Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-04-25, 00:35   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Lightbulb 3 äpplen hög? knälyft 6600?

Det är ju då jag....en smurf

grejade med min 6600 och har haft strul med knälyften att den inte kommer i läge. jag får liksom leta lite efter ett bra ställe på benet.

en dag skruvade jag helt sonika itu knälyfts-plast grejen...egentligen av en helt annan anledning, flyttade ner plastbiten så att jag bara skruvade i det nedre hålet. alltså kom plasten ner mer. Trodde den skulle bli svag men det har den inte blivit. Den övre skruven är alltså mer för syns skull.
blev bättre för mig... kanske någon kan ha nytta av mitt lilla experiment?
knälyften tillverkas ju för att passa normallängdiga personer och inte smurfar.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-25, 23:25   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Haha jag satte på knälyften på min brother innovis 1200 när den var ny och så konstaterade jag att den inte var någonting för mig, totalt obekväm och okänt för mig. Kanske skulle justering av höjden funka för mig?

Men nu är det ingen ide ändå för jag hatar att sy på den maskinen så den broderar bara nu. Eller inte längre, den bara står och surar eftersom den har fått spel och vill inte brodera bra längre... (suck och blä för datorsymaskin!)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 08:42   #3
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Wink hehe

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Haha jag satte på knälyften på min brother innovis 1200 när den var ny och så konstaterade jag att den inte var någonting för mig, totalt obekväm och okänt för mig. Kanske skulle justering av höjden funka för mig?

Men nu är det ingen ide ändå för jag hatar att sy på den maskinen så den broderar bara nu. Eller inte längre, den bara står och surar eftersom den har fått spel och vill inte brodera bra längre... (suck och blä för datorsymaskin!)
jag vet inte om jag skulle vilja vara utan knälyften.. jag kan men jag vill nog inte. gillar att kunna ha bägge händerna fria och strunta i att behöva lyfta pressargoten med handen hela tiden. tänker inte på att jag lyfter den utan det är bara gjort... och nu fungerar den bra tycker jag... så jag sköter alltså knälyften med höger ben och gasar med vänster. när jag skiftar till overlocken så gasar jag med höger.. hahah så det e litta som det är med mig här

ska du inte lämna in den surande maskinen? få en dom? sen kan du ju sälja av den eller behålla den för att doktorn kanske lagat den... men det är väl så att man bara blir trött på den när det inte funkar... suck..

men ge knälyften en chans om man nu har en... jag trodde inte på det jag hellar och hade den inte i den första tiden. Sen fick jag för mig att jag skulle testa den och det var tusan så bakvänt. Nu blir det lite knäppt när man sätter sig vid en maskin som inte har knälyft... foten lyfts inte hur mycket jag än drar mitt knä åt sidan...
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 16:32   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Jag har försökt lära mig använda knälyften. Mitt största
problem är att jag hunnit lyfta pressarfoten handen innan jag
kommit ihåg att använda knälyften. Jättepinsamt. Men jag ska
försöka ånyo och inte ge upp.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 16:58   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag avskyr att sy på datorsymaskin så det blir ingen sömnad på den maskinen. Den får fortsätta sura tills jag får råd att få den undersökt.

Jag kom också på att det jag tyckte var dåligt med lyften är att jag skulle vilja den var på vänster sida istället. Skulle nog fungera mycket bättre då.

Jag är åt vänster jag kroppsligt sett.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons