2011-12-28 10:14

Innehåller filnamnet å, ä eller ö, eller annat tecken som inte är internationell bokstav?

MalinLo 2011-12-28 10:19

Usb:t är formaterat & alla andra brodyrer som jag har på det syns.
Men inte detta.
Nej, det heter malo & jag har provat att "döpa om det" till logga, logg, men inget funkar :(

Ja, jag fick den först som DST fil, men dom ändrade det till JEF så det ska funka!?

*gråter krokodiltårar just nu*

MalinLo 2011-12-28 10:22

malo12.JEF
heter den

EmbF5 står det, är det där det är tokigt?
Kan jag formatera usb:t igen?

Jag har inget brodyrprogram, så jag kan inte öppna & se..

gunnsan 2011-12-28 10:25

Är den konverterad rätt? Inte bara namnändrad..?

MalinLo 2011-12-28 10:27

Jag fick med en pdf fil som jag kan titta på, men jag har inget som jag kan öppna själva brodyrfilen med..
Den ligger på usb:t, kan se i datorn, men på symaskinen finns den inte alls!

gunnsan 2011-12-28 10:30

Jag har mailat dig.

MalinLo 2011-12-28 10:31

Citat:

gunnsan skrev: (Inlägg 163133)
Är den konverterad rätt? Inte bara namnändrad..?

Ingen aning :)
Jag har noll koll på sånt här!
Det ska bara funka! :)

gunnsan 2011-12-28 10:43

1 bifogad(e) fil(er)
Broderiet var för stort även för B-hoopen. Det behövde roteras för att passa in där.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:49.