Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-04-22, 10:02   #16
oldfash oldfash är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 5
De bruker nylonstrømper

om du ikke forstår er dette damer med stil :-)nylonstrl\ømper også ikke buks :-)



Citat:
Sophia skrev: Visa inlägg
Detta är INTE ett inlägg för att provocera. Jag måste poängtera det så att ingen missuppfattar mig men jag måste få fråga varför ni syr korsetter. Vad använder ni dem till? Korkad fråga kanske men jag fascineras av alla fina korsetter som produceras av folk här på Sysidan men jag har aldrig fattat vad ni ska ha dem till. Jag skulle kunna sy en för utmaningens del men jag har svårt att tro att det är därför alla håller på. Upplys mig!
oldfash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 10:41   #17
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Fiskat upp en gammal tråd, va?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 17:11   #18
nano86 nano86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 57
Citat:
Sophia skrev: Visa inlägg
Jag blir lite sugen på att sy en korsett men det står ännu rätt långt ner på listan. Det känns som om det är överkurs för mig...
Det var det andra klädesplagget jag sydde. Knepigt men inte så svårt man kan tro, tar bara mycket tid för att mäta, kolla, mäta och dubbelkolla igen så att alla måtten stämmer.

Har tex aldrig sytt en tröja med armkullar och liknande så jag är fortfarande total nybörjare på allt annat (och skulle jag göra en till korsett skulle det antagligen ta lika lång tid som den första - mycket lång tid )
nano86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 00:12   #19
Awa86 Awa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 16
syr man något är det väll meningen att man ska använda det, sj faschineras jag av korsetter (typ vissa gillar 50- talsmode jag gillar korsetter) och använder dem ofta det finns inget som hjälpt mig så mycket med min ryggvärk som mina korsetter (har en ledsjukdom EDS + skollios), passar korsetten är det bland de bekvämaste plagg du har. Jag minskar oftast midjan med minst 10 cm jag har 70 midja från början, och har aldrig haft problem med andning, att äta eller gå på toa (vissa har faktiskt frågat).
Men snälla snälla alla som syr en korsett gör den inte för stor man måste dra åt en korsett jag förstår om ni inte vill snöra lika mycket som jag men minska midjan lite i alla fall annars ser det inte särskillt bra ut (alltså man ser bara större ut) eller se åtminstånne till att korsetten ligger tätt mot kroppen
Awa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons