Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-28, 10:28   #1
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
medlemsvärvning

Hej!
Vad är det för vansinnesvärvning som pågår? Jag gillar sysidan och hittar många tips råd och trevliga människor. Men nu har det kommit till medlemmar som antagligen är fantasier, allt för att vinna pris??? Sista dygnet särskilt....
hälsningar Pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 10:32   #2
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
hejsan!

Jag värvar medlemmar, men endel verkar tyvärr mindre seriösa och har bara fyllt i något nonsensnamn... :-( Jag hoppas att ansvarig för sidan kan ta bort de medlemmar som bara skrivit "nonsensnamn"

Däremot är många av de jag värvat det senaste dygnet väldigt syintresserade och jag hoppas att de har lika mycket glädje av sysidan som jag! :-)
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 10:38   #3
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Är det så att folk blir som tokiga bara för att "vinna" 20 trådrullar! Jag tror inte mina ögon/öron.

Anne-Marlen
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 10:45   #4
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
jag blir faktiskt lite ledsen av de här inläggen... 20 trådrullar är för mig mycket som inte har sådär jättebra ekonomi, och jag har kämpat hårt för att hitta syintresserade som vill vara med. Kanske är jag tokig.

Dessutom har jag anmält att vissa som registrerat sig verkar tveksamma (tex de som fyllt i bara en massa bokstäver...).
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 11:09   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Det är fina priser, inte tu tal om annat.
Men vill vi verkligen ha en massa medlemmar som bara står på en lista?? När det bara handlar om att skriva in namn blir det lite löjligt! Endast aktiva medlemmar borde räknas. Gick in och kollade några på måfå, och ingen hade gjort ett enda inlägg.
Vad är det för vits med flera hundra medlemmar om de inte är aktiva???????
Nej. lägg ner det tramset. Låt eventuella kommande vinster förtjänas på något annat sätt!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 11:15   #6
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
fast de senaste medlemmarna har ju inte hunnit bli aktiva heller... jag var medlem ett tag innan jag började skriva eftersom man kan läsa sig till så mycket i forumet. men jag håller med om att framtida tävlingar bör gå ut på något annat. Visserligen har nog sysidan vunnit en hel del aktiva medlemmar också på den här tävlingen...
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 11:23   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag gick inte in på de senaste heller. Utan de från november.
Du har flera ytterst tveksamma på din lista, och det var kanske dem du talade om tidigare. Hopaps det.
Det är inte meningen att ni ska skicka er länk som någon sorts masspost till allt och alla.
Det här blir ju bara löjligt!
Jag förslår att det här avblåses, priserna delas ut till Tuss och Carina och sedan inte upprepas!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 11:27   #8
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
och de flesta har ju bara varit inloggade den gången de blev medlemmar. så löjlig tävling och hysteri.
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 11:43   #9
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
det knepiga är ju att det inte är några regler... och det går ju inte att sätta regler i efterhand heller.

Och, jo, det är de tveksamma jag har anmält eftersom jag själv är seriös med tävlingen. Jag kan ju inte riktigt reglera om oseriösa väljer att bli medlemmar heller, fastän det förstör för mig. :-(
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 13:14   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
En del kan du väl reglera Tuss. De har ju inte hittat på länken själv. Det är du som lämnat ut den förmodligen med en uppmaning.
Jag skulle lått kunna fixa 500 namn på några timmar om jag ville, men det skulle ju bara var just det, namn, inget mer. Inte till någon glädje för någon. Jag tror inte det var det man ville när tävlingen utlystes. Ärligt talat vet jag inte vad man tänkte på...
Nåja, det får vara upp till er som är inblandade. Jag hoppas bara att det inte är något som återkommer igen.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 13:21   #11
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
javisst, jag har skickat länken till de jag tror har varit intresserade och skrivit precis vad den innehåller, men jag kan ju inte veta om de kommer att vara aktiva eller inte ändå?
Det är ju upp till de själva. De kanske har registrerat sig och sedan upptäckt att de inte gillade upplägget på sidan eller vad som helst...

Luddiga regler som sagt, det står ju inte heller att medlemmarna man värvar måste vara aktiva.
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 13:39   #12
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ta det lugnt Tuss, du ska nog få dina trådar.
Jag hoppas bara att det blir ett återkommande fenomen.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 13:45   #13
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Jag tror att det tar ett tag innan man behöver börja skriva... Jag läste bra länge innan, det kändes onödigt att fråga innan jag visste om svaren redan fanns. Men jag blev inte medlem innan jag behövde säga något.

Det är skillnad när det är värvningstävling, då vill man ju bli medlem just då och när man mognat lite kan man börja skriva. Jag tycker inte det är så konstigt att man kan vara medlem en eller ett par månader utan att skriva. Sen betyder det inte att man inte är inne även om man inte är inloggad

Vad som däremot är konstigt (eller i alla fall tråkigt) är när det kommer nya medlemmar utan att dom skrivit något på sin profil. Någonting ska man väl kunna skriva där? T ex vad man syr, stickar osv. Något som gör att det känns som om det finns en person bakom namnet - oavsett det är ett riktigt namn eller fejk.

Tycker i alla fall:
Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 14:48   #14
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
Jadå, jag är lugn. :-)

Håller med om att det är trist att man inte skriver något i sin profil, så jobbigt är det inte...:-(
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-28, 15:40   #15
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
värvning

måste ta och svara jag med när ni skriver så där,,hur värvningen går till kan man ju tycka olika om,,,men helt ärligt kan jag säga att jag ,,har då inte lagt ut min länk nånstans.
Om ni nu tror det.
har lagt ner en massa tid på att leta medlemmar.
men på nåt sätt nu så tappade jag lusten för det här.

Jag har letat efter hemsidor med hantverk och hittat fler länkar genom dem.
och då skickat en förfrågan till dem om de vart intresserade.

det är bara roligt att hitta fler medlemmar med lika intresse tycker jag.Tråden är väl inget att bli tokig av tycker jag,,, är väl inte den man blev sporrad av.
bara kul att tävla

Tråd har jag ju köpt genom av en på sysidan ,,,så de har jag så jag klarar mig med ändå.
men tycker ochså att det skall vara riktiga namn på de som blir medlemmar.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons