Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-08, 13:29   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
vad ska jag tänka på vid köp av overlock?

Precis som rubriken säger så vill jag gärna ha en overlock. Men jag vet inte om jag har råd att köpa en sprillansny! Jag syr hellre än bra. Är lite slarvig av mig och så är jag periodare. Långa tider kan jag helt ställt undan maskinen men så blir jag sugen igen. Och när jag väl hållit på ett tag blir jag oxå riktigt duktig!

Vet ni var jag finner bättre bgagnade och vad ska jagöverhuvudtaget tänka på vid köp av en?

ps
Jag har aldrig sytt med overlock! Är det galet att köpa en då?

Senast redigerad av LillaHon den 2005-03-08 klockan 13:55.
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-08, 18:43   #2
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Nej, det är inte galet att köpa en overlock fast man knappt vet hur den stavas Jag gjorde nämligen det själv för ca en månad sedan.

Man ska väl fundera på om man bara vill ha kast-sy-klipp-funktionen (dvs. overlocken) eller om man även vill ha täcksömsfunktion (som man ser på trikåtröjor). Då får man räkna med 5-6000 kr mer att betala.

Jag vill rekommendera min maskin, som är OERHÖRT prisvärd, en Bernina 700D. Det är den enklaste Berninan, men med ett tillbehör för 200kr har man precis samma maskin som den lite mer avancerade, fast till 1500-2000 kronor lägre pris. Då sitter några reglage under en lucka, och man får pilla lite för att få in en utav de undre trådarna, men det är inte alls något att bekymra sig för. Jag betalte 4500 för min maskin (sprillans). Det är en overlock med 2-, 3- och 4-trådiga sömmar (om man köper med tillbehöret, "lås för övre gripare").
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons