Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-03-16, 21:19   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Tips om billig garn!

Igår beställde jag garn från Turkiet och idag på fm ringde det på dörren och där står en snygg kille med en enorm låda! Hur gick det till liksom?
Innehållet överträffade mina vildaste fantasier för garnerna var underbara! Och priset var en bråkdel av vad de skulle kostat här. Jag köpte 160 nystan av 50 gram av ull mohair angora randiga typ raggi och effektgarner. Färgerna var perfekt återgivna. Yarn paradise hette det. Googla på!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 23:42   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tillkommer det inte en massa extra som moms, tull och ad.avg när man handlar från Turkiet?
Har kollat in yarnparadise innan men backade just pga av att det låg i Turkiet som inte är med i eu.

Nån som vet vad som gäller?
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 09:04   #3
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Garn

Har jag inte tipsat om www.yarnparadise.com
Dessutom kan jag berätta att varje tisdag har de rea. Urbilligt.
Finfina ullgarner.
Jag har fått tipset av en sykompis i södra Frankrike.
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 11:33   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Tänk att man bara behövde beställa garn för att en snygg karl skall ringa på dörren;-)...
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 11:42   #5
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Blir lite osäker när jag klickar på länken kommer jag till en sida i USA, finns det flera med liknande namn?

Googlade och upptäckte att så var det det finns 2 olika sidor med liknande namn. Här kommer länken till den turkiska.

http://www.yarn-paradise.com/
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 13:39   #6
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Tillkommer det inte en massa extra som moms, tull och ad.avg när man handlar från Turkiet?
Har kollat in yarnparadise innan men backade just pga av att det låg i Turkiet som inte är med i eu.

Nån som vet vad som gäller?
Visst har du rätt! Men jag ser swt som så att om jag kan köpa 8 nystan mohairgarn för 38 kr så kan jag lägga femma i tull för att få hem dem och även 30 kr i frakt. Priset per nystan blev inklusive allt för dem blev ca 10 kr. För mig som är sticknybörjare på såväl maskin som handstickning går det åt massor med garn så detta var en guldgruva. Sidan är dessutom fett användarvänlig med svenska priser om man vill och frakten står efter varje vara.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-17, 22:24   #7
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Vad innehåller ditt mohairgarn för fibrer?
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 18:52   #8
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Nån som vet vad DHL tar i indrivningavg, alltså för att kräva in moms och ev tullavg?
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 16:23   #9
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Är jättesugen på att beställa, fick du någon ytterligare avgift än den frakt som anges på sidan? Har du hunnit sticka något ännu så du vet hur kvaliten är?

Vet att det också finns en svensk sida som säljer en del av deras garner, till helt andra priser förstås, men med väldigt billig frakt.

http://www.bellvingarn.se/
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 16:54   #10
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
Bir skrev: Visa inlägg
Är jättesugen på att beställa, fick du någon ytterligare avgift än den frakt som anges på sidan? Har du hunnit sticka något ännu så du vet hur kvaliten är?

Vet att det också finns en svensk sida som säljer en del av deras garner, till helt andra priser förstås, men med väldigt billig frakt.

http://www.bellvingarn.se/
Jag fick betala 97 kr i tull när de lämnade paketet. Men det var ju för massor ned garn 160 nystan. Jag har stickat en poncho som jag är supernöjd med. Angora lux garnet var toppen. Jag är väldugt nöjd ned kitt köp. Jag har satsat på de garner som innehåller ull. I den mån jag vill ha akryl finns det ju billigt här hemma med.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 09:03   #11
listrid listrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 24
Hej! Jag handlade för första gången på yarn paradise i söndags kväll. 16 nystan bandgarn á 50 g + frakt = 24 dollar dvs ca 150 kr. Igår kväll kom garnet med DHL till dörren. Garnet var precis sånt garn jag ville ha!

Jag kommer definitivt att handla där flera gånger, det enda som tar lång tid är väl att hitta rätt garn bland alla de hundratals sorter som finns. Men beskrivningarna av varje garn är jättebra och tydligen kan man lita på dem! Då och då har de tisdagsrea och då kostar garnerna ca 3 kr/nystan.

De har mycket "fancy"-garner, men även en hel del i ren ull ellr bomull.
listrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 13:01   #12
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Gjorde oxå en beställning, föll så att säga för frestelsen.
Beställde, tis em, paketet kom igår, ons, mycket snabb leverans med andra ord.

Jättefina garner, beställde mest olika ullblandningar och dom känns väldigt mjuka och sköna. Enda missen är att jag även beställde ett acryl garn, dottern ville ha en tröja och hatar ylle, fick ett garn med 50% merino, 50% acryl. Jättefina, mjuka och rätt färg, men som sagt, det är ylle i.
Får väl se vad dottern säger när hon kommer hem.

Priset blev iaf kanon, 500 kr för 64 nystan, inklusive frakt.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-01, 21:38   #13
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Smile

Så har jag också handlat garn, köpte flera olika sorter både bandgarn som man kan sticka roliga volanghalsdukar av, som precis har kommit ett nytt garn till i Sverige som här är ganska dyrt. Tre olika sorters bommullsgarn både enfärgade och melerat.
Ett mörklila garn i viscose. Samt ett svart och vitt garn med en massa olika tussar och olika tjocklek som ska bli en rolig halsduk.

Beställde på tisdagen men då jag skrivit en siffra fel på mitt kortnummer fick jag ett mail att betalningen inte gått igenom. Gjorde en ny betalning på onsdag middag, och på torsdag mitt på dagen kom leveransen hem till dörren med DHL.

Jag beställde 43 nystan till en kostnad av 540 kr inkl. frakt.
Jag fick inte betala någon tull.
Här kommer en bild.
Bifogade bilder
 
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 13:22   #14
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
WOW
Även jag var ju tvungen att beställa garn från Turkiet..
Första gången beställde jag melerade och enfärgeade garner i akryl.. Men wow vilka garner..Och leveransen gick ju så fort..Tog ju bara 10 timmar från Turkiet till Gästrikland..
Har även beställt ullgarn och är helnöjd..
Väntar nu på rean de har på tisdag, då ska jag beställa åt mej, nu har jag garn redan till alla barnbarn.
Och man får ett mail från dem så man ser vart paketet är..
Tack för att ni skrev om denna sida..
Jag kommer att vara en trogen kund..
Okej frakten är dyr men då har de lite annorlunda garner som inte finns här..
Karina61
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 12:08   #15
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Har handlat från det stället nu i många år.
Varit mestadels nöjd.
köpte ett fransgarn med kortare frans och lite lurex i.
Jag stickade en sjal av det när den var färdig upptäckte jag att i samma paket och färgbad så hade det blivit nåt fel på garnet ingen lurex och dessutom mycket tunnare.så kolla upp garnet innan ni stickar.
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons