Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-02, 10:14   #1
zillaz zillaz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 20
Question Huskvarna 250 electronic

Finns det någon som har erfarenhet av Huskvarna 250 electronic?


Har fått erbjudande om att köpa denna maskin mkt billigt men kan ej hitta den när jag söker på nätet.Tänkte att det kunde kanske vara en bra första maskin till min dotter (17 år)

Den har varit använd som skolsymaskin tidigare

Tacksam för svar
zillaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 13:38   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Skolsymaskiner är ofta väldigt slitna. Köper du den via en symaskinshandlare är den förhoppningsvis genomgången och evetuella utslitna och/eller åldrade delar är utbytta. Men då brukar det inte bli så där fruktansvärt billigt.

Ta reda på om maskinen är genomgången nyligen och kolla om du får någon som ehslt garanti på den.

Köper du från privartperson ska du nog vara lite hälsosamt försiktig.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 14:19   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
japp, ateljé- och skolsymaskiner är inte bra att köpa.

Jag blev lurad en gång och köpte en symaskin som var ateljesymaskin, utan att personen sa det.. Den dog efter ett par år, så pass att det skulle kosta lika mycket att reparera den som att köpa en motsvarande ny.

Min syster har en skolsymaskin som är extremt slitet kosmetiskt, men den duger för hennes behov hon syr väldigt sällan även om maskinen är lite egensinnig ibland och gör inte så perfekta sömmar. Men så fick hon den gratis. Ja det är så det skall vara, gratis!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-03, 00:04   #4
zillaz zillaz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 20
Tack så mkt för ditt svar Helena

(Hamnade lite galet, såg att jag kunde skriva under citera istället)

Ja det finns väl stor risk för att dom har gått hårt.Det är en kompis till mig som känner läraren för syslöjden i skolan och vi skulle få köpa dom för 300:-
Är ju otroligt billigt även om den bara håller något eller några år.
Ja får se hur jag gör.
zillaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-03, 00:09   #5
zillaz zillaz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 20
Citat:
Lillith skrev: Visa inlägg
Skolsymaskiner är ofta väldigt slitna. Köper du den via en symaskinshandlare är den förhoppningsvis genomgången och evetuella utslitna och/eller åldrade delar är utbytta. Men då brukar det inte bli så där fruktansvärt billigt.

Ta reda på om maskinen är genomgången nyligen och kolla om du får någon som ehslt garanti på den.

Köper du från privartperson ska du nog vara lite hälsosamt försiktig.
Tack för svaret. Jag får köpa den för 300:- men jag ska följa dina råd det kan vara bra att veta om dom är helt slutkörda osv.
zillaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-03, 00:10   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
300 kr är inte mycket nej, men det beror på om symaskinen fungerar just då du köper. Om det fungerar att sy på så är det OK ju.

Har du möjlighet att provsy?

200-300 kr för symaskin är ungefär det de brukar kosta på loppisar och vissa secondhandsbutiker.. Men man får vad man betalar för.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-03, 00:16   #7
zillaz zillaz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 20
Smile

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
300 kr är inte mycket nej, men det beror på om symaskinen fungerar just då du köper. Om det fungerar att sy på så är det OK ju.

Har du möjlighet att provsy?

200-300 kr för symaskin är ungefär det de brukar kosta på loppisar och vissa secondhandsbutiker.. Men man får vad man betalar för.
Jag kan säkert få provsy innan jag slår till. Det är min kompis granne som säljer ut dom. Det låter som en klok ide. Egentligen är jag på väg att införskaffa en symaskin från england till mig själv men denna skulle vara till min dotter så hon inte har sönder min maskin
zillaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-03, 00:22   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Låter bra!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 16:11   #9
stinab1 stinab1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 95
Skolsymaskiner...

När mina maskiner är i läge för att bli utbytta så kör jag dom direkt till skroten faktiskt. Eller rättare sagt vaktmästaren! Skulle aldrig pracka på någon nå'n av dom, ännu mindre köpa en av dom! Ni skulle se hur eleverna behandlar maskinerna... som dom aldrig skulle göra med skotern, moppen eller fyrhjulingen. Även om man förklarar vad som händer med dessa maskiner då. Jag har ett gäng mer eller mindre utslitna Husqvarna-maskiner. Några nya och några från stenåldern. De riktigt gamla verkar hålla bäst faktiskt. Tror det beror på att dessa är helt mekaniska. Köp en begagnad maskin från en affär där du har nå'n form av garanti i alla fall.
Lycka till! // Stinab1
stinab1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons