Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-08, 07:55   #46
tantelin tantelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 22
Intressant diskussion faktiskt!
Mitt tillägg till den är frågan: VARFÖR använder kvinnor med små eller "fasta" bröst bh? Är det mode och konventioner som styr, eller?
Den moderna västerländska bh:n uppfanns för cirka 70 år sen, och verkar vara det främsta kännetecknet för "kvinnlighet". En transa utan bh?...

Själv tycker jag att bh är ett nödvändigt ont om jag ska på fest eller anställningsintervju (typ) - sak samma vilken modell/material jag väljer, den skaver, kliar, irriterar och jag känner mej aldrig bekväm. Så jag går omkring med mina feta taxöron hängandes och slängandes - varför ska det kännas så himla genant????

Nä, det är ett tufft samhälle vi lever i, man får inte vara större än storlek 40 och man får inte ha ludna ben och man får inte vara orakad under armarna, och absolut inte ha mustasch och helst ska man numera vara barnslät mellan benen också...
Eller överdriver jag?
tantelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-08, 08:38   #47
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Små bröst gör ont när de hoppar o skuttar utan bh eller bhtopp. Det är inte så skönt, så då har man bh.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-08, 08:41   #48
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
tantelin skrev:
Intressant diskussion faktiskt!
Mitt tillägg till den är frågan: VARFÖR använder kvinnor med små eller "fasta" bröst bh? Är det mode och konventioner som styr, eller?
Den moderna västerländska bh:n uppfanns för cirka 70 år sen, och verkar vara det främsta kännetecknet för "kvinnlighet". En transa utan bh?...

Nä, det är ett tufft samhälle vi lever i, man får inte vara större än storlek 40 och man får inte ha ludna ben och man får inte vara orakad under armarna, och absolut inte ha mustasch och helst ska man numera vara barnslät mellan benen också...
Eller överdriver jag?
Även små bröst kan bli hängiga. Bh hjälper brösten att inte bli lika hängiga. Iaf var det en förklaring jag en gång i tiden fick av en dam som hade en underklädsbutik. Jag frågade om bh för små bröst bara var för syns skull. En bh formar ju även många gånger bysten så den får ett visst utseende.

Huruvida man får eller inte får se ut si eller så är inte värre än man själv gör det. Om man stör sig på att man "måste" raka sig under armen tex. så undrar jag vem det är som säger måste? Jag skiter fullständigt i var andra kvinnor har hår eller ej. Vill de raka håret under armarna så visst, det gör mig inget. Om de vill raka sig på huvudet så går det bra det med. Funderingen jag har är varför det är viktigare vad andra tycker och tänker jämfört med hur man själv vill ha det? Så länge det inte skadar så kan jag inte förstå varför det ena skulle vara mer fel än det andra. Om någon klär sig "extremt" så är det väl för att den vill vara extrem och att andra ska titta och tycka detsamma. eller?

Visst är det mer belyst idag kanske att det är mode si eller så. Men visst var det mode även förr i tiden. Snörda midjor, uppeldade bh:ar, bikini osv. Allt kommer och går. Det som idag känns extremt modernt är förlegat om ett par år. Om tretti år kommer kanske en kropp som inte genomgått någon skönhetsoperation vara idealet?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-08, 12:51   #49
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Nu kan jag ju bara svara för mej, men jag som har a-kupa använder bh för att det ger det hela snyggare form... åsså tycker jag inte om när bröstvårtorna syns...
men jag har inte heller nå problem med att den skaver eller är obekväm. hade det varit så så hade jag nog klarat mej utan bh.

Åsså vill jag bara tillägga att jag är 22 år, rakar varken under armar, bena eller mellan bena å struntar totalt i vad andra tycker om den saken
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 19:57   #50
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Min välrakade tonårsdotter tycker det är lite skämmigt att mamma går orakad både här och där på badet.

Jag säger så här: Jag ska leva med den här kroppen ett bra tag efter badet. De som eventuellt stör sig på att jag har hår på "fel" ställe får en väldigt kortvarig "smärta" jämförelsevis.

Hatar när det rakade håret växer ut igen och kliar och finnarna jag får i troskanten.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-31, 22:35   #51
draksamlaren draksamlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 21
Jag har riktigt stora bröst (jag alltid måste beställa BH från England eftersom det inte finns min storlek här), och måste hålla med TS. Alla stirrar, folk kastar kommentarer efter mig på stan, alla tittar på badhuset, män i alla åldrar tycker sig ha rätt att komma fram och klämma/peta på dem, jag blev kallad "silikon" i skolan... Jag hatar mina bröst ibland, för att folk inte ser mig utan bara dem. De är naturliga, vilket också gör dem tunga = stora ryggproblem. Tyvärr har jag även lite mycket extra vikt vilket gör det att riskerna ökar med en förminskning, så därför får jag först jobba på det innan jag ens kan hamna på en operationskö. Jag skulle gärna byta bort minst hälften av mina bröst mot nåt som inte är i vägen, som inte ger mig ont, som inte hänger långt ner på magen trots att de inte är taxöron ännu utan "bara" är stora.

Visst är de en del av mig och jag skulle inte vilja gå från detta till inget, men i det stora hela kan jag ändå säga att mina bröst har gett mig mer bekymmer än något annat. Men jag har dem, och gör det bästa av det. Var glada för det ni har, stort som smått, ni är alla vackra som ni är. Till och med jag.
draksamlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-02, 11:41   #52
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag har haft motsatt problem. Ända tills jag var 32 år så var jag helt utan bröst. jag utvecklades helt enkelt inte. Jag blev ständigt uttittad av andra kvinnor. En gång när jag övertalades att sola toppless på en strand, så kom det två normalbystade tjejer ihop med en kille förbi. Den ena tjejen stirrade på mig och utbrast; Titta vilka bomber hon har!! Följt av gapskratt från dom alla tre. En gång besökte jag ett badhus. Var på väg in i bastun, med handduk runt midjan, när jag stoppades av en storbystad dam. Hon granskade mig uppifrån och ner och påtalade mycket bestämt. Du har nog kommit fel... det här är damernas! Vid ett tillfälle när jag skulle köpa klänning, så tittade expediten på mig och fnös: Vi säljer inte barnkläder här, Vi har bara kläder för kvinnor som ser ut som dom ska! Jag opererades och fick silikon inlägg när jag var 32 år. Då började äntligen livet för mig. Plötsligt blev jag betraktad som kvinna. Innan dess blev jag betraktad som en okunnig 10-åring. Idag har jag liten A-kupa, för skinnet räckte inte till större, men jag har bröst i allafall och det betyder mycket.När det kommer på tal, och jag talar om att jag har inlägg, så får jag ofta höra att det kan jag väl inte ha... Dom är ju så små. Dom flesta förknippar silikonbröst med stora bröst, typ Dolly parton.Jag tror att man är lika uttittad oavsett om man har ovanligt små eller ovanligt stora. Det beror på vilka referenser betraktaren har.

Vill tillägga att jag aldrig har kunnat amma mina barn, utan alltid fått ge dom av andra kvinnors mjölk, eftersom jag helt saknar körtlar. Det är alltså inte självklart att kunna amma om man har små bröst. Det beror på varför dom är små.

Senast redigerad av chery den 2010-08-02 klockan 11:57.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons