Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-22, 09:53   #16
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Vilken tråkig sits du hamnat i. Jag blev så urless på alla dessa telefonförsäljare som ringde stup i kvarten å tyckte att har du tid fem minuter? Å värst var killen som ville sälja mig hinkar med tvättmedel som själv aldrig i hela sitt liv hade tvättat. Jag löste det hela med att anmäla mig till nix. Nu kanske det ringer en försäljare en gång om året å då jag påtalar att jag är med i nix så ber de om ursäkt och avslutar samtalet. Så mitt tips är att bli med i nix, det är kostnadsfritt. För den som vill veta mer kan titta här: http://www.nix.nu/
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 10:06   #17
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Nix fungerar inte för företag.

Har testat.

Företag gäller under andra regler som vi förstått

här /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 11:14   #18
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Men så trist
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 11:20   #19
Penguin Penguin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 57
Om du nu har uttömt alla möjligheter att säga upp avtalet så kan du skriva en varning om företaget på din hemsida om hur du har blivit behandlad. Var saklig bara.
Kanske de väljer att låta dig bli fri från avtalet. Hellre det än dålig reklam.

Ni har ingen konsumentvägledare på din ort som kan hjälpa dig annars? Du är bombsäker på att du inte kan häva det?

Jag hoppas du kommer finna en väg ur detta.
Kram/Lena
Penguin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 11:51   #20
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Har pratat med konsumentvägledare - ingen hjälp att få av dem när man har enskild firma . Har även påtalat att det är bättre att släppa en kund än att få en missnöjd kund kvar . Han hävdar bestämd att inga avtal bryts . Han påstår att det finns rättegångar de har vunnit men kan inte hänvisa till någon sådan . Inte hans problem om jag citerar honom.
Hade jag varit konsument kunde jag häva avtalet inom 14 dagar. Vet att flera borgliga partier har påtalet det rättsliga problemet en enskild företagare har mot andra företag.Har läst en del på nätet om detta nu .

Senast redigerad av christel den 2008-01-22 klockan 12:04.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 13:32   #21
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Det var ett helt program på tv om det där i höstas. Just dom där bolagen som erbjuder webbhotell och hemsidestjänster och vilket lurendrejeri det är. Kommer inte ihåg vilket program det var men säkert nåt likande uppdrag gransking eller nåt sånt. Stod mycket om det i tidningarna då också. Synd att du missade det, det hade nog varit till stor hjälp när du fick det där samtalet. Det var just små nystartade enskilda firmor som du som råkat illa ut och det finns ingen väg ur det.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 13:40   #22
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Hejsan
Många av telefonförsäljarna köper föratagsnr hos UC-select, du kan ringa dit och begära att dom tar bort dej från listorna
tel: 08-670 90 00
Det kan ta ett tag men sen ska du slippa försäljare..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 14:11   #23
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Vad bra !
Ringde men detta är det nya nr man ska ringa .
019 - 176240
Då får man prata med en vänlig person som upplyser att det är bra om ens telenr står kvar i registret men man kan anmäla skriftligt till
jan.ronqvist@scb.se
man anger sitt firmanamn , org.nr.
adress , telnr, skriver att man vill bli borttagen från registret för reklam till ens företag ,reklamspärr !
Hoppas detta fungerar bra.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:43   #24
Alvira Alvira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 49
Hej Christel!

Jag har råkat ut för samma sak för 2 år sedan när jag hade eget företag. Det var jättejobbigt! Jag hade många tvister med dem. De hette då Yrkesregistret men har sedan bytt namn flera gånger. Jag blev lovad gratis hemsida etc, men ingenting hände. Slutsumman blev att jag fick betala över 10 000 kr för ingenting! Jag kontaktade också konsumentvägledare, men jag hade ju som sagt eget företag, så det fanns ingenting att göra. Det är så tråkigt att sånt här får hända.
Alvira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:44   #25
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Citat:
HeleneB skrev:
Hejsan
Många av telefonförsäljarna köper föratagsnr hos UC-select, du kan ringa dit och begära att dom tar bort dej från listorna
tel: 08-670 90 00
Det kan ta ett tag men sen ska du slippa försäljare..
Vet du om det kostar något ?

Har blivit erbjuden att prenumera på liknande tjänst. Till en ganska hög summa

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:44   #26
Alvira Alvira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 49
Kom precis på att det kanske inte är samma företag som du råkat ut för, men metoderna verkar likadana, och tjänsterna de erbjuder är ju desamma. Det finns kanske alltså fler såna företag...*suck*
Alvira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 15:58   #27
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
När ni ändå är inne på företag och hur man luras så kan jag varna för en annan sak.

Ringer någon upp och du har en hemsida med domän.se. Företaget vill att du ska skydda .com och .nu för det finns andra som tänker registrera domän under ditt namn. Gå inte på det för det är rena lurendrejeriet. En bekant till mig gjorde det och blev tusenlappar fattigare. Dom är så fräcka så du behöver inte ens godkänna något skrifligt. Dom registrerar .com och .nu i ditt namn och skickar fakturan. Rätt av rätt ner i brevlådan utan att skämmas.

Kan säga att det gick till polisanmälan och rättssak av det hela. Men vilket onödigt trassel för att man råkar lyfta luren.

Nä fy fasen för telefonförsäljning i alla dess former.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 19:19   #28
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Hej!
Jag har nu mailat min mans och mina företagsuppgifter till

jan.ronqvist@scb.se

tror inte att det kostar något att spärra sitt företag för reklam .har inte fått svar från honom men fått meddelande att han läst mitt mail.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 16:15   #29
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Nej vad jag vet så ska det inte kosta nå't, men det kan ju finnas dom som nyss köpt listor så det kan ta ett tag innan du slipper..
Sen vet jag inte om det finns att köpa listor på andra håll..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 17:48   #30
nettan2 nettan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
http://svt.se/svt/road/Classic/share...961502&d=72067

Hej. Här kommer länk till Uppdrags Gransknings avsnitt om "Order by Fax". De jobbar på samma sätt som Aceonline, tror jag.
Har en väninna som råkat ut för Aceonline...ett tips: Skicka iväg din uppsägning av avtal i god tid, och rekommenderat. De skyllde på att de inte fått uppsägningen, att de inte tömmer sin postlåda så ofta mm, och sen var hon fast i deras avtal i 2 år till!
De har även ringt till mig, och började då samtalet med att fråga om jag klädde om båtdynor, (vilket jag gör), och för att få mig att tro att han hade dynor som behövdes kläs om. Tack o lov hade jag redan börjat på min hemsida, och ville inte alls ha ngn hjälp av honom....så det blev ett kort samtal.
Lider med dig Chrístel.
/Anette
nettan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons