Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-11-02, 21:29   #1
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Question Janomes broderimaskiner

Är det någon som har erfarenhet av Janomes broderimaskiner? Vilken modell i så fall och vilka är erfarenheterna?
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-04, 22:43   #2
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Smile Hej Annika (Janome)

Hej Annika!
Jag har inte själv Janomes brodyrmaskin (jag har Husqvarna) men ett par av mina kunder har (jag designar och stygnsätter maskinbrodyrer).
Vill Du så kan jag fråga om Du kan få kontakta dem.
Vill Du fråga allmänt om denna underbara hobby så svarar jag gärna på frågor. Något jag varmt rekommenderar är att Du tänker på ramstorlek. Många av mina kunder har ångrat sig djupt då de köpt maskin som bara kan sy med liten båge. "varför" väntade jag inte ytterligare ett halvår då jag haft råd med en större" är en typisk kommentar.
Något annat som kan vara tankvärt är att undersöka hur den är att sy på när Du syr vanlig sömnad.
Lycka till och hör av Dig om Du undrar över något.
Må så gott!
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-05, 10:46   #3
Pastellen Pastellen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1
Hej Annika!
Vi säljer Janmome symaskiner och har sålt många Memory Craft 10000, det finns nu en ny uppgraderad som heter 10001.
Sedan finns det 2 nya modeller MC 9500 och MC 300 E.
Med en MC 10001 så kan du göra stora broderier 3 x 3 A4 storlek, detta kan endast Janome göra, sedan är broderenheten inbyggd i Janomes brodermaskiner enkelt att gå från vanlig symaskin till broderi.
Enkla och bra programvaror och ett avanserat och proffigt program Digitizer 10000.

Hör gärna av dig med frågor.

Kerstin och Mats Pastellen
Pastellen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-07, 22:01   #4
Demaluc Demaluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 4
Angry Dåliga erfarenheter

Hej Annika!

Jag rekommemderar dig att vara mycket nogrann i val av köp på dessa köp av symaskiner. Har själv haft en Husqvarna Rose, en Designer 1 (som jag reklamerat och fått rätt i tvist) och har nu en Janome 10000 som jag och två vänninnor med samma maskiner just har reklamerat och ligger just nu hos ARN. Reklamen som ges av dessa maskiner stämmer inte alls, var mycket kritisk när du ska köpa maskin ställ många frågor, kräv att säljaren ska visa brodering och nyttosömmnad med olika typer av tråd. Vid köp av Janome 10000 så får du mycket mindre möjligheter än du får vid köp av t.ex Brother 3100D eller Husqvarna Designer 1.
Var mycket nogrann det kan kosta dig både mycket pengar och mycket tappad sylust.
Demaluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-10, 10:02   #5
Nina Nina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 17
Smile Janome

Hej Annika!

Jag tror att de flesta rekomenderar de märken de själva har. Har aldrig haft Janome men har en kompis som är jätte nöjd med sin. Själv har jag Husqvarna. Bor i Stockholm men jag köper alla mina grejer hos Bernt i Lund. Han är otroligt tillmötesgående och han hjälper till på alla sätt och vis. Har både en Orchidea och en Designer 1 som jag är mycket nöjd med. Hoppas att du hittar ett märke som passar dig. Lycka till!
Nina
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-10, 10:31   #6
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Nina och Annika!
Jag är själv kund hos Bernt i Lund och kan själv med varm hand rekommendera honom, mycket kunnig och hjälpsam.
Sänder en varm hälsning
Linnéa (lycklig ägare till Designer 1)
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-17, 08:15   #7
Asa Asa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 16
Jag har just köpt MC 9500 men har inte hunnit bilda mig en uppfattning än...
Återkommer med en recension.
Åsa
Asa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-17, 08:24   #8
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Använd gärna Recensioner, då får vi en lite mer strukturerad sammanställning av recensioner, till gagn för alla som går i köptankar.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-24, 17:51   #9
Kia Kia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 6
Hej Annika!
Jag har Janome MC5700 och har inte haft några problem med den. Tycker dock att den tar för små ramstorlekar./Mycket vill ha mer) Funderar på en Janome 300E och satt i fredags och provsydde på en sådan och ställde mängder med frågor till försäljaren. Den är ju så ny så det finns väl ingen som har några erfarenheter av den ännu. Jämfört med min maskin så har den mycket större kapacitet vad gäller broderier, men man kan ju inte sy "vanligt" på den. Det slutar nog med att jag köper en sådan, MC 100001 är lite för dyr för min ekonomi.
Hälsningar//Kia
Kia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-24, 18:45   #10
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Talking Har köpt!

Hej och hå!

Har precis packat upp min sprittnya Janome MC300e. Det ser lovande ut men jag får återkomma med en recension. Äntligen är jag också med i maskinbroderivärlden!
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-24, 18:59   #11
Kia Kia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 6
GRATTIS!
Ska bli kul att höra vad du tycker.Förresten, hur mycket fick du ge för den?
Mycket nöje//Kia
Kia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-24, 23:27   #12
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Grattis

Grattis till den nya maskinen. Jag har också en Janome. Har en MC 10000 som jag snart kan uppgradera upp till 10001. Jag är mycket nöjd med min maskin. Den har många fördelar. Kan brodera stora motiv.Lätt att gå från brodering till sömnad ,det är en stor fördel.Tekniskt sett en modern maskin. God natt från Milly.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-25, 00:28   #13
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Smile

Grattis och välkommen till brodyrgänget!
Du kommer att märka att maskinen är oerhört beroendeframkallande
Hör av Dig om Du undrar om något allmänt om brodyrmaskiner (kan tyvärr inget om Janome, har ju själv en Husqvarna), materialtips eller något annat.Lycka till!
Varma hälsningar
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-26, 22:39   #14
Tingeling Tingeling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 4
Thumbs down Janome

Jag vågar inte uttala mig om kvaliteten på Janome maskiner men jag har haft en MC9000 och det har varit sååå mycket trassel med den maskinen.De håller inte heller ord vad gäller utlovade kurser. Försäljaren i Sverige anser sig inte ha något ansvar för maskinen och huvudagenten i Norge är inte roliga att ha att göra med.Även mitt ärende ligger hos ARN men är ännu inte klart.
Anledningen till att jag skulle vara försiktig med att köpa en Janome maskin är den brist på kundservice som verkar vara policy,tyvärr. Jag har fått rådet av andra att hålla mig till märken där det går lätt att få service och hade turen att få tag i en Orchidea som fungerar alldeles utmärkt, den syr dessutom lite större mönster (100x170) än MC9000 som endast klarade 100x100 när den över huvudtaget fungerade.
Ett råd kan vara att inte betala hela maskinen förrän man haft den ett tag, skulle det uppstå fel som inte säljaren vill åtgärda så kan man hålla inne med betalningen, bäst att rådgöra med konsumentverket för säkerhets skull men så kommer jag att göra nästa gång när det är dags att skaffa en som kan brodera större mönster.
Tingeling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-27, 07:46   #15
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Än så länge inga problem

Jag har nu kört min maskin i några dagar och än så länge går den som en klocka. Har broderat på en del "svårare" tyger som tex tjockare trikå och det blir väldigt fint. Nu är ju jag nybörjare men ganska petig...

Vill köra minst en månad innan jag lämnar någon recension här.
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons