Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-01, 22:14   #1
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Problem med USB-minne

Äntligen har jag köpt mej en broderimaskin, en janome 350e! Jättekul!!! men jag får inte usb-minnet att fungera när jag ska föra över broderier! Jag läste här på sidan att man inte ska ha för stort minne och jag hittade ett på 256 mb. När jag sätter det i maskinen så verkar det som om den inte känner av att det finns där. "Sätt i USB-minnet" står det. Vad ska jag göra tror ni? Köpa ett nytt USB, fast det funkar ju i datorn så det kan väl inte vara något fel på det, dessutom så blinkar det grönt på det precis när jag sätter i det i maskinen. Kan det vara fel sorts USBminne(finns det olika sorter?)?
hoppas att det är någon som vet!
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 22:39   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
USB-minnet behöver antagligen formateras i maskinen. Ofta görs det genom att man sätter i minnet och sedan slår på maskinen. Då brukar formateringen sättas igång, med meddelande på skärmen.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 23:09   #3
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Nu har jag testat det, men det fungerar inte, formateringen sätter inte igång och när jag går in i menyn och försöker formatera så säger den bara "sätt i USB-minnet"...
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 07:52   #4
krippe krippe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 109
Hej!
Kan finnas en liten knapp på minne. Den betyder att minne är låst, drar den åt ena hållet.
Hoppas det hjälper.
krippe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 08:36   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Behöver du inte ett speciellt USB-minne för din maskin? Jag kan bara använda det som följde med min maskin, en HQ.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 08:37   #6
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Starta maskinen gå till filhanteringen välj USB knappen då skall du kunna titta på filerna på usb minnet.om den då säjer sätt i Usb-minnet ta ur och sätt i en gång till när flaggan är uppe,då skall den inbyggda mappen visas ( embf )öppna mappen och titta på vad som finns på minnet
på min maskin ser man på skärmen 2 kontakter som är överstrukna det menas att man inte skall stänga av maskinen dom visas när maskinen känner av USB-minnet. Jag har en 11000 men dom 2 maskinerna är dom som liknar varandra mest.
Det kan vara så att maskinen inte kan läsa ett så stort minne, på min maskin rekommenderar dom max 128 MB. Men jag vet inte om maskinen beter sig så här då. Jag använder 64MB. Även på ATA-PC korten rekommenderas 128 MB. Det finns en lista på olika sorters kort där kan du se hur stort minne den klarar.
Hoppas det löser sig.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 09:13   #7
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Delfintua skrev:
Behöver du inte ett speciellt USB-minne för din maskin? Jag kan bara använda det som följde med min maskin, en HQ.
Har du testat med ett annat minne?? Jag använder förutom det till min Designer SE ett 1 gb-minne av billiga varianten och det funkar alldeles utmärkt! Jag förstår inte varför inte det skulle funka.

beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 10:05   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Har du testat med ett annat minne?? Jag använder förutom det till min Designer SE ett 1 gb-minne av billiga varianten och det funkar alldeles utmärkt! Jag förstår inte varför inte det skulle funka.
Nej jag har inte testat, gick väl på det som stod i boken. Svalde det med hull och hår

Bra att det funkar med annat USB-minne för mitt är fullt nu
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 12:15   #9
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Jag har testat att ta ur och sätta i, men den reagerar inte på att minnet finns där. Teknikfreek, vart ser man flaggan du nämner? Den visar heller ingen varning att att man inte ska ta ur kortet.
Det finns ingen liten knapp på minnet, och det funkade ju att lagra på det så då borde det väl fungera ändå tycker jag?
Var kan man köpa minnen på 128 och 64 mb? När jag har frågat på stan så säger dom att så små finns inte numer, nu är det 1 gb och större ändå!
Jag hittar ingen anvisning i instruktionsboken hur stort minne man ska ha, det står bara: "USB-minnnen finns i olika storlekar och former i fotobutiker, datorbutiker osv". Så då borde man väl kunna använda vilket som helst eller..? Undrar hur stort Janomes eget är, är det någon som vet?
Jag får väl köpa ett annat och testa, jag har inget hemma, man kan ju alltid använda det till annat om det inte funkar.
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 12:39   #10
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
I min bruksanvisning så finns det under Tillval där finns Pc-kortmönster,ATA-PC kort, och USB minne. Och under USB-Minnen står det i en särkild ruta vilka dom rekommenderar och där har alla 128 MB Jag har bara ett vanligt vet ej vilket men det står dell på det.
Vad jag vet så har Janome inget eget .och det skulle i så fall kosta onödigt mycket bara för att de sätter sitt namn på.Här är en bild från min instruktionsbok obs jag har ju Janomes 11000.
Bifogade bilder
 
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 12:41   #11
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Här är förstoring av rutan jag får inte bilden rätt hur jag än sparar om den

Senast redigerad av axyzvslut den 2007-08-02 klockan 12:50.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 12:48   #12
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Nytt försök
Bifogade bilder
 
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 12:56   #13
Sunniva Sunniva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 25
Hej!

Jag har en Janome 300E, har ingen USB-port men har PC-card. Jag har köpt en PC-card adapter till minneskort och för vart minneskort jag andvänder måste jag formatera kortet inan jag använder det.

Formatering gör man på följande sätt.

Tryck på knappen Mode
Ett nytt fönster kommer upp välj SET.
Bläddra framåt i inställningarna. Jag har ett fönster där det står formatera
inbyggt minne
ATA PC kort
Där trycker jag att den ska formatera ATA PC kort, det borde finnas ett val för dig att formatera USB-minne.

Mvh
Susanne
Sunniva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 18:44   #14
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Nu funkar det!!!! Jag var in till stan och köpte två nya minnen, ett stort på 1 gb på Clas Ohlsson och ett litet på 128 mb (jag hittade ett sånt litet, men det var det sista de hade också). Och hokus pokus, båda fungerade när jag kom hem! Så det går tydligen bra även med större minnen också! Det måste vara något med det andra som gör att det inte fungerar ihop med maskinen (för det går bra i datorn)! "My flash" heter det, köp inte ett sånt om ni ska brodera!
Tack för alla svar, tänk vad bra det är med sysidan! Nu ska jag brodera!
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 18:52   #15
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Ler med dig, brodera nu så det ryker, kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons