Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   barbapappa? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=13292)

gunnsan 2008-04-01 17:52

1 bifogad(e) fil(er)
Tråden handlade ju om Barbapapa...
så jag svängde ihop en Barbastark i Customizer (mest på skoj, jag ska inte brodera denna), och den blev helt OK, tror jag.
Döm alltså inte ut Customizer... det är fullt av möjligheter, trots sin enkelhet. Det blir inte jätteproffsigt och lite hoppstygn blir det, men då får man klippa mellan färgerna.
/Gunilla

Myspys 2010-09-21 11:54

Customizer

Sökte på Barbapapa - å hittade hit!

Å vad är det jag ser nu när jag Googlat lite - Customizer är alltså ett gratis program!??! Kan det vara så underbart!? Eller??

gunnsan 2010-10-02 21:00

Hej!
Såg att du hade hittat ett nedladdningsbart Customizer. Jag vet inte om det är Janomes eller rätt version, men jag mailar dig min lilla manual, så får du se om det är samma program ;). Det kan tänkas att du har en nyare version och att det därför fungerar lite annorlunda.

Myspys 2010-10-03 21:51

Citat:

gunnsan skrev: (Inlägg 143830)
Hej!
Såg att du hade hittat ett nedladdningsbart Customizer. Jag vet inte om det är Janomes eller rätt version, men jag mailar dig min lilla manual, så får du se om det är samma program ;). Det kan tänkas att du har en nyare version och att det därför fungerar lite annorlunda.

Tyvärr så var jag nog väldigt VÄLDIGT trött när jag satt å googlade... För nu hittar ja det inte alls =/

Vilket program (som inte är svindyrt!!) ska man ha?!?!

Ann-Marie 2010-10-05 18:47

Går det att göra det här i Husqvarna 4D Embroidery (inte Extra) eller Embird? Och kan man ta vilka bilder som helst och scanna in i datorn och sen överföra till broderiprogrammet?

strumpan 2010-10-11 16:12

Citat:

DelaTezz skrev: (Inlägg 143914)
Tyvärr så var jag nog väldigt VÄLDIGT trött när jag satt å googlade... För nu hittar ja det inte alls =/

Vilket program (som inte är svindyrt!!) ska man ha?!?!

Hej. det finns ett gratis program www.sophiesew.com . Har inte sjálv provat det än, men ska ladda ner det nár jag fàr tid. Har emellertid fràgat mig för lite och fàtt till svar att det fungerar. Kanske värt att prova?

Myspys 2010-10-11 16:37

Citat:

strumpan skrev: (Inlägg 144430)
Hej. det finns ett gratis program www.sophiesew.com . Har inte sjálv provat det än, men ska ladda ner det nár jag fàr tid. Har emellertid fràgat mig för lite och fàtt till svar att det fungerar. Kanske värt att prova?

Åh!!! Det ska jag testa!!! tack å tack!!

bebble 2015-02-10 13:08

Citat:

gunnsan skrev: (Inlägg 87618)
Hej!
Ja, du måste skapa en bitmapp i rätt storlek som går att stygnsätta. Det ska vara svarta konturer som helst är 1 pixel breda, och inga luckor där det ska vara fyllningar.
Ett exempel på stygnsättning som jag gjorde redan 1999, i föregångaren till Customizer. Det vete sjutton om det inte nästan blev bättre i föregångaren ;).
Både det här programmet och Customizer gör automatiska överlappningar, så det blir aldrig några luckor mellan fyllning och kontur.
/Gunilla

så underbart fint, det skulle jag vilja sy men är helt ny på detta

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:42.