på det hemmet vill jag gärna jobba. tänk att få plocka fram medicinerna ur fina quiltade nessesärer och duka frukost på alla fina dukar och istället för lugnande medel får man sortera tyger i lapplådan
|
stackars farbror T
ska han inte bara ha ett kollrigt Troll o dras med på ålderns höst, utan hålla reda på morsan oxå...
gisses. skönt o veta att man har nått o se fram emot, akta vaderna kärringar för jag lär väl köra som en dåra med elrullen när jag e lagom senil, stackars vårdare.... Tänk dej snacket i det ficka rummet.. den där kärringen Andersson har sina maskiner igång på nätterna. och den där mobergskan körde mej på smalbenet igen.. man borde ha skade tilllägg på detta jobbet ljudnivån av alla maskiner gör mej galen, pensionärer ska ju bara sitta framför tv.. inte utan att jag ser fram emot o bli gammal, pax för o ha rummet brevid Britt, så kan vi dilla på nätterna .. |
Lite av drömmen finns på mitt jobb!
Har hand om en gammal slöjdlärarinna,hon ville börja väva igen på ålderns höst. Vi rotade väl fram en gammal väv,beställde varp och med förenade krafter och komihåg från denna dementa dam och bibliotekets böcker fick vi ihop den och hon är inne på sin andra 10 metersduk nu. Det dunkar härligt från dagrummet om dagarna!! Det fanns ju inte något pes,hus,jef språk på hennes tid...men när vår tid är inne förstår vi ju varann!! :D |
Jag vill också...
Citat:
|
:D
Jag hoppas att det finns plats åt mej med!:D |
Citat:
Förresten va vad det nu vi prata om..... Har nåt svagt minne av nåt :D :D :D :D |
Finns det plats för en oboist som är brodertokig?
Man brukar säga att oboister behöver ett eget ålderdomshem för de är lite speciella och efter allt båsande blir det lite blåst uppe i hjärnan,:D :D :D :confused:
Så om ni står ut med en blåsande oboist som drar med sig en 4000 eller vad det blir när det är dags, så kommer jag med full fart:D :D :D Anne-Lii |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:28. |