Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-15, 19:26   #1
sunshine sunshine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 21
Vad får man sälja?

Hej
Säg att jag, rent hypotetiskt, skulle öppna en butik och börja sälja alster som jag har gjort själv. Jag förstår att det är ok att sälja saker som jag själv har designat men hur är det med t ex en duk virkad från ett gammalt mönster i Allers?

Något tips om vart man kan läsa mer om liknande regler?
sunshine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-21, 01:21   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Hej,

Hur det är med mönster från Allers mm vet jag inte, men jag vet att jag har läst någonstans för längesedan att man fick sälja alster gjorda av mönster i tidningen. Jag skulle gissa att det är så med det flesta mönster man hittar men varför inte kontakta den tidning som du hittar ett intressant mönster i och fråga!

Det viktigaste är att man VET att man får sälja och inte bara tror. Har du möjlighet att kontakta den som skapat mönstret är det ju jättebra.

Jag håller på med maskinbrodyrer och letar bilder på nätet som man får använda till att skapa brodyrer av och sedan sälja. Det finns massor. Antagligen finns det de som låter dig sälja dina alster gjorda av deras mönster. Sök på nätet.

Jag har ett par mönster på duk, spets till tröja och gardinomtag gjorda i frivoliteter. Dessa får du gärna använda om du vill.

Lycka till!

Monica Boberg
Ateljé Kreativ
http://www.ateljekreativ.se
monica@ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons