Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-27, 11:23   #1
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
"Sy kläder" av Linda Gibson på bokrean?

Jag köpte boken "Sy kläder" av Linda Gibson på bokrean för 150 kronor eller något. Gick in på recensioner här på sidan idag för att se om boken fått några (bra) recensioner - och visst har den det!

Problemet är bara att "alla" har köpt den billigare vid ordinarie pris än vad jag betalade på bokrean! Jag såg priser mellan runt hundringen till 140 kronor (jag kollade faktiskt inte alla priser).

Hmmm... det är något väldigt skumt här... nåja, jag är rätt nöjd ändå

/emma
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 11:40   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag köpte boken från adlibris förra året på bokrean och betalade då 119:- I år kostar den boken 139:- på bokrean hos adlibris. Gissar att det skiljer några tior hit å dit på böckerna på de olika bokhandlarna. Hos bokus kostar samma bok 128:-
Å här på prisjakt kan man se lite hur priserna skiljer sig på samma bok.

Senast redigerad av MonikaW den 2008-02-27 klockan 11:50.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-27, 23:09   #3
Vonnie Vonnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 8
bokrean!?!

Jag köpte boken (sy kläder från Gibson) för 98 kronor hos Åhlens.Man måste kolla hos fler försäljare vad såna böcker kostar. Även om det är bokrea finns det stora skillnader i priser.
Vonnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 10:00   #4
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Jo, jag förstår att olika butiker kan har olika priser/reapriser.

Det jag reagerade på var ifall reapriserna verkligen är reapriser, eller om det är som i elektronikbranschen t.ex. att det som påstås vara reapriset är det egentliga priset och ordinariepriset aldrig används egentligen.När jag tittar på datumen för recensionerna, ser det ut som de flesta har köpt sina böcker under tidig vår. Det är möjligt att de faktiskt köpt sina böcker under tidigare års bokreor.

För att kommentera att man måste titta runt för att hitta de billigaste böckerna: ibland finns inte den möjligheten. Ibland kan det vara så (har hänt mig) att böckerna har tagit slut, för jag inte köpte på det dyrare stället, det blev slut på det billigare. När jag sedan återkom till det dyrare hade böckerna tagit slut även på det stället.

Men för att återgå till det jag sa sist i mitt inlägg - jag är väldigt nöjd ändå, 150 spänn för en bra sybok är ingenting!
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 19:25   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Roligt att du är nöjd med boken!

Men priset är verkligen konstig, när ordinarie pris är lägre hos andra butiker, och ditt "rea-pris" är högst.

Det är därför jag inte riktigt litar på reor (förutom hos butiker där man vet att det verkligen reas bort t.ex. märkesegna kläder), och försöker att inte köpa "för att det ju är rea!" utan när jag verkligen vill ha produkten.

Många blir förblindade av rea-skylten och köper saker de inte planerat att köpa bara för att det är på rea och eftersom det är på rea så tror man att det ryker bort fort så man måste köpa fort, och då hinner man inte jämföra. Och eftersom det är rea, så har man sämre möjligheter att få pengarna tillbaka....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-28, 21:42   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Kan inte annat än hålla med ichigo.

Många böcker som säljs på bokrean nu för tiden är specialupplagor som är upptryckta specifikt för bokrean. Ibland på betydligt sämre papper än orginalböckerna. Det tror jag inte gäller boken "sy kläder" (alltså jag tror inte det är sämre papper). För när man köper en faktabok så vill man ju använda den som ett uppslagsverk och att boken verkligen håller att läsas om och om igen.
Ursäkta om jag flöt lite ifrån ämnet.

Gillar för övrigt själv boken "Sy kläder" förutom missen de gjort vid namngivningen av pressarfötter där det till exempel står att Non-stick foten är en Rullpressarfot. (gillar inte faktafel i faktaböcker, pedant?? ) Men gissar att det kan bli så när en bok översätts från ett annat språk.

Senast redigerad av MonikaW den 2008-02-28 klockan 21:44.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-29, 10:17   #7
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Jag tror att boken är originalupplaga, eller åtminstone tryckt på sådant sätt att kvaliteten är densamma.

Andra billiga reaböcker är gärna tryckt på det där lätta, porösa papperet som verkligen skriker BILLIGT om det. Jag brukar undvika köpa dem.

Jag ska notera missen som Monika säger (och om det är den enda missen i en faktabok, så är ju inte det jättedåligt heller!)
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 19:52   #8
NeS NeS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2016
Inlägg: 1
Hej! Är det någon som har boken Sy kläder av Linda Gibson som vill sälja den?
NeS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons