Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-02, 19:13   #16
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Jag har en Designer 1 med diskett, en vän till mig har köpt en Designer 1 med USB-minne, tänkte överraska henne med lite broderier, vad köper jag för någon där jag kan föra över lite broderier till henne ? Hur många broderier kan man ladda ner på dem?
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 21:08   #17
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Menar du ett USB.minne .Det beror på hur stora filerna är och hur stort minnes kapacitet USB-minnet har.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-02, 21:31   #18
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det ryms MASSOR av broderier även på ett ganska litet USB-minne! Troligen hundratals!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 20:36   #19
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Hej

Jag har samma problem med samma typ av brodermaskin och USB-minne som Mariamia. Jag har prövat alla varianter som ni tipsat om och jag får det inte att fungera. Är det någon som har ytterligare tips så här innan julafton?
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 09:58   #20
carinabwallin carinabwallin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 66
Hej

Vilket märke har du på ditt stora usb-minne från Clas Ohlson som fungerar till janome 350? Jag har fått förklaringen från försäljaren att symaskinen behöver så lång tid att hitta broderifilerna om usb-minnet är stort. Jag har hittills bara lyckats med upp till 256mb. Jag får inte heller alla sorter att fungera fast de är små.
carinabwallin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 10:03   #21
carinabwallin carinabwallin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 66
Hej

Jag kom nu på att jag också fick rådet att bara lägga in ca 10 broderifiler på usb-minnet för att det skulle fungera bra till min janome 350. Men faktum kvarstår att vissa usb-minnen känner symaskinen inte av. Men jag har nu 9 st usbminnen som fungerar så jag klarar mig väl ett tag. Men inget av dem finns att köpa längra har jag upptäckt. Försäljaren av maskinen bör ha usb-minnen till försäljning men så lär de väl kosta därefter också.
carinabwallin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 10:20   #22
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har inte haft några problem med mina usb-minnen som jag använder till min Janome 350.
Jag har ett på 1 GB och ett på 2 Gb.
Och jag har många broderi-filer på varje.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 22:03   #23
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Fick till det till slut men fattar inte hur. Använder ScanDisk 1Gb utan problem.

Broderade som en tok igår kväll och i morse och hann med 6 st handdukar. Broderat ytterligare 3 nu och har kvar 3 tills imorgon. Gillar verkligen min maskin och vad den kan göra för något kul med "färdiga" broderier. Kommer klara mig långt med 1000 designs från Stitchitize som följde med när jag köpte 350E. Ser fram emot att lära mig stygnsättning. Det enda jobbiga är att inte Sulkys trådfärger finns i minnet på 350E utan man får uppskatta vilka färgnummer som ska användas.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 04:15   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Rent teoretiskt så är det lite galet att det skulle ta längre tid att leta efter brodyrer om minnet är stort. Det stämmer säkert OM man har stoppat in sjuttielva brodyrfiler, men om man bara har 1 fil så borde det gå lika fort som liten minne.

Bra att du fått det att fungera.

Jag är lite avundsjuk på er som kan köpa vilket som helst. Jag måste använda Brothers dyra kort eller föra över via usb-kabel till min dator. Tack och lov fick jag med brotherkort som medföljde med köpet (som extragåva) annars skulle jag vara galen med att sätta kabel varenda gång! Jag som sitter på många Compact Flash kort (samma kort som Janome t.ex. har, kortformatet heter Compact Flash när man köper från datorbutiker, det räcker inte att bara säga Sandisk eftersom de tillverkar en hel uppsjö av olika kort-format, men Sandisk är visst ett bra märke.) hemma från min digitalkamera...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 11:51   #25
lottisen lottisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 105
usb-minne

Jag har som du,gamla compactflash kort.Jag kopplar min kortläsare till usb enheten o in med korten.Prova så ska du se.!
God fortsättning på Julen! /lottisen
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 17:12   #26
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Jag vet inte om det kan ha något med saken att göra men för mej har det funkat bra när jag har satt det nya usb-minnet i broderimaskinen först ( alltså innan jag använt det i datorn). Det första jag hade satte jag i datorn först och sedan i maskinen och det fungerade inte alls. Maskinen måste ju lägga in en mapp på usbminnet (jag har också en 350e) som man är tvungen att lägga broderierna i annars hittar den dem inte. Nu har jag använt ett 4 gb från Clas Olsson och det funkar utmärkt, fast jag har inte lagt in så många filer i taget på det.
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 21:26   #27
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
En av orsakerna till att jag valde just en Janome 350E var att man kan använda vilka fabrikat som helst på USB-minnen och kort.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons