Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-20, 15:01   #1
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
Någon som vill byta tyg?

Satt och gick igenom min låda med bommulstyger här en dag, man samlar ju på sig en hel del med tiden, eller åtminstone har jag gjort det, köper en bit här o en bit där. Men nu till slut har man stirrat sig less på sina egna tyger och då slog mig tanken att det hade varit kul att byta tyg med någon, att man bestämmer sig för en viss mängd, tex ett antal olika mönster/färger och en sammanlagd mängd, tex en meter...

det tror ja skulle vara inspirerande att få en överraskning med lite nya tyger, små bitar passar ju bra om man håller på med lappteknik eller syr barnkläder...

eller? =)
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:24   #2
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 210
Ingen dum ide. man är rätt trött på att se vissa tyger som inte passar in någonstans.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 07:48   #3
sofiutane sofiutane är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 4
Här håller vi också på att byta tyg. http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=90371 Fast man måste väl vara medlem på sidan för att få skriva där... oups
sofiutane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 16:04   #4
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
ja det där är väl ett eget forum...

men jag vet ju inte riktigt hur man styr upp sånt här, har bara läst om massa olika byten, o blev lite suge på ett tyg-byte, om det finns intessen. skulle nog ge lite ny inspiration med nya tyger man inte haft framför nästan så mkt =)
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 18:13   #5
Asilas Asilas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 42
Kan tänka mig att vara med...spännande!
Asilas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 21:03   #6
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Tygbyte är kul. Vi hade ett tygbyte här på sysidan för nåt år sen. Då bytte vi FQ, qulilttyger.
Men det måste ju gå jätte bra att byta andra tyger med det man har mot nåt som nån annan har. Jättekul ide
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 15:49   #7
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
åh, vad kul att det e många som vill vara med jag tänkte också på bommulstyger, för det e ju rätt lätt.

nå men hur styr man upp sånt här? =)
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 16:26   #8
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
nu har jag funderat lite, och ni som gjort det här förut får gärna säga hur ni gjort förut. Men alla som vill vara med kan ju maila mig, sen måste jag se till att alla har nån att skicka till. Bommulstyger är ju lättast, för det är ju ett tyg alla har användning för, gissar jag, o man behöver inte alltid så stora bitar för att kunna göra något. Dessutom går det bra att riva, vilket är bra för då får man exakta mått.

Man skulle kunna säga att det ska vara 4-5 olika sorters mönster/färger, och att en av tygerna ska vara lite större, 50x50 tex, o sen kan man ju ha ett minimi mått, tex 10x20
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons