Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-10, 12:58   #1
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Problem med diskmaskin

Hej, jag vet inte vad jag ska göra, min diskmaskin är inte mer än tre år gammal och de där hjulen som sitter på korgarna och gör att man kan köra in och ut dem, de har totalt vittrat sönder. Gick in på electrolux hemsida och frågade vad de hade för förslag. Skrev vad det gällde, vilken modell och hur många hjul det var. Skrev upp både telefonnummer och e-postadress, men ingen hörde av sig. En vecka senare, igår, dök det upp en avi i brevlådan. Det var paket från electrolux, innehållande dessa hjul. Problemet var bara att det var postförskott på 721,-! Jag har inte gjort någon beställning på hjulen, bara frågat om det var normalt att de vittrar sönder på mindre än tre år. Jag löste ut dem och har hela dagen idag försökt prata med någon som vet varför de beställdes och skickades till mig, men förgäves. Jag trodde nog att electrolux skulle värna mer om sina kunder och tex skicka ut de gratis för att det inte var ok att de redan har vittrat sönder, men iallafall att de på något sätt hörde av sig innan de gör en beställning. Kunde kanske hittat de här hemma och sluppit frakten. Vad ska jag göra nu? Bita i det sura äpplet och ge upp, eller försöka prata med nån annan?
(Jag är inte snål, men tycker att en sådan sak kunde de ge mig gratis)
MVH
Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 14:27   #2
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Finns det någon konsumentrådgivning i din kommun? Vänd dig dit. De kanske har rätt nummer till Electrolux också.

Håller med om att hjulen inte ska vara uppfrätta efter tre år.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 14:49   #3
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Har du pratat med butiken där du köpte maskinen? De borde ju veta?
Risken är att fabriken kan skylla på att du använt fel sorts diskmedel. Ofta har de ju en dekal på maskinen där det står vilka medel som passar just den maskinen och om man inte följt det kan de vägra ersätta...

Men jag skulle gå till inköpsstället och klaga allt jag orkade tills de kunde ge nåt vettigt förslag och framförallt skulle jag aldrig betala för då tycker de att de är klara! Då har man liksom godkänt deras förslag!? Tror jag!

Men lycka till och hoppas det löser sig!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 21:06   #4
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Ja, efter två timmars letande till via telefon, fick jag till slut tag på en tjej i Stockholm. Till slut gav hon mej 350,- tillbaka.
Det var väl bra!
MVH
Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 15:15   #5
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Ja det var fantastiskt. Jag har aldrig haft problem med hjulen men däremot med bestickkorgen som går sönder med jämna mellanrum.Trots att jag aldrig sätter ner vassa knivar i den så går "pinnarna" i botten av. Den håller ett par år bara så får man byta igen.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons