1 bifogad(e) fil(er)
En liten prinsessa med groda.
Clipartbild från Clipartopolis Hus och jef format Hoppas att Ni tycker om den |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack, den var jättesöt :). Men... ta inte illa upp nu, för jag tänkte komma med lite förslag till hur man kan förbättra stygnsättningen. Om vi tar de rosa rutorna i kjolen som ett exempel, så är det ett långt hoppstygn mellan varje ruta nu. Det ser ut så här i mitt program när jag tittar i icke-3D. I nästa inlägg kommer förslag till hur man kan bygga upp denna stygnsättning för att helt undvika hopptrådar. |
1 bifogad(e) fil(er)
Om man istället stygnsätter i den här ordningen och sätter start- och slutpunkt i varje objekt så att hörnen sammanfaller med varandra, så löper broderiet helt utan hopp.
Den första rutan kan börja var som helst men slutar i nedre högra hörnet, där ruta 2 tar vid. Ruta 2 börjar alltså i övre vänstra hörnet och utmynnar i övre högra hörnet... ruta 3 börjar i nedre vänstra hörnet och utmynnar i nedre högra hörnet osv. På ett enda ställe har jag gjort transportstygn (mellan ruta 4 och 5, och sömmen går igenom ruta 6, dvs under det som sedan ska broderas där). Den som broderar slipper alltså klippa några trådar här. Du använder väl Embird (?), så det borde gå att arbeta fram broderiet på samma sätt i detta program. |
De låter jätte bra, när man sitter och skall försöka stygnsätta så är det lätt att man inte tänker på att de skall vara praktiskt och så lite hoppstygns som möjligt. Visst är de väl bra med lite synpunkter man lär ju så länga man lever eller hur. Kram Karin
PS. även om jag inte själv har börjat stygnsätta så läser jag detta också. |
Alla är "vi barn i början"
|
2 bifogad(e) fil(er)
Får det lov att vara en liten muffins?
Med reservation för att det här är en ren nybörjar-stygnsättning, förstås. ;) |
Tack så hemskt mycket för alla fina mönster:D
|
Zip-format....
Hej. Jag kan inte öppna zipformat... Skulle så gärna vilja kunna ladda hem era fina broderier..
Mvh Cecilia |
Ladda ner winzip gratis
http://swedish.toggle.com/lv/group/v...296/Winzip.htm |
Hej....
Händer ingeting när jag klickar på länken du skickade....
|
Får du inte ens upp sidan?
Provade själv nu och det är nog bara tillfälligt fel på sidan. Men gör en sökning på google på winzip så hittar du andra länkar. |
1 bifogad(e) fil(er)
Ett litet korsstygnsbroderi hus-format
Det är en hel del hoppstygn/transportstygn i den här stygnsättningen. |
2 bifogad(e) fil(er)
Bara en liten "stjärn-test" gjord i nattens timmar...
...med hoppstygn... :o |
Tack!!!!!
:p Jättefin snöstjärna så den sparar jag snabbt i min Janomemall, men av någon anledning kommer det inte upp något motiv när jag öppnar.
Har du varit med om det??? Mvh Cecilia:confused: |
Tack Aina för fint korsstygnsbroderi. Visst är det härligt med korsstygn till julen.
Lena i virkvarn |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:39. |