Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-23, 18:42   #16
emmatrollet emmatrollet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 68
Jag tänkte bara säga att jag har också blivit uppringd av det där företaget.
Det gick inte att ringa tillbaks för att fråga fler frågor och de var hur ovilliga som helst med att klargöra vad mitt åtagande skulle vara. Först sa de att allt var gratis men sen kröp det fram att det var omkring 600 kr/mån. jag skulle betala.
Jag var också tvungen att svara på enormt kort tid. Behöver jag säga att jag tackade nej? Skönt att höra att du också tänker göra det.
emmatrollet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-23, 21:25   #17
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Hej igen!
Vad mycket ni kan allesammans. Blir så imponerad.
Det här med hemsida är något jag funderat på ganska länge.
Jag har haft mitt företag i 13 år, får ofta frågan varför jag inte har någon hemsida.
Ja varför? Knappt med tid en orsak. Sen saknas kunskaperna.
Jag måste lära mig, har nog inte riktigt haft ork till det. Inte proriterat.
Intresset finns, sitter nog redan lite för mycket framför datorn
Jag måste helt enkelt få "arselet ur vagnen"
Vill helst själv, men samtidigt finns så många dåliga hemsnickrade sidor.
Ska det va, ska det vara ordenligt tycker jag.
Vill inte ha en "sådär sida".
Fick en "kanske det" känsla när jag blev uppringd.
Ett proffs som bygger min sida
Jag har tackat nej.
Det positiva med det hela är alla era tips och länkar. Har av det telfonsamtalet kommit ett långt steg närmare min hemsida trots att jag tackade nej.
Ber att få åtekomma till flera av er som skrivit inlägg.
God natt alla goa syvänner /Bibbi

ps Karin, företaget som kontaktade mig had byggt Nanne Grönvall sida
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 12:08   #18
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Hittade en väldigt billig och enkel plats för hemsidan. Den skapas med några knapptryckningar och har inga reklambanners. Så enkel att t.o.m en novis kan få egen hemsida till rimlig slant.
Ett vettigt alternativ till första hemsidan!

Här www.dinstudio.se
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 21:16   #19
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Det känns lite fel när jag läser hur många som klassar ner och kallar företaget för lurendrejeri/skojare mm.
Man ska nog inte vara så snabb att döma tycker jag. Har ni alla parametrar i hur detta företag, (då jag utgår ifrån att det är ett företag som har som har detta som levebröd) jobbar.

Det man måste beakta är väl vad som ingår i paketet. Vad är det du som kund får för pengarna.

Du kanske inte kan något själv. Du kanske kan lite grann eller du har helt enkelt inte tid att syssla med hemsidor, bildhantering, uppdateringar, felsökningar mm.
Du är istället villig att betala för att slippa allt jobb och krångel och hellre lägga den tiden på ditt handarbetande.



Det man bör tänka på är att detta jobb är ett hantverk likaväl som sömnad, brodering, stickning virkning osv.
Ett hantverk som många av er sysslar med och några säljer vidare för en dyr eller billig peng.

Ni som skall leva på era hantverk blir väl inte kallade för lurendrejare bara för att ni tar mer betalt än grannen som har detta som en hobby?


Jag tycker nog att man skall vara lite försiktig innan man uttalar sig så kraftfullt när man kallar någon eller några för skojare, lurendrejare osv.

Det viktigaste av allt är väl att man tar reda på fakta innan man uttalar sig och att man inte kastar sten när man sitter i ett glashus :-)

Ett vänligt leende och ett glatt bemötande kostar inget.

Jag hoppas att jag inte är ensam med min åsikt.

ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 21:39   #20
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
Elisabet:

Företaget kallar sig för Yreg, Comitnet, yrkesregistret, Yellow register online m.m. och om man googlar det så finns det ganska mycket dåligt att läsa om dem. Bla: "Comitnet fortsätter att lura småföretagare" på Starta eget.se http://www.startaeget.se/articles.co...foretagare.asp Så det är inte obefogad kritik.
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 21:40   #21
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68

"Comitnet vägrar släppa missnöjda kunder"
http://www.idg.se/ArticlePages/20040...927_CS.dbp.asp

"Ökänd webbyrå lockar kunder med dyr "gratis" sajt"
http://www.idg.se/ArticlePages/20050...139_IW.dbp.asp

"Comitnet fortsätter bryta mot Nic-SEs avtal"
http://www.idg.se/ArticlePages/20041...734_CS.dbp.asp

Senast redigerad av lilyofthevalley den 2006-08-24 klockan 21:44.
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 01:01   #22
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Det är tyvärr rätt så vanligt att de små IT-företagen blir för stora alldeles för snabbt och med okvalificerade säljare som stab fungerar inte kommunikationen mellan kunden och företaget så bra.
Nu var ju artiklarna några år gamla så det kan ju ha ändrats. Och jag tar inte parti alls, tvärtom.

