Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-11-16, 21:42   #1
Mary_Hazelbelle Mary_Hazelbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2013
Inlägg: 1
Gammal vs Ny symaskin?

Hej allihop!!! Jag behöver hjälp!

Jag har tre gamla (50-60-tal) symaskiner hemma (2 st Husqvarna och 1 st Bernina), varav en Husqvarna som jag lämnat in för att den ska vara "lagad" men så svarar den bara ibland när man trycker på pedalen!

Så den "lagningen" måste förstås reklameras- men jag vet inte om det är värt det De andra två maskinerna: den ena "rusar" och har för spänd undertråd, och den andra har också för spänd undertråd och bildar "skatbon" när man syr... Vad tror ni? Är det någon idé att försöka fixa dem eller ska jag bara ge upp och köpa en ny maskin?
Vad har ni för erfarenheter av nya vs gamla maskiner?

Fråga 2)
Jag syr rätt mycket i perioder: ibland varje dag i någon månad, sedan inget alls på flera veckor. Jag syr kläder och har behov av viss broderisöm och specialfunktioner som kan fixas med pressarfot etc. Jag syr nästan aldrig i trikå. Jag syr mest i bomullstyger men kan komma att behöva sy i lätta tyger såsom chiffon etc.

Ibland syr jag även i flera lager väldigt tjockt tyg - paviljongtyg.

Om jag nu ska eventuellt köpa en ny maskin (och strunta i att laga de gamla) så undrar jag vilken prisklass ni tror att jag bör lägga mig i: Räcker det med ca 3500 kr klassen eller borde jag gå upp till 10000 kr maskinen direkt?

<3 Kram/ Mary Hazelbelle <3
Mary_Hazelbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
 

Taggar
kläder, ny maskin vs gammal, paviljong, symaskin, vintage

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons