Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-07-26, 14:20   #1
Anneliten Anneliten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 18
Vågrätt sytt i remsor - lodrätt delat

Hejsan!

Vi kommer överens om en färg, ett tema eller en färgskala. Var och en av oss syr ihop remsor av flera olika tyger under varandra i ett stort block (ju fler tyger, desto roligare), i varierande bredd, men samma längd till ett större stycke. Vi enas också om den totala bredden på det ihopsydda stycket. Vi har alltså samma bredd och längd på det ihopsydda stycket.

Därefter delar vi det vi sytt lodrätt i jämnstora bitar och byter med varann. Vi behåller en (1) del av vårt ursprungsblock och skickar resterande delar till några andra och mottar lika många block som är olika. Dessa block skärs t ex ned efter tycke i lodräta remsor och bildar en ny kombination genom ihopsömnad och med denna kombination skapar vi något (en duk t ex) med extra tyg om så önskas, ja om ni inte tycker att den är fin som den är i en bonad t ex. Det vore väl rätt skoj? Någon intresserad?
Anneliten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-26, 14:25   #2
Anneliten Anneliten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 18
Nu skrev jag en tokrolig rubrik, vilket inte var meningen, men det kan jag bjuda på .... men nu kan jag inte ändra det. Jag hoppas ni förstår hur jag menar via min text.
Anneliten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons