Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-05-17, 17:52   #1
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Question segelbåt

vet att många har en båt , men en segelbåt som är jätte stor enligt bilderna jag har tittat på..gubben min har köpt en. vet en del om ekor, till mina finska vänner på sy.sidan huopaa hullu huopaa.. det är svårt att översätta.. skulle vara jätte glag vad ska jag tänka på förutom att överhuvudet komma ombord.. mat kläder o.sov..en dags undervisning i sth sen till e- tuna el. rättade sagt så nära som möjligt.. jag är livrädd.
tiden är knapp för nästa vecka på lördag natt är jag där om jag inte innan dess får en sjukdom som bara kan läkas i spanien. hjälp snälla alla tips är välkomna
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 21:32   #2
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Segla är underbart!
Förutom flytväst så ta med dig gott humör och mycket tålamod och nyfikenhet. Varma kläder naturligtvis (eftersom det alltid är kallare på havet). Hade det varit på västkusten så hade jag rekommenderat en makrillhäckla...

Sen skall du passa på att ta rodret så mycket du kan. Gubbar som är starka är mycket mer lämpade att vara hoppilandkalle än kvinnor.

Till hösten anmäler du dig till en navigeringskurs så skall du se att det blir ännu roligare att vara på havet.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons