Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-02, 11:23   #1
pamaya pamaya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 9
Janome 1000 cpx eller Elna 444

Hej!

Jag vill gärna köpa en Coverpro maskin och kontaktade då England (SMD) för att fråga om de skickar Janome till Sverige och svaret blev ju såklart nej. De föreslog då Elina 444 istället. Min fråga är, någon som har erfarenhet av denna maskin?
pamaya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-02, 13:18   #2
marianne58 marianne58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 46
Hej!
Jag var på väg att köpa min Janome coverpro från England men det blev hos symaskinssäljare i Stockholm istället. Vi som bor på Åland kan fortfarande handla Janome från England. Har du nån bekant här så är det ju lätt fixat. Nära från Stockholm är det ju också.
marianne58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-02, 13:53   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Blev lite nyfiken, vill oxå ha en coverpro. Tydligen är Elna 444 exakt samma maskin som Janome Coverpro 1000 cpx. Står så på skövdes symasiners hemsida och han borde ju veta vad han pratar om.
Ganska mycket billigare dock att köpa från England.
Usch, vad sugen jag blev nu....
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-02, 16:26   #4
pamaya pamaya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 9
Jag kan ju meddela att jag får Elnan till samma pris som Janomen om jag beställer från England. Ingen som har några erfarenheter av Elna?
pamaya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 17:49   #5
inaolsvik inaolsvik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 1
Var kan man köpa en Elna från Egland?

Funderar på att köpa en Elna 3210
inaolsvik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 18:00   #6
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Hos Gur i england hittar du Elna 3210. http://www.gursewingmachines.com/sew...ufacturer=elna
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 18:28   #7
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Här finns den oxå. http://www.sewingmachines.co.uk/elna3210_info.htm

Därifrån har jag själv beställt, har bara gott att säga om dom, snabbleverans och snabba mailsvar.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 09:33   #8
pamaya pamaya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 9
Idag kom min Elna 444 från SMD. Beställde även extra pressarfötter till den så det blir till att testprova senare idag. Fick med 12 st trådrullar i vit, oblekt och svart, 5 saxar, 5 pkt nålar (10st totalt) sprätt och måttband.

MIn fråga är, hur är tråden från SMD? Ni som köpt därifrån kan säkert svara på frågan.

Vill rekommendera Russel, vilken klippa han är. Tråkade ut honom med frågor och han svarade snabbt och vänligt på alla. Leveransen tog 4 dgr (beställde i söndags).
pamaya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 11:56   #9
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Grattis till köpet!

Jag gillar oxå Russel, mycket trevlig och hjälpsam oavsett vilka korkade frågor man ställer.

Till min Brother overlock funkade tråden bra, har inga problem haft med den alls.
Vet att en del tycker tråden är kass men tror det beror på maskinen och vad den gillar.

Senast redigerad av sextiosexan den 2011-07-21 klockan 12:40.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 09:14   #10
utah utah är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 2
Janome overlock

Citat:
pamaya skrev: Visa inlägg
Hej!

Jag vill gärna köpa en Coverpro maskin och kontaktade då England (SMD) för att fråga om de skickar Janome till Sverige och svaret blev ju såklart nej. De föreslog då Elina 444 istället. Min fråga är, någon som har erfarenhet av denna maskin?
Hej! Jag sitter nu och väljer mellan Brother 4234 eller Janome 644D från SMD, men innan jag gjorde det gjorde jag en sökning här på maskinerna och upptäckte då ovanstående! Gäller detta alla Janome från SMD? ang 644 står det att det är en maskin som är exklusiv för SMD, kan det innebära att de kan leverera den till sverige, då den inte går att få tag på här?
utah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 10:28   #11
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Nej tyvärr, Janome har själva stoppat all försäljning
ifrån alla Englands handlare av samtliga Janomes produkter...

Citat:
Due to objections from the Scandinavian distributor, 100% restrictions have now been placed on supplies to customers in Sweden, Denmark and Norway on the full range of Janome products.
This means that we are unable to deliver any Janome product direct to customers in these countries.
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 10:36   #12
utah utah är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 2
attans då! Jag som inbilliade mig att det fanns en möjlighet! Inte för att jag vet att de maskinerna är de bästa, men man kunde köpa till många pressarfötter till en rimlig peng... Men tusen tack för svaret ändå! Då klämmer jag iväg en beställning på en brother istället och hoppas att jag blir nöjd med den!
utah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-21, 08:01   #13
mika_ mika_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 97
å jag som trodde han hade fått börja sälja dem igen då det inte numera står något om det på webben. märkligt hur en aktör, janome, kan sätta den fria handeln ur spel.

/Mika
mika_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
elna 444, janome 1000cpx, smd, tråd


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons