Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-06, 08:47   #16
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
myggorna skrev:
Ha ha ha hittade detta rengöringstips annars
Instruktioner för rengöring av toaletten:

1. Lyft toalettlocket och fyll med 1/8 kopp djurschampoo.

2. Ta katten i dina armar och klappa den försiktigt samtidigt som du sakta rör dig mot toaletten.

3. Vid lämpligt tillfälle, släng ner katten i toalettskålen och stäng locket snabbt. Ställ dig eller sätt dig på locket.

4. Katten kommer nu att påbörja rengöringsprocessen och mycket skum kommer att produceras. Bry dig inte om de höga ljuden från toaletten; din katt har det trevligt.

5. Efter några minuter spolar du toaletten för att starta “Power-wash”. Kör först en förtvätt och spola sedan igen för huvudtvätt.

6. Be någon öppna ytterdörren och försäkra dig om att det inte finns någon mellan toaletten och ytterdörren.

7. Kliv av toalettlocket och från säkert avstånd öppnar du locket snabbt. Katten kommer att torka av vinddraget då han springer från toaletten till ytterdörren.

8. Både toaletten och kitten är nu rena.

Vänliga hälsningar,

Hunden
Jag förstår att det är ett skämt men ovanligt smaklöst sådant. Katten har tillräckligt lågt värde ändå utan att vi ska skämta om att använda den som toarengörare.
En liten reflektion från mig som älskar mina katter.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 20:50   #17
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Hihi! Vi har både hund och katt hos oss och jag tror nog att det skulle kunnat varit vår hund Ayla som föreslagit den rengöringen...
Själv använder jag vanlig Ajax toa- och badrengöring. Jag trodde inte Klorin fanns längre? Trodde det var dåligt för miljön?! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 11:58   #18
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Jahopp, nu har jag testat diverse metoder...

Testa bikarbonat först, hade ingen större effekt..

Hällt i klorin säkert 10 ggr och låtit de verka typ 5 timmar, några ggr över natten..

Jag har försökt skrubba, dock inte med diskhandske och svamp, utan med toaborsten..

Coca cola, hmm, hade vart som så att ja inte druckigt upp den själv hade jag ju kunnat testa de... Men enligt min åsikt så e de att missbruka en fin läsk! ^^ Hälla den i toaletten...

Är min toalett dömd? :P
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 14:08   #19
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag häller i vanligt tvättmedel och låter det dra någon timme. Det är mycket efektivare än klorin tycker jag. Min gamla mugg från 54 blir som ny (förutom där emaljen lossant)
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 18:26   #20
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag står fast vid mitt tips om Kalcinex. Funkar superbra. Hoppas du får ren toaletten
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-26, 13:12   #21
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
egentligen behöver man inte

kemikalier alls när man städar...Det är rengöringsrindustrin som får oss att tro att våra hem är smutsiga och att vi behöver det och detta för att det ska blir rent... för vi vill ju ha det rent omkring oss...

men toan kan behöva sig en omgång då och då... men om man rengör den oftare så blir det inte så... en vispning mede toaborsten dagligen när man ändå är på toa gör att man slipper dessa hårda avlagringar som inte går bort... Nu är jag ju lat så jag gör det hellre lite och oftare än att det bli bonnmögigt och jag måste ta i...

Vi bor där det blir kalk i toaletten fast jag gör som ovan beskrivet.. så 1 gång i veckan på kvällen så spreyar jag ett mijlövänligt trögflytande medel som består av bakterier och citroncyra som tar hand om både bakterier och kalk lätt som en plätt...
detta finns i en variant som äter upp organiskt avfall så som mänskliga hudcceller och annat jox som vi ordnar med...

renhet luktar inget...

vanliga rengöringsmedel belägger våra ytor med en hinna som i sin tur drar till sig smuts och vid varje tillfälle som vi städar så adderar vi till detta lager och detta avsöndrar då uti vår luft och miljö... och där på golvet sitter våra barn och leker i kemikaliereaktionerna...

rent iskallt vatten och microfiber tar hand om den smuts vi har och räcker gott och väl... ( vi har hundar katter och 6 barn så det städas en hel del här...)
även fönster blir rena med bara isvatten microfibertrasa..liksom bilen... men som sagt man får göra det innan det blir för skitigt så går det lätt!!! men då går det i gengäld snabbare...

produkterna som anväder sig av naturens egna sätt att rengöra finns hos företaget tsgbiomiljo.se
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-15, 21:01   #22
neurotica73 neurotica73 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 17
Antar att problemet löst sig nu,men vanlig Tomik WC-pulver som får stå över natten tar bort en hel del om man avslutar med skrubbning.
neurotica73 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons