Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-07-16, 11:39   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Adjustable Bias Binder - Husqvarna

Är det ngn som vet var man billigast kan köpa en 'Adjustable Bias Binder' (http://www.husqvarnaviking.com/se/ac...mber=412985045 till Husqvarna Prisma? En bandkantningspressarfot.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 09:07   #2
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Bandkantningsfoten finns på husqvarnas symaskinsaffärer typ Sycenter och den passar även till prisman.
Pris ca:250 kr.

Senast redigerad av AnnLindahl den 2009-07-17 klockan 09:24.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 21:15   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Tack....hittade inget pris där jag hittade information om den. Är den värt det?? Tycker det är så svårt att sy på bandkant där man har en stor sväng o få det bra...kanske både blir lättare o snyggare med att använda en sådan.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 22:42   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag använder ingen bandkantsfot.
Utan jag viker ut "inviket" på sneslåbandet och lägger det kant i kant på avigan, med tyget det ska sys fast på, Och syr i vik-kanten, sedan viker jag bandet över mot rätan och syr fast det.
för mig fungerar det att göra så här.
Visserligen blir det 2 sömmar, men det är bara den som är sydd från räatan som syns.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 08:14   #5
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Så har jag alltid gjort oxå....men nu ska jag sy haklappar och precis i svängen där man knäpper så är det så himla svårt att få det snyggt tycker jag...
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 20:28   #6
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Jag köpte en adjustable bias binder som du frågar om, men jag har aldrig lärt mig att komma över ens med den. Gav upp efter några försök, det går mycket smidigare att sy på det vanliga sättet. Jag fattar inte hur man skall lyckas få tyget att matas in så att det verkligen kommer mellan kantbandet tillräckligt för att fästa. Någon som använder den med framgång?!?
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 08:45   #7
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Thumbs up

Jag har en justerbar kantbandspressarfot till min Emerald 183 och jag älskar den! Det var just svängarna som jag hade problem med att få riktigt snygga.

Jag hade först en annan kantbandspressarfot hemma och prövade men den funkade inte för mig så jag fick lämna tillbaka den och fick tag på en som på bilden nedan (från husqvarnas hemsida) och den är helt fantastisk. Pressarfoten är lite "fjädrande" så att det är bara riktigt tjocka grejor typ mina grytlappar som jag inte kan få in mellan kantbandet. Sen går det ju såå mycket fortare att bara sy en söm!
Bifogade bilder
 
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons