Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-08-09, 16:56   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Göra dubbelstorlekar barnkläder

Funderar just hur man tänker när man gör dubbelstorlekar. Kläderna blir ju lite större för den som är den mindre storleken då den ska fungera för båda storlekarna (tex 62/68). Ska man mer gå på storlek den större storleken eller hur tänker man? Någon!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 06:31   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
En stl 62/68 ska passa allt från en liten 62 till en stor 68. Därför ska man bara använda dubbelstorlekar om det är ett plagg som faktiskt går att få en så pass brett spann när det kommer till passformen. Då det faktiskt går att ha ett plagg mer löst sittande och lite längre men inte ett plagg som är för tajt och för kort, så måste mönstret göras för en stl 68.

Om det handlar om klädesplagg där inte alla inom spridningen kan bära plagget så att det ser godkänt ut så bör du inte göra dubbelstorlekar.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 13:31   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Ska nog hålla mig till mina enkelstorlekar! Var bara något jag kom att tänka på då vissa affärer i praktiken nästan alltid har dubbelstorlekar på sina kläder).
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 13:41   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Det beror ju väldigt mycket på vilken typ av plagg. Muddbyxor är ju inget problem då de är reglerbara både i längd och vidd och dessutom inte har någon specifik passform som måste uppfyllas. Samma sak med t-shirtar med rörelsevidd och liknande. Det mesta i trikå som inte ska sitta tajt och där det inte är någon fara om plagget är lite för långt borde det fungera med.

Jag skulle dock föreslå att du håller dig till de storleksangivelser som du är säker på fungerar och stämmer, för att kunder inte ska bli besvikna för att plaggen inte passar som de förväntar sig.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
barnkläder, dubbelstorlek, storlek

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons