Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-05-04, 23:49   #1
anasuya anasuya är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 7
Question Hjälp - singer overlock 14u74B?

Hej!

Maria heter jag och är nybörjare på barnkläder. Men nu väntar vi bebis i höst och jag ser fram emot att dyka in i konsten.. Har sytt en del vuxet, men aldrig i mjuka tyger. Har hittills bara en gammal maskin som syr raksöm, sick sack och knappnål.

Nu har jag spanat in en beg. overlock på nätet som jag har fått napp på. Det är en Singer Overlock 14u74B. Dock bor jag långt ifrån den och kan inte pröva. Dessutom verkar instruktionsboken ha försvunnit i hanteringen.

Nu undrar jag: Är det en okej modell? Två personer här i forumet har den, och jag har skrivit o frågat, men ej fått svar än. Är det någon annan som vet så tar jag tacksamt emot informationen!

Modellen återfinns inte längre på Singers hemsida och jag kan därför inte få tag på instruktionsboken. Är det ändå ok att investera i en sådan maskin, eller rekommenderar ni att jag ska vänta på dyrare, men mer bekanta modeller?

Tack för att ni tar er tid att dela mina tankar!

/Maria
anasuya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-13, 12:49   #2
tjockisen tjockisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 35
Hej Maria!
Har inte varit här inne på länge så jag har inte sett din fråga förrän nu och inte fått nåt meddelande om den heller.
Om du vill ha en manual så har jag det att skicka. Min maskin går iaf som ett skott! Det är en enkel maskin och duger gott om man är nybörjare och vill prova sig fram.
Så hör bara av dig om du fortfarande vill ha en bok!

MVH Laila
tjockisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 00:29   #3
Shubienne Shubienne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2017
Inlägg: 1
Hej. Har du lust att skicka boken till mig? Jag har den nånstans men pallar inte leta i mina 3 olika förråd..kommer inte ihåg om det var en tvillingsnål man skulle ha eftersom det finns bara en skruv där framme.min email är shubienne@gmail.com.
evigt tacksam
mvhMarta
Shubienne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 10:18   #4
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
Såg att föregående inlägg var gamla, så jag vill tipsa om att du kan hitta singer-manualer gratis här:

http://www.singerco.com/support/instruction-manuals

Lycka till!
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons