Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-06-11, 22:08   #1
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Raglantop i senaste Allt om handarbete

Jag har ritat av mönstret till t-shirten på s 55 i juninumret av Allt om handarbete, men sidsömmarna stämmer inte! Det är raglanskärning och jag har inte sytt en sådan på jättelänge, så jag är inte riktigt säker på hur det ska se ut... Framstycket är ca 3 cm längre än bakstycket i storlek 40. Det syns också på de små bilderna av mönstret (s 49) att det är skillnad på fram och bakstycket. Det kommer väl att bli jättekonstigt, eller tänker jag fel?
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-11, 22:11   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Kan inte svara dig men ett tips är att ringa tidningen då dom har support på mönstrena. MEn det är klart man får snabbare svar här inne bland alla fantastiska människor.

Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-11, 23:07   #3
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Om jag fattat det rätt med att sy ihop raglan så ska du sy i ärmen mot fram/bakstycke - ingen vanlig axelsöm alltså..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-12, 11:40   #4
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Jo, men borde inte sidsömmarna ändå vara lika långa? Först syr man väl ärmen mot framstycket och sen bakstycket, men sen när man ska sy ihop framstycke med bakstycket (ända från ärmen) (svårt att förklara...) blir det väl konstigt om de inte stämmer överens?
Jag får kanske ringa till supporten och fråga, bra att du nämnde det,stenbeckan, det hade jag inte en aning om att man kunde !
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons