Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   sysidan.se (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Uppdateringen av forumet (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=15041)

clindh 2008-10-02 18:38

Angående Firefox så kör jag det själv, och det har funkat bra att logga in. Ni som har problem kan testa ett par saker:
- logga in från förstasidan
- rensa "cookies", starta om webbläsaren och testa igen

Angående hur man ser vad som är nytt - om allt fungerar som det skall kommer ikon med ett öppnat brev synas på ämnen där det finns oläst, och rubriken står också i fetstil.

Smidigaste sättet att läsa nytt tycker jag är att klicka på "Nya inlägg" här överst. Om man har den listan och sedan inte vill läsa mer av det nya klickar man på "Markera forum som lästa" så nollställer man olästa inlägg-markeringarna.

aaaaaa 2008-10-02 19:23

Jep, det där med att rensa cookies fungerar...nu är jsg också inne igen.

deliana 2008-10-02 19:48

Jag använder inga tilläggsprogram i min firefox, inte än i alla fall. Jag har nyss installerat det på just den här datorn och svaret visade sig vara enkelt:

Jag hade glömt att ställa in att den ska rensa cookies när jag vill att den rensar "känsliga data". Jag rensade kakorna och vips så funkar det finfint igen!

freja71 2008-10-02 22:30

Jo, det känns lite ovant så här i början men det är nog bara en vanesak.Men jag tycker forumet är snyggt.

Ann

Nefertari 2008-10-02 23:36

har firefox och det var inga problem.

Men jag tycker nog att det är lite trist att layouten på sysidan nu är mer lik alla andra forum...

Lite tråkigare stilistiskt också...

Klart man vänjer sig, men jag skulle valt lite andra färger också. Det är så bleka färger på forumsidan att det ser lite - hur ska man säga- blekt (hihi) ut. skämt åtsido: Det är svårare att läsa när det är ljusa ikoner osv.... Ljust på ljus bakgrund....

Men som sagt, jag vänjer mig nog.

Zentibir 2008-10-03 07:39

Gillar sidan
 
Jag tycker sidan har ett bra utseende och tycker om förändringarna, trots att den är lite blek som andra också påpekat.Gillar "Nya inlägg"-knappen, där jag kan gå in och se alla inlägg när jag varit borta en längre tid. Då missar jag inget och och kan gå tillbaka så långt jag vill.

clindh 2008-10-03 08:09

Standardfärgerna i forumet ser ut såhär - håll med om att detta iallafall är bättre? :-)

Har vi någon duktig webbdesigner i medlemsskaran? En uppfräschning av Sysidans design är verkligen på tiden.

Delfintua 2008-10-03 08:14

Citat:

clindh skrev: (Inlägg 98651)
Standardfärgerna i forumet ser ut såhär - håll med om att detta iallafall är bättre? :-)

Har vi någon duktig webbdesigner i medlemsskaran? En uppfräschning av Sysidans design är verkligen på tiden.


Usch ja, då är det bättre så här. Varför inte köra samma tema på den gamla oranga sidan. För det är väl den som ska frächas upp? Forumet tar ju sån plats på sidan så det är inte mycket kvar att fixa till.

Kan vi inte få göra olika förslag att skicka in och rösta på?

avsl0203 2008-10-03 08:24

Jag är en blå människa och älskar blått så jag vet inte vad jag ska tycka. Tycker egentligen varken bu eller bä. Det viktiga är att man tydligt kan se vad som händer på forumet och att det är lätt att navigera i det.

Något jag dock tyckte var kul med det andra forumet var födelsedagar. Tycker det vore kul om även sysidan kunde ha den funktionen :) Fast kanske jag är ensam om den åsikten?

clindh 2008-10-03 08:29

Färger
 
1 bifogad(e) fil(er)
Bara för att kolla att vi pratar om samma sak - ser ni forumet såhär? Om inte är något galet.

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur det såg ut förut - var var det mer färgglatt?

Delfintua 2008-10-03 08:34

Jag ser sidan så och JA, sidan var mer färgglad förr. Nu tycker jag att det nya rosa och oranga skär sig. Så bakgrunden bör ändras men det är vad jag tycker.

clindh 2008-10-03 08:37

Jag ursäktar mig med att jag är något färgblind, jag ser nog inte den rosa nyansen (eller kanske för att jag är man :-)

Kom gärna med förslag, det är jättebra.

Delfintua 2008-10-03 08:43

Men, ser du inte den rosa nyansen i forumet? Antingen är du eller jag färgblind :D

Ska den vara kvar så vore en klatschig vinröd nyans passa eller marinblå för den delen som bakgrund. Loggan är ju SYSIDAN så den är väl kvar eller?

Sotis 2008-10-03 08:46

Har aldrig gillat det oranga på Sysidan, men samtidigt så har det blivit ett kännetecken för sidan för mig, så det ska nog vara där!

Jag skulle gärna vilja ha sidan med forumrubriker, alltså där de olika forumdelarna är listade lite mer uppstrukturerad. Tycker den är väldigt oöverskådlig.

ulindh 2008-10-03 08:50

Oj oj jag tycker den är lite ljusorange tonad, men jag är nog lite tillvand som sett färgerna i vårt "adminläge" kanske. Men som sagt det kanske är läge att fixa till den gamla färgdesignen?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.