Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vilken mes jag är! (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=14688)

flickerfly 2008-08-31 14:19

Citat:

Nina78 skrev:
Vad snälla ni är som skriver en massa tips, det där med tidningen lät inte så pjokigt tycker jag..:p
Fast det e just sånna situationer som rasten som e värst, å allra värst av allt är ju lunchrasten... Om man inte känner någon så kommer man antingen ranta efter ett gäng som har fått kontakt eller känner varandra sedan innan, eller så får man äta själv, å det e en annan "hangup" som jag har...

Men man växer ju inte om man inte övar sig på det man har svårt för, så det är nog bara bita ihop och härda ut.....

Men som Monicka skriver så måste man nog landa i att det är OK att sitta och äta själv! Du HAR 'vänner nog' och MÅSTE inte knyta an till nån annan där. Att ha en grundtrygghet i sig själv, så man är lign och nöjd med att bara vara du... alldeles själv :)
/k

Delfintua 2008-08-31 20:50

Citat:

flickerfly skrev:
åhhh men jag är oxå jätte fåordig. är skit dålig på icebrakers! Säger typ bara nåt när jag har nåt att säga... kan altså inte prata bara för att slippa tystnad. Däremot har jag inte såååå mycket problem med tystnad. Gillar att kunne vara med en människa utan att prata.
Säg åt din vän att ni ju kan titta på en film tillsammans, eller ta en fika på ett ställe där dom har mycket veckotidningar man kan läsa i. Då kan ni ju umgås fast ni MÅSTE inte prata!
/k

Nu vill jag inte sno tråden. Men jag har precis sagt det att vi kan ju sitta tysta och bara vara.

flickerfly 2008-08-31 21:51

Citat:

Delfintua skrev:
Nu vill jag inte sno tråden. Men jag har precis sagt det att vi kan ju sitta tysta och bara vara.
faaaast det handlar ju lite om samma sak eg?
Va sa hon tillbax? Tror inte särskilld många blir så sugna när dom hör att man ska sitta å säga inget :) Tror dom flesta känner sig obekväma i den situationen om det inte är nån dom är mycket trygg med.
Men föreslå nåt liknande men där det finns nåt att ta till mitt i tystnaden! En powerwalk kanske?

Jo_1 2008-08-31 22:14

Jag tycker att det är bra att du har anmält dig! Jag är en sådan där "prat-Maja" som du kanske tror är jättesocial, men sanningen är att jag är minst lika nervös som du innan jag ska träffa nya människor i nya konstellationer. Jag tycker också att det är jobbigt att inte känna någon, är också nervös över att kanske bli den där som rantar efter. Så du är nog inte så annorlunda som du tror! Du ska se att det kommer att lösa sig finfint. Ni har ju samma intresse: att sy, så du kan ju alltid bryta isen genom att småprata om någon annans mönster, fråga om personen har sytt länge, varför han/hon sökte denna kurs osv.
Lycka till nu, och försök att inte tänka så mycket. Och om du tänker: Tänk på att de sociala förmodligen också är nervösa!

spotty 2008-09-02 12:36

Träna in några artighetsfraser:
vilket väder vi har? Undrar om det kommer att fortsätta?
Var ifrån kommer du? Från Alingsås, så trevligt? Kungsbacka, då har du inte så långt att åka? Vad tänker du sy? Har du varit på sykurs tidigare? Var brukar du köpa tyg?
osv, osv

Har du tur så kommer det igång ett intressant samtal, om inte så kan du inte rå för det...

nettis.j 2008-09-05 10:45

Hej Nina!
Jag ska också gå på samma kurs som dig, om du vill får du gärna maila mig, vi kan ju mötas upp utanför och gå in samtidigt om du vill.
min mailadress är nettis_j@hotmail.com.

Visst ska det bli kul med den helgen, jag längtar redan. Vi ses.

Det ska va ett understreck mellan nettis och j

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.