Jag har haft en rättslig tvist med en av de största på marknaden, som när de startade för ca 10 år sedan enbart bestod av 2 personer. Det var många turer innan jag gick vinnande från hela affären. Detta företag fick också mycket kritik liknande denna men i dag så fungerar det tydligen ua.

Men det jag reagarade på var att tyngden på kritiken låg i prisbilden.

Man behöver inte vara oseriös bara för att man har en prisbild som ligger över medel.
Det kan även vara en trygghet att betala lite mer och slippa allt jobb själv. Och en del vill betala för att slippa. Så något lurendrejeri behöver det inte vara bara för att prisbilden ligger lite högre än vad vissa andra tar.

Så jag hoppas ni förstår min reaktion, Det är som sagt kritiken på priset jag reagerade mot.

Hmmm...??? Det blir lite svårt att i text förklara. Men jag gör så gott jag kan :-)

I morgon köper jag svensk oxfile och struntar i lättfalukorven. :-)


ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 06:19   #23
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Elisabeth!

Du har helt enkelt en poäng där.

Fast för mig var det nog inte rätt alternativ.
Men tack för ditt engagemang.
/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 08:21   #24
ekaflyg ekaflyg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 2
Lurendrejeri eller ej

Det finns helt enkelt inget försvar alls när man som webbdesignerföretag skall ha svar samma dag.

Att pressa kunden så att hon inte hinner med att tänka innan man eventuellt "låser" henne i ett avtal är bara det väldigt suspekt.

Alla som har rent mjöl i påsen låter kunden få betänketid. Har man ringt upp för att sälja sin produkt är det en självklarhet.

En annan sak vore det om det var ett annonserat erbjudande med sista dag i dag. Då skall emmelertid erbjudandet ha varit ute på marknaden en vecka, månad eller vad det nu kan röra sig om för tid. I ett sådant fall hittar man anonnsen och ser att tiden går ut samma dag, man blir inte uppringd av en säljare som erbjuder det mest fantastiska man kan tänka sig om man slår till innan man hunnit lägga på luren.

Nä det luktar BEDRÄGERI lång väg att ge sig på människor som inte kan just hemsidestekniken i datorvärlden är oförskämt.

Varken rörmockarn eller målaren eller något annat företag skulle överleva särskilt länge med dom metoderna. Dock finns det på internet så många miljoner människor att man kan hålla på och luras rätt länge innan man blir igenkänd som bedragare av alla man kontaktar.
*****************

Brittmarie om du t ex har och kan hantera Microsoft Word ordbehandlingsprogrammet så är det jättelätt att med Words hjälp skapa hemsidor.


Det går till så att man skriver en helt vanlig sida med text och bild och sedan sparar den som en Webbsida (htm, html) i stället för att som vanligt spara den som Wordocument (doc).

Sedan flyttar man bara filen till en server där man köpt eller fixat ett gratis hemsidesutrymme.
Detta kräver ett FTP-program (fil- transporterings program) finns gratis på nätet att hämta. Det ser ut som en Utforskare med två sidor, din dator på ena sidan och servern där hemsidan skall finnas på den andra. Sedan flyttar man sina filer från det ena stället till det andra, släpa och släpp. Jätte enkelt. Dock skall programmet ställas in först så att det hittar till just din hemsidesplats. Det kan vara lite stökigt när man är ovan men det behöver bara göras en gång, sedan funkar det bara man startar upp det.

Man gör alltså sin hemsida i sin egen dator. där kan man också surfa och kolla hur det ser ut och att allt fungerar som det skall, När detta är klart flyttar man ut sidan på servern (hemsidesplatsen) och först då kan alla se den.

Jag förstår att din tid är begränsad för hemsidestillverkning men du kommer att vara jättenöjd när du lärt dig lite och kan göra själv. Fördelen är att du kan ändra när och hur du vill.

Jag kan ställa upp med grundläggande hjälp för att du skall komma i gång med en hemsida (kostar inget).

ekaburk@telia.com
TeknikFreek's gubbe

BJ
ekaflyg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons