Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-08-03, 17:24   #1
_sandraaa _sandraaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2012
Inlägg: 9
Question Janome DC 2030 eller Singer Patchwork??

Jag ska köpa en symaskin och velar nu mellan 2 st, Janome DC 2030 och Singer Patchwork. Vilken ska jag välja??

Jag är nybörjare på att sy men vill sy ganska mkt, maskinerna har väl ganska lika funktioner åså förutom att singern har fler sömmar? Men de jag funderar på är varför den säljs så billigt nu, 2995:- när ordpriset är 5995:-? Det är ändå en sänkning med 3000:-, känns lite konstigt om de är en såpass bra maskin, eller vad tror ni?

Vad tycker ni om dessa maskiner?

Såå tacksam för hjälp!
_sandraaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 20:52   #2
Karro86 Karro86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2015
Inlägg: 1
Hej! Hoppar in i en gammal tråd. Jätteintresserad av att höra från er kunniga varför singer patchwork 7285Q är så billig? Kostar 2500 kr ca, med ordinarie pris över det dubbla. Blir ju väldigt fundersam om varför den är så sänkt?

Jag är nybörjare. Har i flera dagar läst på forumet kring rekommendationer för en nybörjare gällande första symaskin men har inte kunnat hitta något enhetligt sVar.

Obs snälla svara inte att jag ska ta med tyg och gå till affärer fär det ska jag göra i veckan! Men skönt att ha ett hum innan dess. Och snälla be mig inte höja budget, den är redan höjd till maxtak 2500 kr.

Ex där jag såg singer för det Priset
http://www.symaskinskungen.se/produc...category_id=53

Tack på förhand
Karro86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 21:41   #3
Novisan Novisan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 34
Hej!

Jag har inte prövat någon av maskinerna men det verkar som att de flesta, inkl. de symaskinsförsäljare jag pratat med, menar att singers symaskiner inte längre är av särskilt bra kvalitet. De är plastiga, svaga och syr framförallt inte så snyggt. Detta är ju bara andrahandsinformation - men jag har verkligen hört det från många håll.
Novisan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-15, 22:20   #4
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Använder inte singer själv, men här finns några recensioner om maskinen som kanske kan vara till hjälp. På engelska dock.

http://www.joann.com/singer-patchwor.../11974136.html

http://www.amazon.com/Singer%C2%AE-P...686749-2648014
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 08:48   #5
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
reparatör om singer

Han säger att inom strået så har singer inte längre något gott rykte. Min han menar på att man kan välja maskin utifrån hur mycket man ska sy.
Jag frågade honom nu förra veckan om singers covermaskin. Så frågade han mig om jag inte tyckte det var märkligt att de har sänkt priset väldigt mycket. Han hade själv haft den hemma för att kolla in den men inte velat in den.
Så då hade jag, med den insiderinfon hade jag valt utifrån hur mycket jag skulle/ska sy.
Helt en egen avvägning.
Och man kan ju lämna tillbaka maskinen om man inte är nöjd.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons