HejHej!
Roligt att det rör på sig. Nu är jag tillbaka efter en fantastisk seglats till Läsö. Dags att gör sig bered på Midsommar! :D Rae |
Citat:
Du skrev att du skulle skicka hem mitt block "nästa vecka". Torde bli den 16-17 juni. Min postlåda är så tom och den vill ha något roligare än bara räkningar, så nu undrar vi när min CCRR kommer. Jag är nyfiken så jag spricker snart, hälsar ElisabethS |
I morgon åker jag till Dalarna, är där till ca 2 juli, åker hem och vänder, sen vidare en vecka till.
Rae, jag undrar om du har koll på om det är något block på väg till mig då? Tror inte det är så många till jag ska sy på. Pysseltant: vet du om du ska skicka något till mig? Midsommarhälsningar till er alla i CQRR :) ! |
Villsys fina block kom till mig igår, så nu blir det ett par dagars betänketid ....
|
Idag kom Gympaemmas block. Så nu är det snart hemma!
Jag hoppas få det klart den här veckan eller i början på nästa, då börjar min semester! Glad Midsommar till er alla! Trikken |
Läget just nu som jag ser det, rätta om jag har fel:
ElinM...............har Trikken:s block Zickzack..........har Villsy:s block. Hennes eget är hemma. Trikken............har Gympaemma:s block Gympaemma...har Syofta:s block Rae.................har inga block Trugen............har inga block Kickelina.........har inga block Villsy..............har ElisabethS block ElisabethS.......har inga block Parthenos ........har inga block. Hennes eget är hemma. Pysseltant........har inga block. Hennes eget är hemma Syofta.............har ElinM, Kickelina, Trugen och Rae:s block Syofta, kan du vara snäll och skicka vidare varje block när den är färdig och inte samla på de, så att vi sprider ut de lite mer. ElinM:s block har du haft sen 25/5 enl. min tabell och de andra tre sednan 9/6. Det finns inga fler på väg till dig. Villsy, du har också haft Elisabeth:s block sen 9/6 kan du få iväg den till henne snart, tack. |
Citat:
// Villsy |
I morgon kommer jag posta Trikkens block till ZickZack.
/Elin |
Hej!
FÖRLÅT ATT JAG DRÖJER!! Men jag har jobbat över så mycket nu förra veckan och nu är jag äntligen klar!! Så syoftas block kommer snart till dig Rae! Jag kommer troligen inte ha tillgång till datan i morgon, men jag skickar det då!! /Emma |
Jätte bra! Hoppas det lungnar ner sig för dig.
Rae |
Citat:
Nog är jag optimistiks så det räcker och blir över. Men jag vill fortfarand ha mitt block, mitt vackra block som jag har längtat efter Det har ju dröjt så länge och jag ska åka bort och vill ha min "nya väska" med mig :) Hinner du inte så släng den på lådan till mig så tror jag den är vacker som den är ändå. Jag vill ju ha snyggaste väskan på min semesterresa :) |
Syoftas vackra block har landat hos mig idag. Jätte vackra färger. Det ska bli roligt att sy på den.
Rae:) |
Gympaemma, när jag har sytt på Syofta:s block har jag sytt färdig på alla block. De block som du nu får ska du skicka till Trugen (Det är de block vi återfick efter de var borta ett tag). Jag skrev en liten notering och skickade med de, men ifall det skulle ha kommit bort på vägen, vet du att du ska inte skicka till mig längre utan till Trugen.
:)Rae |
Citat:
// Ville sy men,men... |
Syofta, om du har kommit hem ifrån Dalarna, vill jag gärna höra att du har skickat bidare några block. ElinM:s har du haft sen 25/5 och Kickelina, Trugen och Rae:s sen den 9/6. Snälla hör av dig.
Tack, Rae |
Nu har jag fått igång kameran och laddat bilder ifrån mitt arbete på de senaste 4 block. Vill ni titta finns de i mitt Crazy Quilt album. ;)
|
Hej!
Tillbaka till datorn och internet hemma. Har inte kunnat lägga in här :o att jag postade två block till ElinM, Elins eget och Kickelinas. De borde varit framme 28 eller 29 juni. Har de kommit fram? :confused: Visserligen är Posten lite långsam, men... Imorgon kväll tänker jag cykla till Elin och lämna fler block, det blir Raes och Trugens. Sen har jag inga fler. Reser bort en vecka till sen (med möjlighet att kolla internet). Sol-kramar till alla er CQ-are :) ! Jag har suttit och sytt utomhus och på tåget och så många har frågat vad det var för fint jag höll på med. Roligt att få berätta om vårt knep och knåp! Vill ni INTE se foton, så titta inte på mitt fotoalbum! :D |
Tack så väldigt mycket för alla fina broderier på toktäcket!
Det börjar bli en liten sport att gissa vem som sytt vad när blocken kommer, men jag överraskas varje gång. Det var roligt att min mygga fått sällskap av lite andra söta otäckingar. Jag har även fått Kickelinas block med sina mustiga färger som sätter igång fantasin lite extra.
Åh vilka fina foton det finns att beskåda dessutom. Har ni någon bra idé om hur vi ska göra för att lätt hitta tillbaka till dem alla? En gemensam rubrik som är lätt att söka på kanske? Ha en fortsatt skön sommar! /Elin |
Soliga hälsningar! Så roligt att fler block kommer hem och andra närmar sig sina hem. Jag har idag postat Syofta:s block till Trugen. Har också suttit och sytt i solen. Mmmmm. Gott.
:cool: Rae |
Det låg ett paket i lådan idag från Rae, jag börjar på de i morgon tror jag. Jag ska göra som jag sa när jag var liten, Tänka mera, sen ska jag sy.
;):cool: Annika |
Hej! Nu har jag skickat Gympaemmas block hem till henne!
Trikken |
Hej allihopa!
Tack tack tack så himla mycket för mitt fina block!!! De va så himla fint!!! :D NI är ju så himla duktiga och kreativa och fantastiska! Jag ska sätta den på en ram och satta fast alla meddelanden på baksidan. Så himla fint!!! TACK!!! /Emma |
Nu är det MYCKET lugnare:cool:...så om det är någon som har ett block kvar att skicka till mej så är det helt ok.Undrar vart mitt block är nu?:confused:
|
Läget just nu rätta om jag har fel:
ElinM...............har Kickelina:s block. Har postat Trikken:s block. Hennes eget är hemma. Zickzack..........har Villsy:s block. Hennes eget är hemma. Trikken............har inga block Gympaemma...har inga block. Hennes eget är hemma. Rae.................har inga block Trugen............har Syofta:s block Kickelina.........har inga block Villsy..............har postat ElisabethS block ElisabethS.......har inga block Parthenos ........har inga block. Hennes eget är hemma. Pysseltant........har inga block. Hennes eget är hemma Syofta.............har postat Trugen och Rae:s block. ElinM, har du fått Trugen o Rae:s block? Vi skulle behöva flera uppdateringar. Jag vet att det är semester tider, men alla längtar efter sina block. Rae |
Hej!
Åkte på semester en vecka och glömde ta med Trugen och Raes block, som ska till ElinM. :o Men nu är jag hemma och ska iväg med dem! :) |
Hej
Jag har Villsys och Trikkens block här. Planen är att posta Villsys block imorgon, sen skall jag ta itu med Trikkens.//ann-zickzack |
Hej!
Tack för att ni uppdaterar. Jag går själv på seglingssemester nu och om vädret håller är jag borta ett par veckor. Jag försöker hålla kontakt här, men det blir lite spåradisk. Trevlig sommar! Jag älskar värmen! Rae:cool: |
sitter ibåten vid flaskögat och har broderat men får ändå vänta lite för adressen är kvar hemma till nästa i kjedjan. jag lovar det kommer så fort vi kommer tillbaka hem,,,
:cool::):) |
Igår fick Elin Trugens och Raes block.
Hon ville vara med om en till CQRR. Vem vill inte det :D ? Hon hade en idé till tema också, men skulle fundera och suga på karamellen lite. Nu har jag sytt allt jag ska, så nu är det bara att vänta på att mitt eget kommer hem igen :) Trugen, det är väl du som syr på mitt nu? Jag blir så nyfiken på var du är ute och seglar med det? Önskar alla en skön semester! Själv blir jag snurrig av värmen, men imorrn ska jag åka iväg och hålla i ett litet skaparläger med tema broderi. Det kommer att bli lite crazy quilt-inspirerat, faktiskt. |
Hej i värmen!
Jag har fått Villsys block och ska sy på det nu ett par dar och skickar det senast onsdag till Emma. Hälsningar Trikken Anna Karin |
Kickelinas block är idag postat till Zickzack.
/Elin |
Jag Sitter också i båten just nu vid Lysekil Norra Hamn efter en fin seglats. Ska nog brodera lite nu när det är lungt. Hur går det för er andra. Mitt up i semestrar?
:cool: Rae |
Halloj. Jag fick ytterligare ett böcker i ldan idag och skall ta itu med det som legat här ett tag nu. Det är så mycket man vill göra så häri sommartider. Men det är väl likadant för alla gissar jag. Så det är bål ingen som sitter och rullar tummarna och bara väntar på j
jobb antar jag. |
ZickZack, v block har du fått nu?
Rae |
Hejsan!
Var med båten i hunnebo i dag, men glömde skicka Syofta´s block som har varit klart några dagar. Nu ligger vi vid en ö (Alvö) där kommer inte postis så det tar nog ett par dagar till innan det kommer iväg. Hade det bra allesammans i värmen. Annika (trugen):cool: |
Vill bara meddela att mitt block har kommit hem igen efter sin resa i Sveriges avlånga land. Det är så vackra arbeten ni gjort och jag är så nöjd. Tack alla ni för de vackra motiven ni skapat. Det är beundrat av många så ni ska vara stolta över det ni åstadkommit.
Blir det någon mer CQRR så vill jag vara med igen hälsar ElisabethS |
Läget just nu rätta om jag har fel:
ElinM...............Har Rae:s och Trugen:s block.Har postat Kickelina:s block Hennes eget är hemma. Zickzack..........har Trikken:s block. Hennes eget är hemma. Trikken............har Villsy:s block Gympaemma...har inga block. Hennes eget är hemma. Rae.................har inga block Trugen............har Syofta:s block Kickelina.........har inga block Villsy..............har block ElisabethS.......har inga block, Hennes eget är hemma. Parthenos ........har inga block. Hennes eget är hemma. Pysseltant........har inga block. Hennes eget är hemma Syofta.............har inga block. Halva blocken är nu hemma. Det går sakta frammåt. |
Off topic: gnäll
Hej! Jag ville bara gnälla lite....vi kom hem från en underbar seglingstur för att upptäcka att bilen hade blivit utsatt för inbrott och stöldförsök. Det var så tråkigt att avsluta segligen så. Vi fick stå och vänta 2 timmar på bärgning. Som tur var kunde svägerskan kom och hämta oss. Nu blir allt lite mer komplicerat ett tag framöver tills vi får tillbaka bilen ifrån verkstaden. Väntar nu på att de ska höra av sig med första prognos.
Nu känns det bättre. Tack för att jag fick "gnälla av mig". :( Rae |
Det är klart man måste få gnälla av sig ibland, kan iaf. kännas lite bättre efteråt. Hoppas allt löser sig så snabbt som möjligt.
Det är inte roligt när man är utan bilen. Kram |
Hej!
Jag skickade villsys block till Emma i ondags, men börjar verkligen undra var mitt block har tagit vägen! anna Karin |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40. |