Citat:
/k |
Citat:
|
Citat:
Va sa hon tillbax? Tror inte särskilld många blir så sugna när dom hör att man ska sitta å säga inget :) Tror dom flesta känner sig obekväma i den situationen om det inte är nån dom är mycket trygg med. Men föreslå nåt liknande men där det finns nåt att ta till mitt i tystnaden! En powerwalk kanske? |
Jag tycker att det är bra att du har anmält dig! Jag är en sådan där "prat-Maja" som du kanske tror är jättesocial, men sanningen är att jag är minst lika nervös som du innan jag ska träffa nya människor i nya konstellationer. Jag tycker också att det är jobbigt att inte känna någon, är också nervös över att kanske bli den där som rantar efter. Så du är nog inte så annorlunda som du tror! Du ska se att det kommer att lösa sig finfint. Ni har ju samma intresse: att sy, så du kan ju alltid bryta isen genom att småprata om någon annans mönster, fråga om personen har sytt länge, varför han/hon sökte denna kurs osv.
Lycka till nu, och försök att inte tänka så mycket. Och om du tänker: Tänk på att de sociala förmodligen också är nervösa! |
Träna in några artighetsfraser:
vilket väder vi har? Undrar om det kommer att fortsätta? Var ifrån kommer du? Från Alingsås, så trevligt? Kungsbacka, då har du inte så långt att åka? Vad tänker du sy? Har du varit på sykurs tidigare? Var brukar du köpa tyg? osv, osv Har du tur så kommer det igång ett intressant samtal, om inte så kan du inte rå för det... |
Hej Nina!
Jag ska också gå på samma kurs som dig, om du vill får du gärna maila mig, vi kan ju mötas upp utanför och gå in samtidigt om du vill. min mailadress är nettis_j@hotmail.com. Visst ska det bli kul med den helgen, jag längtar redan. Vi ses. Det ska va ett understreck mellan nettis och j |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34. |