Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-11, 14:05   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
övertyga mej nu

hej syvänner! *fniss*
Nu skulle jag vilja att ni överöser mig med era positiva argument FÖR att jag ska köpa en Overlock! Inom parentes kan ni ju ge anledningar till varför vanlig symaskin (min) oxå duger!

Tacksam för många svar!
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 14:59   #2
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja, till att börja med så finns det ju inget som slår overlock om du syr i trikå. Det är enkelt för den gör "allt i ett", dvs man behöver inte zick-zacka först å sen sy raksom.

/Från en som alltid har bråttom
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 15:14   #3
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Köp

Självklart ska du köpa en overlock, din vanliga maskin är säkert okey men det är ungefär som att jämföra äpplen och päron. En overlock är ju helt outstanding om du vill sy barnkläder, det går snabbt , det är roligt och framför allt det blir myyyycket snyggare och ser proffsigare ut. Så mitt råd är att slå till nu!!!! Det är ju roligast att sy till små barn, tygkostnaden blir ju inte så stor då om man säger så.
Lycka till! Du har mycket kul att se fram emot.
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 16:13   #4
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Därför att det känns jättebra att "slösa" pengar på en själv och ens egna intressen. Innerst inne har du ju redan bestämt dig, eller hur?
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 20:10   #5
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 64
Jag har alltid tyckt att har man en symaskin så räcker det tillräckligt, ända tills jag började på en sykurs där det fanns en overlockmaskin. Redan efter att ha använt den en enda gång så var jag såld, jag gick till Husqvarna och köpte en direkt i samma vecka, och vi har haft jättekul tillsammans. Lycka till.

Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 18:10   #6
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Jag har suktat efter en länge, i åratal faktiskt, men känt att det är mycket pengar... Så köpte jag en förra året och ångrade att jag inte gjorde det långt tidigare. Det är så lätt, snabbt och roligt att sy. Det blir snyggt och proffsigt, helt underbart! Prinsessklänningarna går som en dans och jogging hinner man knappt märka av. Helt klart värt investeringen!

Fast din vanliga är troligen bättre till blixtlås och knapphål
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-13, 18:21   #7
Peterlina Peterlina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Jag har precis fått hem min overlock och det är en helt annan upplevelse än den vanliga symaskinen.
Det går så mycket snabbare, är så mycker roligare och blir sååå himla mycket finare. Speciellt när man som jag, syr mycket i trikå.
Oslagbart helt enkelt.

MEN jag har ju haft vanlig maskin länge och klarat mig mycket bra med den eftersom jag egentligen inte sytt i elastiska material.
Peterlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons