Hej!
Ursäkta att vi kapar tråd om Diamond. Man jag har också problem med att programmet meddelar att det inte finns kommunikation, men när jag kollar i maskinen har överföringen skett. Irriterande att man betalar dyra pengar och att det inte fungerar som det ska. Blir tacksam om den som får ordning på detta delar med sig information. |
Jag har 3D och kan inte heller skicka broderier från datorn till symaskinen med send 1. Men jag kan kan sitta vid symaskinen och gå in i datorn och hämta dom, så det funkar den vägen.
|
Hej Eva och Mira!
Det spelar ingen roll vilket program man har. Dom ska fungera. Vi ska kunna använda alla funktioner som finns och inte bara en del av dom. Husqvarna måste ta sitt ansvar för oss kunder här i Sverige lika mycket som i USA. Vet inte vad det brister men jag vill idag som i alla år som jag har varit kund hos dom att ha en person som ska finnas direkt för oss. Det är så tråkig att flera och flera använder sig av andra program köpta utomlands för att vi inte får den stöd vi behöver. Det finns inte stora chanser att vi får hjälp nu eftersom alla är på semester men hoppas få ett svar så småningom och själv klart får jag den berättar jag för er. Hur många är vi nu som har problem? Kram Monica |
Monica
Vad jag har gjort är att jag har försökt överföra broderier i SE genom SE och det går hur bra som helst.
Ovanstående är citat från dig, men vad menar du med "SE genom SE". Jag kopplar USB-sladden mellan dator och symaskin och får meddelande om att det inte är någon kontakt mellan dessa. 3D fungerade alltså alldeles utmärkt, men inte 4D. Jag har inte uppgraderat symaskinen, men det finns ingen som helst instruktion om att detta skulle behövas. Håller med om att den s k servicen är urusel, även om HQ-representanterna är jättetrevliga när man får tag på dem på telefon. Jag funderar allvarligt på att skippa Husqvarnas maskiner och återgå till Pfaff som har en ypperlig övermatning, vilket HQ saknar. Hälsningar Gunnel |
Hej Gunnel!
Starta maskinen och klicka på mappen som finns mellan broderi och set-meny, sen sista mappen till vänster klickar du på den och du kan se alla din, dina, hårddisk och välj för den du har broderierna in. Du ser på skärmen av din SE allt du har och kan öppna den mapp du har sparat den broderi du vill brodera. Klicka på den och den kommer att öppnas så det är bara att brodera. Mvh Monica |
Jag såg ett demoex av Designer SE i en butik idag. Knappt 30000 skulle de har för den. De nya kostade knappt 40000. Det kanske ger en fingervisning om begagnatpriset. (Jag tror att det var en SE i alla fall... *kliar mig i huvudet*)
Sophia (som dreglar över diamanten) |
Hej Sophia!
Är inte säkert men kunde det inte ha varit SE utan kanske D1 ellerD2 som ligger på den priset? SE ligger på 60.000 kanske lite mindre nu när Diamanten kommer. Ja jag gör det också ...dreglar men vi får se när man komer dit. Mvh Monica |
Hej Monica!
Det var det jag också funderade på. Det lät så hrmm... "billigt". ;) Jag vet inte. Måste kolla upp det om jag går tillbaka snart. Det blir ingen diamant här om jag inte vinner på Lotto. :D Sitter med en Rose och den får duga även om broderarean är på tok för liten för att det ska vara riktigt roligt. Sophia |
Hi,hi är det en SE slå till är det en D1eller2 då kanske ska du vänta på en Diamant. För eller senare kommer.
Hoppas att det håller vad det lovas men man vet aldrig. Min älskade maskin fast jag har en PR600 är trots allt min D1 Skratta inte men den maskin har jag försökt sälja och ångrat mig så jag tror att den blir kvar for ever !!!!!! Kan inte sälja den. |
Blir betänksam
:cool: Jag har ev tänkt att skaffa data progammet4D till min SE som jag köpte i vintras 08 årsmodell, men man blir ju tveksam när man läser vad ni andra skriver! Och nu kommer den nya maskinen vilket då kanske innebär att SE blir mindre värd. Jag tycker i alla fall att SE är en mycket bra maskin! Och jag har hittills fått bra backup o råd av min handlare i Vimmerby.hälsningar Caroline
|
Hej Carolin!
Jag tycker inte att det ska påverka ditt beslut. Problem med program kommer alltid att finnas men för eller senare så löser man det. Det är svårt att lösa det just nu för det är semester tider. Personligen tycker jag att programmet är bra det lovar jag men jag vill att allt ska fungera perfekt och det kanske inte går alla tider men som sagt det gör så småningom. Tänk på våra datorer med Windows 95 , 2000, XP och nu Vista. Alla klagar i början. Ibland kan vi själva göra fel, men vet inte att vi gör det, för allt är så nytt. Vill du köpa den så rekommenderar jag att du gör det. Det är ett bra program!!! Hälsningar Monica |
Jag lämnade in en lottokupong och jag vann!! 26 kronor. Det räcker inte, va? :rolleyes:
|
:) nej verkligen inte men ge inte upp hoppet det kommer.
|
HQ Diamond
Hej till er alla.
Jag är sällan inne och skriver men kollar sysidan varje dag och följer vad som händer. Jag var och förhörde mig om HQ Diamond pga ett intresse att byta. Har idag HQ D1 med diskett och fick veta att inbyte låg på ca 15 000 kr. Dom i butiken säljer D1 med usb för ca 23-25 000 kr och HQ se för ca 25-30 000 kr. Man blir inte särskilt glad av den informationen. Försökte man sälja sin maskin själv så kunde man förhanda ner priset lättare. Sen den stora och mest intressant hopen ingår inte enligt HQ. Förstår inte riktig hur dom har tänkt sig att vi ska motaga detta. Ha en fortsatt skön sommar Kram Anneli |
Hej Anneli!
Jo man får inte mycket det har man aldrig gjort. Husqvarna är inte snälla mot oss. Har inte hört någon gång att dom bjuder på nånting. När man köpte SE fick man den stora men det var bara för att det har funnits på marknaden i många år. Självklart tror man att med invigningen av en ny maskin ska man få lite extra men nej däremot kommer dom att göra det om något år eller så. Vist är man besviken som när man har varit kund i så många år och köpt nästan alla deras produkter och kallas för VIP kund inte ens då får man lite extra. Dom som köper några år efter dom får det. Vi ska inte prata om program det är en annan historia där är dom värre. Vi är en del av detta för vi fortsätter köpa. Det är tur med bra återförsäljare, om man har en, som kanske ger lite rabatt eller så. Önskar er alla en trevlig helg KramMonica |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53. |