Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-29, 14:28   #31
eli_dri82 eli_dri82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 70
Jag köpte den största de hade på panduro, funderar dock på att köpa en bättre kniv, förslag på någon?

Har du lärt dig av någon bok eller liknande?
Hur länge har du hållit på med quilting? Jag hade tänkt börja sy kuddar till soffan prydnads kuddar och sen ett baby täcke... ;-) Vad syr du för något?
eli_dri82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 14:49   #32
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Det blir intressant att se om ni får tillbaka några pengar för avbeställningen. Berätta gärna! Creative Grids ligger på min svarta lista (och det skrev jag om i annan tråd) men jag har faktiskt lämnat mitt nummer till dem tidigare för att de ska kunna dra extra pengar för porto. Då frågade de om de fick ha kvar siffrorna i sitt system så att jag slapp ringa in siffrorna igen. Så fick det bli och häromveckan när jag beställde så drog de ca 80 kronor extra. Det var ju OK och rätt smidigt. Jag tror inte att de är opålitliga på något sätt. Jag tycker numera bara att de är otrevliga.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 15:31   #33
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja men jag har det skitbillig rullkniv men dålig blad bara, men köpte bättre kvalité blad 28 mm så funkar det perfekt.. det var nåt 10 kr på www.jula.se ifjol.

Nja, men jag blev tvingad att gå på sömnadslöjd på grundskolan när jag var jävel ung då...
Det var ett år. O sen tillbaka träslöjd. Kanske 7 klass...
SORRY att det blev OT!

Jag var så sur på sadistiska tantiga lärarinnan i Stockholm som bestämde över att vi killar måste sy K J O L.. sjukt! Jag sa: Varför inte manlig köksförkläde till farsdag!? Det var mindre än 2 månader kvar till farsdagen...glömde aldrig.. Hon finns säker på här som medlem i forumen... hoppas att hon läser här...

Aldrig mer med jävla syandet tänkte jag... i många många år tills ca för 2 år sen jag började sy igen

har en bra sömnadbok, men det är bara bas som jag kan redan juh.

klarar inte av att sy med ärm, fina fickor, såna som är "svåra" platser att sy i, för jag vet inte hur man använder med speciella technigues...
Men kan sy om från t-shirts till linne, med overlock. Enkla quilt, jag syr överkasta, som jag köpte en gammal från IKEA, så sy om typ. rätt stor, men inte mkt skärande o så... bara stora bitar o så, fina sömnad...men håller med rutigt överdrag till skrykbrädan med 1 cm.

och nu ska jag gå på Grundkurs i sömnad om en månad o tyvärr de lär mig att sy K J O L igen!

Senast redigerad av Addes den 2008-08-29 klockan 15:33.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 15:45   #34
eli_dri82 eli_dri82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 70
Anders, haha du får sy en kjol till någon du känner, en ny kjol säger väl ingen nej till ;-)

Jag skulle aldrig lämna ut CVS koden till någon, per telefon, njae lät suspekt, och sen att sparar ens kod, livsfarligt, tänk om koden hamnar i fel händer, då blir ens konto länsat! Usch! Nej de verkar inte så där seriösa tycker jag. Jag ska återkomma när jag fått pengarna tillbaka, om jag nu får dem vill säga.
eli_dri82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 15:56   #35
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Där finns startpaket.. ganska dyrt?

En Francaise! Sy webshop Si'l vous plâins!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 16:06   #36
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja jättebra att du inte lämnade din cvs nånstans.. Det är förbjudet! Man borde skarpa bort CVS kod om man använder ofta på korger... Min polare blev av med över 16 000 kr ur efter han varit ute på en korg.. jävel.-- men han åkte fast redan , polaren fick tillbaka pengar, så allt ok-. inget panik egentligt. Banken fixade det.

Då när jag sytt kjolen färdig o sen ta med hem o sy om bara... försöker att det skulle omvandla till snygg vinväska så mkt party, förfest hos kompisar sen! vad jag tänkt så.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 21:22   #37
Lisbethw Lisbethw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 159
ang billiga tillbehör har jag köpt på
stoff & stil
Lisbethw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 09:58   #38
eli_dri82 eli_dri82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 70
stoff & stil? kan man köpa via nätet?
eli_dri82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 20:11   #39
Lisbethw Lisbethw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 159
http://www.stoffochstil.se/Katalog/S...?group_id=4475
Lisbethw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 22:20   #40
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Citat:
eli_dri82 skrev:
Jag köpte den största de hade på panduro, funderar dock på att köpa en bättre kniv, förslag på någon?

Panduro har bra knivar tycker jag, huvudsaken man tycker om greppet på kniven. Sen får man byta blad ofta.
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 07:49   #41
Susannio Susannio är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 35
Mina varor från Usa!

Hej!

Nu har varorna anlänt!

Det tog 6 dagar med usps 11$ flat-rate paket från Hawaii. Paketet fastnade inte i tullen.

Fick min Olfa deluxe 45 rullkniv och fina tyger.
Kniven ligger bra och bekvämt i handen.

Bra bemötande från butiken, fick tom 7$ i rabatt utan att jag bad om det!

Kan varmt rekommendera gotfabric.com!

Hälsningar Susanne
Susannio är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons